Vårmønstring på Øvrevoll?

Hva skjer av aktiviteter, både NSKs treff og andre relevante ting! Spørsmål til styret kan du også stille her!

Moderators: inge, NoBrain, Lotus Type-72

Post Reply
User avatar
944 aass
Posts: 170
Joined: 23 Sep 2003 23:56
Location: Drammen

Vårmønstring på Øvrevoll?

Post by 944 aass »

Et lite spørsmål til NSK.
Årets vårmønstring ble en blandet opplevelse etter det jeg har fått med meg. Både på Øvrevoll og noen kommentarer på facebook.
Spørsmålet er da, er vårmønstringen blitt for stor for Øvrevoll?
Selv mener jeg det.

Har NSK noen planer om ny lokasjon?
På en søndag må det da være mulig og finne en asfaltert plass på feks. et kjøpesenter, som det er mange av rundt Oslo. De som følger med på facebook, så nevner jeg biltreffet som var på Sandvika storsenter sitt parkeringshus for en del år siden. Det må da være mulig og få til noe liknene?
Det var noen som ble litt "sure" på Øvrevoll når dem ble henvist til "gjørmebadet" på indre bane, bl.a. Corvette klubben. Forståelig nok.
Nå ble vel dere i NSK "litt tatt på sengen" for det kom jo voldsomt med biler.
Og været kan dere ikke gjøre noe med, men det er heller ikke første gangen det har vært fuktig på Øvrevoll.
Det er vel begrensninger på hvor mange hester Øvrevoll tåler? :wink:
Noe og ta med i planleggingen av neste Vårmønstring i 2016?
Så ALLE blir fornøyde.
Selv er jeg fornøyd, untatt brente hamburgere, men det er ikke NSK sin skyld! :roll:


Mvh. Espen Aass
MVH
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Vårmønstring på Øvrevoll?

Post by alfheim »

Hei.

Takker for innspill.
Dette er noe vi tenker på hele tiden.
Vi er smertelig klar over alle problemene med øvrevoll når det er vått.
I år kom det nesten 1000 biler. Det er veldig mye når vi samtidig ikke kan bruke indre bane i noen særlig grad på grunn av gjørma som du påpeker.

Og du har sikkert rett, det er sikker tikke så veldig vanskelig å finne en parkeringsplass med plass til over 1000 biler.

Imidlertid er det et par ting som gjør at vi har direkte lyst til det heller.
Spesielt på en fin dag er det stor forskjell på å være på øvrevoll og å være på en parkeringsplass som feks sandvika storsenter. Det gir en ganske annen følelse å være et sted som ikke bare er en parkeringsplass eller enda værre et parkeringshus.
I tillegg kommer ting som servering og toaletter. Dette er ikke ting som vanligvis er tilgjengelig på en stor parkeringsplass.

Det andre er at vårmønstringen på Øvrevoll er blitt en institusjon. Det kan bli vanskelig å endre på det.

Men, vi er åpne for muligheten, og dersom et annet sted dukker vil vi gjerne se på det. Forslag mottas.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Re: Vårmønstring på Øvrevoll?

Post by TorAtle »

Hvor godt man opplever arrangementet har nok også litt å gjøre med hvor man blir plassert selv. Noen merker har "prime spot" år etter år, mens andre merker alltid blir henvist til periferien. Jeg skjønner at logistikken blir enda verre dersom man skal kaste terning når man deler ut merkesplassene. Like fullt er det kjedelig å måtte stå på gjesteparkeringen eller en våt indre bane.

Kunne Rudskogen vært noe?
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Vårmønstring på Øvrevoll?

Post by webmaster »

Rudskogen hadde vært knallbra...hvis den lå maks 15 minutter fra sentrum av Oslo.

Det store (!) problemet vårt er å finne noe som er like sentralt som Øvrevoll med like god plass. Jeg spurte representanten fra Øvrevoll om de ikke snart kunne bygge tak over hele greia, og han svarte han hadde foreslått det samme men ikke fått noe gehør for det. :mrgreen:

Men som Erling skriver - vi er veldig mottakelig for forslag til ny plassering, men det må være i rimelig nærhet til Oslo, ellers kommer det hverken biler eller publikum. Og hva skal vi med uendelig stor plass hvis vi står der alene?

(Ja, Gatebil klarer det - men da er det ikke snakk om et arrangement som varer i noen få timer og slutter 15:00)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Vårmønstring på Øvrevoll?

Post by NoBrain »

944 aass wrote:Selv er jeg fornøyd, untatt brente hamburgere, men det er ikke NSK sin skyld! :roll:
Selv hadde jeg nok foretrukket en brent hamburger framfor den halvstekte jeg fikk :roll:

Som både formannen og webmaster allerede har skrevet tar vi gjerne imot forslag til ny plassering av Vårmønstringen 2016. Kom med innspill her på forumet eller på Facebook https://www.facebook.com/events/1455613374729328/ hvor vi har postet følgende:
NSK ønsker å takke alle som var til stede på Vårmønstringen og som gjorde dette til et flott arrangement. Til og med værgudene smilte til oss på selve dagen.

