Exige S, 2007
Re: Exige S, 2007
Var bare å fjerne ballasten og koble rett på - tidligere eier har ikke 'ødelagt' noe av det originale ledningsnettet heldigvis.
Merket på frontruta var egentlig bare deilig å få bort, som du sier er det nokså begrenset med utsikt fra cockpit som det er. Dessverre ble da kablingen til ryggekameraet nå særdeles synlig, så der må noe gjøres.
Merket på frontruta var egentlig bare deilig å få bort, som du sier er det nokså begrenset med utsikt fra cockpit som det er. Dessverre ble da kablingen til ryggekameraet nå særdeles synlig, så der må noe gjøres.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Hva med å gjemme den oppunder taktrekket? Det funker for vbox-kablingen min i alle fall. Det enkeste er ofte det beste.webmaster wrote:Dessverre ble da kablingen til ryggekameraet nå særdeles synlig, så der må noe gjøres.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
Taktrekket? Følger ikke det med hardtopen når man tar av den? For det gjør man jo...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Ja, det vile det gjøre... Hvis man vil kjøre rundt i noe som ser sånn passe latterlig ut that is.webmaster wrote:Taktrekket? Følger ikke det med hardtopen når man tar av den? For det gjør man jo...
Jeg vet at enkelte gjør sånt, men det er en grunn til at jeg har en bil med AC. Og så synes jeg at Exigen ser litt.... amputert ut uten taket sitt.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
Haha, jeg kommer fra en Elise og må jo kunne ta av taket selvfølgelig. Synes bilen ser fin ut uten også. Og jeg fikk med softtop.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Elisen ser bra ut med taket av, ingen tvil om det. Exigen not so much. Jeg synes det ødelegger linjene i bilen fullstendig, men jeg tror fint vi kan leve med uenighetenwebmaster wrote: Synes bilen ser fin ut uten også. Og jeg fikk med softtop.
Jeg skal kal heller ikke legge skjul på at jeg synes det er litt i overkant å betale nesten ti tusen spenn for en ny soft top også. Jeg vet at man kan få disse brukt så klart, men jeg har aldri giddet å se etter noen.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
seight wrote:Har ingen erfaring med denne, men ut i fra det jeg kan lese etter noen kjappe søk så er de veldig effektive.(les f.eks denne tråden http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=717491)
Men man må være obs på den ikke kan skrues av som en vanlig brannslukker, du "tenner" den og så bruker du den opp på en gang, så det kan kanskje være greit med mer enn en i bilen.
Forøvrig fant jeg at den ikke produseres av sparco men av disse gutta http://www.mangiafuoco.it/en/home.asp, hvor så sparco setter på egen merkelapp og legger på 50% på prisen (eller noe sånt).
Ble faktisk veldig interessert ,så finner jeg "noname" utgaven til salgs til en vettu pris, tror jeg at jeg kjøper noen sånne selv.
webmaster wrote:Trenger en brannslukker samt brakett. Ser (igjen) på denne Fire Eater -saken fra Sparco:
http://www.elise-shop.com/sparco-fireat ... p-344.html
Noen som har noen ide om hvordan denne er kontra en 2kg med skum?
Det er en her lokalt, som kan levere disse til meg for 599.- (+frakt til de som ikke kan hente på Jæren)
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Exige S, 2007
Så bra! Må ha en slik - kanskje seight er interessert også, så kan vi dele på frakten?
PS: Er det noen brakett av noe slag til dem?
PS: Er det noen brakett av noe slag til dem?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Så vidt jeg vet, så er det bare slokkeren, du får sjekke hvem andre som vil ha, så kan vi ta resten på PM
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Exige S, 2007
Sjekk dette først: http://ec.europa.eu/consumers/safety/ra ... ort_id=191
Litt ned på siden...
"According to the tests performed by the competent national authorities, the products did no extinguish a solvent fire, a small burning wood pile, a burning coffee-maker or a burning paper waste-basket. Some of the extinguishers were even found to accelerate burning. The products give a false sense of safety, and it is not possible to ensure the efficiency of the products before use."
Tror noen bør prøve et par av dem.....
Litt ned på siden...
"According to the tests performed by the competent national authorities, the products did no extinguish a solvent fire, a small burning wood pile, a burning coffee-maker or a burning paper waste-basket. Some of the extinguishers were even found to accelerate burning. The products give a false sense of safety, and it is not possible to ensure the efficiency of the products before use."
Tror noen bør prøve et par av dem.....
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: Exige S, 2007
Til info så er de tilgjengelig på eBay i en 4-pack til ca. 300 NOK stk (inkludert frakt + moms). Se http://www.ebay.com/itm/201134389601?ss ... 1497.l2649
Bestilte en pakke til seight og meg. Jørn har såpass mange biler at han sikkert trenger en 4-pack alene Jeg er klar over advarselen som ElViz postet og skal ha dette i tillegg til skumslukkeren jeg har i Elisen. Uansett, "fire eater" saken ser nå ganske effektiv ut på videoen under i alle fall
Bestilte en pakke til seight og meg. Jørn har såpass mange biler at han sikkert trenger en 4-pack alene Jeg er klar over advarselen som ElViz postet og skal ha dette i tillegg til skumslukkeren jeg har i Elisen. Uansett, "fire eater" saken ser nå ganske effektiv ut på videoen under i alle fall
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Exige S, 2007
Jeg, som har hatt brann i bilen, holder en knapp på skum.....
Skum har også en kjølende effekt slik at brannen ikek blusser opp igjen når apparatet er tomt.
Skum har også en kjølende effekt slik at brannen ikek blusser opp igjen når apparatet er tomt.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
Hm. Da blir man jo litt skeptisk...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Jepp, og så er det jo litt med "business" over et skumapparat montert foran passasjersetet(?)webmaster wrote:Hm. Da blir man jo litt skeptisk...
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
Merk at alle slukkeløsninger kan feile på ett eller annet vis. Forhåpentligvis veldig skjeldent.
Som i den ene linken jeg postet tidligere hvor en ikke hadde klart å slukke med en 3 liters skumapparet, men klarte det med en "fire eater".
Mange tilfeldigheter ute å går, kanskje det var kombinasjonen som gjorde susen i caset over.
Som i den ene linken jeg postet tidligere hvor en ikke hadde klart å slukke med en 3 liters skumapparet, men klarte det med en "fire eater".
Mange tilfeldigheter ute å går, kanskje det var kombinasjonen som gjorde susen i caset over.
rayb wrote:Jepp, og så er det jo litt med "business" over et skumapparat montert foran passasjersetet(?)webmaster wrote:Hm. Da blir man jo litt skeptisk...
Westfield Seight [banebil]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ]