Ketils Exige Bemani
Ketils Exige Bemani
Jeg er et nygammelt medlem. Hadde Lotus 340r tidligere (+utallige Porscher). Har alltid likt Exige, fikk mulighet til å overta Bemani Exigen på slutten av fjoråret.
Tidligere eier kjørte Rudskogen med R-dekk på 1.35.8, med slicks på 1.34. Skal bli spennende å se hvilke rundetider jeg kan oppnå.
Imøteser å bli kjent med Lotus-folka.
Bilder kommer etterhvert.
Tidligere eier kjørte Rudskogen med R-dekk på 1.35.8, med slicks på 1.34. Skal bli spennende å se hvilke rundetider jeg kan oppnå.
Imøteser å bli kjent med Lotus-folka.
Bilder kommer etterhvert.
Re: Ketils Exige Bemani
Gratulerer!
Grom bil som krever sin mann, men den er monster-rask når man gjør det riktig.
Grom bil som krever sin mann, men den er monster-rask når man gjør det riktig.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Ketils Exige Bemani
Gratulerer!
Veldig potent bil, og virker veldig bra satt opp. Kjørte sammen med forrige eier i fjor og mens jeg sleit med å få bilen min til å svinge inn, så virket det som hans styrte riktig fint inn i svingen. (eventuelt er han mye bedre en meg til å kjøre)
Veldig potent bil, og virker veldig bra satt opp. Kjørte sammen med forrige eier i fjor og mens jeg sleit med å få bilen min til å svinge inn, så virket det som hans styrte riktig fint inn i svingen. (eventuelt er han mye bedre en meg til å kjøre)
Re: Ketils Exige Bemani
Bilen ble levert ny fra Red Motorsport (Tyskland), som også preparerte den for bane. Det motormessige ble levert av Bemani.
Den har "wide Track" forstilling, 40mm bredere sporvidde + evt. spacers. Nitron Race 46mm coil overs. Alt i understell er uniballs og poly-foringer.
Nå har bilen fått ATS DTC superlight Motorsport felger som er vesentlig lettere enn fjorårets Team Dynamics. Beholder fjorårets Kumho V70a inntil videre.
Nysgjerrig på de nye Toyo R888R.
Bilen har potensiale for enda bedre rundetider ved å generere mer downforce. Stikkordene her er canards, kanalskjørt, større diffuser og bakvinge.
Cartech ved Francis har servet og optimalisert bilen her i Norge. Den har nå OS Giken diff.brems og forsterkede drev på 3. og 4.gear med marginalt lavere utveksling.
Så er det sjåføren da, kan han sine gamle kunster eller må han reoptimaliseres ?
Den har "wide Track" forstilling, 40mm bredere sporvidde + evt. spacers. Nitron Race 46mm coil overs. Alt i understell er uniballs og poly-foringer.
Nå har bilen fått ATS DTC superlight Motorsport felger som er vesentlig lettere enn fjorårets Team Dynamics. Beholder fjorårets Kumho V70a inntil videre.
Nysgjerrig på de nye Toyo R888R.
Bilen har potensiale for enda bedre rundetider ved å generere mer downforce. Stikkordene her er canards, kanalskjørt, større diffuser og bakvinge.
Cartech ved Francis har servet og optimalisert bilen her i Norge. Den har nå OS Giken diff.brems og forsterkede drev på 3. og 4.gear med marginalt lavere utveksling.
Så er det sjåføren da, kan han sine gamle kunster eller må han reoptimaliseres ?
Re: Ketils Exige Bemani
2 bilder fra i kveld.
- Attachments
-
- untitled-1.jpg (248.29 KiB) Viewed 7776 times
Re: Ketils Exige Bemani
Gratulerer! Looking sharp!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Ketils Exige Bemani
Gratulerer med nytt leketøy
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Ketils Exige Bemani
Har nå bestilt Kobayashi sideskjørt. Gir økt downforce under hele bilen.
Re: Ketils Exige Bemani
Vurderer å montere "baffled" bunnpanne eller Accusump for å unngå "oil starvation". Hva har dere gjort ?
Re: Ketils Exige Bemani
Jeg kjøpte en gPan fra Sector111.Ketil wrote:Vurderer å montere "baffled" bunnpanne eller Accusump for å unngå "oil starvation". Hva har dere gjort ?
Minnes Eliseparts har en også.
Moroso lager en som passer til din motor, men jeg minnes den krever litt tilpasninger av undertray.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Ketils Exige Bemani
Apropos Accusump, er det flere enn meg som er skeptiske til prinsippet? Med mindre du kjører ALT for tjukk olje vil den medføre forsinkelse på trykket?
Joachim
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
Re: Ketils Exige Bemani
Lotus monterer accusump så skulle jo tro det hadde noe for seg?
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Re: Ketils Exige Bemani
Hvis denne bilen har overlevd så er det en helt reell sjanse for at begge deler er jåleri....
Jeg kjenner forrige eier og har hatt tjeneste som rundingsbøye for han i årevis....
Jeg kjenner forrige eier og har hatt tjeneste som rundingsbøye for han i årevis....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....