Raymonds Exige S240
Re: Raymonds Exige S240
Har hatt Redline MT -90 på min i to år nå, å fungerer helt fint.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Raymonds Exige S240
Da synes jeg du skal nekte å ta imot lønn. Det skulle lære de en lekserayb wrote:Any timewebmaster wrote:Takk for gode tips til en senere anledning
Nei, tiden går litt fra meg om dagen.webmaster wrote:Fått den av bukkene nå?
Av en eller annen grunn har arbeidsgiveren min fått for seg at jeg skal jobbe bare fordi de betaler meg lønn....!! Makan!!
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Re: Raymonds Exige S240
Brukte Motul på min og har sett andre anbefaler det også. Redline duger sikkert helt fint. Tror egentlig ikke olje gjør så mye fra eller til så lenge det er kvalitetsolje.rayb wrote:Kjøpte inn litt småtteri fra Bell&Colvill, morsomt å få Lotus originaldeler i denne esken:
Eksos på plass:
Bakstilling, bremser etc. på plass.
Intercooler på plass igjen
Satte endelig på plass hurtigkoblinger til undertray.
Sjekket at alle bolter sitter som de skal.
Og så kommer jeg ikke lenger ettersom jeg helt har glemt å kjøpe olje til girkassa. Men det lar seg enkelt rette i det minste. Tenkte å bruke Redline MT-90, men er åpen for andre forslag om herrene har noen andre anbefalinger?
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Raymonds Exige S240
Da er bilen på hjulene igjen. Hadde et av disse Øyeblikkene Med Gryende Angst(tm) da jeg oppdaget en lekkasje etter prøvekjøring, men det viste seg å være spylevæske som jo lar seg fikse lett.
Laget en liten videosnutt av jobben, jeg...
Laget en liten videosnutt av jobben, jeg...
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Kult, da har jeg noe å gå etter når det blir min tur.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Raymonds Exige S240
Tilbake fra tur til tant-og-fjas butikken (eller lakkverksted som noen kaller det)
Lakket opp vinge og splitter, fikset noen sår og riper, samt lagt på ny gjennomsiktig film for lakkbeskyttelse.
Jeg synes den ser bedre ut med detaljer i bilens farge:
De lakkerte festebrakettene i bilens farge, selv om jeg egentlig ba dem om å la være, men jeg tror jeg skal klar å finne en måte å leve med det på
Så da er det tid for vinterdvale.
Foruten å bytte ratt (kjøpte Tommys alcantara-trukkede ratt) og sette på Lotus-bokstavene mellom baklysene, så har jeg ingen som helst planer om å gjøre noe med bilen i vinter. Etter litt prøving of feiling så er bilen nå slik jeg vil ha den. Resten er bare kjøretrening.....
God vinter
Lakket opp vinge og splitter, fikset noen sår og riper, samt lagt på ny gjennomsiktig film for lakkbeskyttelse.
Jeg synes den ser bedre ut med detaljer i bilens farge:
De lakkerte festebrakettene i bilens farge, selv om jeg egentlig ba dem om å la være, men jeg tror jeg skal klar å finne en måte å leve med det på
Så da er det tid for vinterdvale.
Foruten å bytte ratt (kjøpte Tommys alcantara-trukkede ratt) og sette på Lotus-bokstavene mellom baklysene, så har jeg ingen som helst planer om å gjøre noe med bilen i vinter. Etter litt prøving of feiling så er bilen nå slik jeg vil ha den. Resten er bare kjøretrening.....
God vinter
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Ikke fjerne gummirestene foran en gang?rayb wrote: Foruten å bytte ratt (kjøpte Tommys alcantara-trukkede ratt) og sette på Lotus-bokstavene mellom baklysene, så har jeg ingen som helst planer om å gjøre noe med bilen i vinter.
Spoileren ble fin, resten av bilen også i og for seg
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Raymonds Exige S240
Nja, vi får vel se. Disse gummirestene kommer jo bare tilbake hele tiden.....webmaster wrote: Ikke fjerne gummirestene foran en gang?
Spoileren ble fin, resten av bilen også i og for seg
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Kul tråd, har skummet igjennom alle de 27? sidene.
Håper å klare å henge på deg med 944n ila sommeren om du skal kjøre mye.
Håper å klare å henge på deg med 944n ila sommeren om du skal kjøre mye.
Re: Raymonds Exige S240
Takk, og det klarer du helt sikkert. Jeg kjører ikke veldig fortealoken wrote:Kul tråd, har skummet igjennom alle de 27? sidene.
Håper å klare å henge på deg med 944n ila sommeren om du skal kjøre mye.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
-
- Posts: 46
- Joined: 17 Nov 2016 21:08
- Location: Hønefoss
Re: Raymonds Exige S240
Kul bil, denne ligger nok godt i svinga
Re: Raymonds Exige S240
Nye dekk, ny bremesvæske.
Ettersom jeg røyk en sikring for en stud siden og endte opp med en sånn DJI drone-sak ås jobber jeg med litt video av bilen. Men det tar sin tid å lage noe som kan vises fram.
Uansett, for å få det til å se ut som en interessant post så kan jeg i alle fall legge ut et av bildene:
Ettersom jeg røyk en sikring for en stud siden og endte opp med en sånn DJI drone-sak ås jobber jeg med litt video av bilen. Men det tar sin tid å lage noe som kan vises fram.
Uansett, for å få det til å se ut som en interessant post så kan jeg i alle fall legge ut et av bildene:
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Takk, det er føreren som er problemet
Det blir mye kjøring på meg i år, så vi får se om det hjelper.
Jobber litt med oppsettet også. Slapp litt er hakk på stab-staget foran, og da ble bilen (som forventet) litt mer sving-villig. så omtrent sånn ut da jeg lufta denne på Rudskogen i går:
Sånn tidsmessig omtrent der jeg slapp i fjor, og med 16+ resterende banedager på blokka i sommer så kan de jo hende jeg skjønner hvordan jeg skal kjøre bil etterhvert....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
That's the spirit!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Raymonds Exige S240
19 banedager i 2017 har lært meg følgende:
- Det har en betydning å kjøre mer
- Årskort hos Trackday ER en god ide
- Når man har mulighet til å gjøre en endring av gangen, så kommer farta etterhvert.
- Raymonds "ikke modde bil, men lære seg å kjøre" var en god ide. På papiret, that is.
- Exiger er ikke i nærheten av så raske som man tror ut av boksen, men det er ikke SÅ vanskelig å få fart på dem
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....