Bøyd fjærbein på BMW E30, hva gjør man?

Tekniske spørsmål og diskusjoner

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Bøyd fjærbein på BMW E30, hva gjør man?

Post by PeR4 »

Jeg bøyde et H&R coilover fjærbein til E30 i sommer, bøyen er akkurat der røret går inn i navet.

Innholdet i fjærbeinet er ok, men fjærbeinet må enten bøyes tilbake og sveises, eller ett nytt må lages.

Hvor får man tak i H&R deler til en fornuftig pris?

Har egentlig lyst til å kjøpe coilover-rørdeler, og kappe et originalfjærbein for så å sveise på rørdelene.. Også bruke støtdemperdelene fra det bøyde beinet. Noen som har bygd coiloverfjærbein tidligere og testet dette over tid?
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Hmmm Mulig vår venn Persson i Krokstadelva kan hjelpe? Norsk Chassisteknikk?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Post by PeR4 »

Nettsidene til NCT er nede, og ingen tar telefonen.
Kanskje er han på ferie?

Fikk følgende tips: Siden bøyen er i bunn av beinet ved navet, så kan man kappe H&R beinet og et original bein på samme sted minus sveisen, og skjøtesveise disse(dvs det H&R gjør når de produserer coilovers). Jeg oppfatter at det er et godt forslag, noen som kjenner et utmerket mekanisk verksted som KAN slikt finarbeide?

Har forespurt hos en H&R leverandør i Sverige om pris på et tomt H&R bein, foreløpig respons er at det er mulig at H&R ikke vil lage dette.. Antageligvis pga muligheten for å putte "uoriginale" H&R deler oppi?.
Post Reply