Riktig så heldige var vi dessverre ikke natten til arrangementet. Vi beklager forholdene på indre bane som oppstod ifm. nattens regnfall. Selv om gresset på indre bane så innbydende ut, ville det vært uforsvarlig å sende ut biler der. Vi prøvde med noen biler men de ble nesten sittende fast.

Dette skapte derfor litt hodebry ift. plassproblemer. Flere i styret er enige i at Øvrevoll har utspilt sin rolle da vi er prisgitt værgudene. I sin tid ble Vårmønstringen flyttet fra Bogstad Camping til Øvrevoll Galoppbane på grunn av plassmangel, og det er kanskje på tide å flytte arrangementet igjen. Spesielt med tanke på utvidelsen av Vårmønstringen som nå også inkluderer entusiastbiler i åpen klasse.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
subwoofer
Posts: 107
Joined: 06 May 2010 07:01

Re: Vårmønstring på Øvrevoll?

Post by subwoofer »

Ekebergområdet er vel ikke bedre? Er det noen større grusbaneanlegg i periferien av Oslo som kan brukes?
Joachim
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
User avatar
944 aass
Posts: 170
Joined: 23 Sep 2003 23:56
Location: Drammen

Re: Vårmønstring på Øvrevoll?

Post by 944 aass »

subwoofer wrote:Ekebergområdet er vel ikke bedre? Er det noen større grusbaneanlegg i periferien av Oslo som kan brukes?
Først takk for svar Erling Alfheim!

BMW CCN har vårmønstring på Valle Hovin og der er det plass til mange biler!
Hellerudsletta (Exporama) har masse plass.
Norges Varemessa Lillestrøm har masse plass.

Det store problemet på Øvrevoll er hvis det blir regn en dag eller to før arrangemanget, og desverre er utsiktene for regn i norge ganske store i Mai. Problemet er IKKE når det er sol og opphold.
Problemet er de som får gjørme på skoene sine og på bilen.... :roll:
Synd at noen blir oppgitt å ikke gidder og delta på et så flott arrangemang som NSK sin vårmønstring.
Dette mener jeg NSK bør ta på alvor, når flere klager på dette, bl.a. Corvette folket og Porsche folket med flere. (facebook)
Men da er kansje problemet løst når det ikke kommer mer en noen hundre biler. :|
MVH
E. A.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
User avatar
Rudolf
Posts: 88
Joined: 15 Jul 2009 14:01
Location: Norge

Post by Rudolf »

Jeg tror alle kan være enige om at arrangementet ikke kan være på et sted der (alle eller noen av) bilene må plasseres på gressplen.
Gambling med at det kanskje blir tørt er ikke lurt.

Da gjenstår grus og/eller asfalt.
Eller å redusere antall biler slik at man ikke er avhengig av å bruke indre bane på Øvrevoll i det hele tatt.

Siden jeg forstår at det er ønskelig med så mange biler som mulig (og nå også entusiastbiler), så blir det grus eller asfalt.
Så da bør vi se etter egnet grusplass, idrettsanlegg, parkeringsplass el.l.

Det behøver ikke å være innendørs.
Regn i hodet tåler vi.

Erik
MX-5 90 Rudolf
Miata 95 R-package, Beverly
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe Ghia
Vignale Samantha 1969 (Sjelden) Samantha
Lancia Montecarlo 1975 Martini
Lancia Montecarlo 1977
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget hos Jensen i England), Pelle
subwoofer
Posts: 107
Joined: 06 May 2010 07:01

Re: Vårmønstring på Øvrevoll?

Post by subwoofer »

Eller hva med Bjerkebanen? Er ikke den stort sett grus, og er jo en logisk forlengelse av temaet fra Øvrevoll?
Joachim
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
User avatar
Agility
Posts: 1
Joined: 16 Jul 2010 19:03
Location: Råholt

Re: Vårmønstring på Øvrevoll?

Post by Agility »

subwoofer wrote:Eller hva med Bjerkebanen? Er ikke den stort sett grus, og er jo en logisk forlengelse av temaet fra Øvrevoll?
Bjekebanen er grus på selve banen, og et salig grønt gjørmehav innenfor banen når det regner... :roll:
Har vært der på utallige agility-konkuranser med bikkjene...
-91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
-17 Kia Soul EV, -Batteribil
-10 MB GLK 220cdi 4Matic Edition1, -Bikkjebil
[X] -07 Santa Fe 2,2 CRDI
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-------------------------
Highways are for lemmings...
Post Reply