Exige S, 2007
Re: Exige S, 2007
Jammen, jammen... Åssen finner man ut dette da?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Jeg for min del brukte delekatalogen hos DeRoure. vil ikke handle med dem, men sprengskisser av hele bilen er brukelige like fulltwebmaster wrote:Jammen, jammen... Åssen finner man ut dette da?
http://deroure.com/diagrams.asp?TBL=601 ... 0&ST=&SC=0
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
OK, så da forstår jeg deg slik at man kun på designet av felgen kan se om de er forged eller ikke. I så fall var det jo enkelt.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Ja, hver felg har sitt distinkte utseende, delelista for hver felg har opplysninger om hvorvidt den er "forged" eller ikke.webmaster wrote:OK, så da forstår jeg deg slik at man kun på designet av felgen kan se om de er forged eller ikke. I så fall var det jo enkelt.
Dine felger: Road Wheel, front, eight split spoke, black 6.5 x 16
Mine felger: Road Wheel, front, seven, split spoke, forged/anodised
Etc...
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
Gratulerer med fantastisk fin bilwebmaster wrote:Derom strides de lærde. Jeg savner det stor sett kun i slakter'n på Rudskogen, ellers ikke. Men det er i Elisen, det kan hende det er annerledes i en bil med mer motor. Jeg leste et innlegg for litt siden der forfatteren fremholdt at dersom innerhjulet spant, så slipp opp litt på gassen da! Har man sperre er det lettere å få en sladd som kan være vanskelig å ta inn igjen.hmhaga wrote:Er det noe poeng i å ha diffbrems med midtmotor? Lotus mener tydeligvis at det er unødvendig, og de har jo for så vidt greie på slike ting.
Sperre er morro Kan ikke forstå at det er mindre nødvendig på en bil med midtmotor? Når man har litt motoreffekt, så er sperre ett must spør du meg. Da kan du gå på gassen mye tidligere ut av svingene og samtidig få feste også med indre hjul og derav begge hjul. Man behøver jo ikke legge den ut i sladd/breisladd, selv om det er morro, det velger du bare med hvor tidlig og hvor mye gass du gir;-) Jeg har sperre både på Atom og Scuderia. Begge to er veldig enkle og kontrolere med gasspedalen har ikke sperre på MR2'n og savner det.
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Exige S, 2007
+1inge wrote:Gratulerer med fantastisk fin bilwebmaster wrote:Derom strides de lærde. Jeg savner det stor sett kun i slakter'n på Rudskogen, ellers ikke. Men det er i Elisen, det kan hende det er annerledes i en bil med mer motor. Jeg leste et innlegg for litt siden der forfatteren fremholdt at dersom innerhjulet spant, så slipp opp litt på gassen da! Har man sperre er det lettere å få en sladd som kan være vanskelig å ta inn igjen.hmhaga wrote:Er det noe poeng i å ha diffbrems med midtmotor? Lotus mener tydeligvis at det er unødvendig, og de har jo for så vidt greie på slike ting.
Sperre er morro Kan ikke forstå at det er mindre nødvendig på en bil med midtmotor? Når man har litt motoreffekt, så er sperre ett must spør du meg. Da kan du gå på gassen mye tidligere ut av svingene og samtidig få beste også med indre hjul og derav begge hjul. Man behøver jo ikke legge den ut i sladd/breisladd, selv om det er morro, det velger du bare med hvor tidlig og hvor mye gass du gir;-) Jeg har sperre både på Atom og Scuderia. Begge to er veldig enkle og kontrolere med gasspedalen har ikke sperre på MR2'n og savner det.
Re: Exige S, 2007
Trenger en brannslukker samt brakett. Ser (igjen) på denne Fire Eater -saken fra Sparco:
http://www.elise-shop.com/sparco-fireat ... p-344.html
Noen som har noen ide om hvordan denne er kontra en 2kg med skum?
http://www.elise-shop.com/sparco-fireat ... p-344.html
Noen som har noen ide om hvordan denne er kontra en 2kg med skum?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Har ingen erfaring med denne, men ut i fra det jeg kan lese etter noen kjappe søk så er de veldig effektive.(les f.eks denne tråden http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=717491)
Men man må være obs på den ikke kan skrues av som en vanlig brannslukker, du "tenner" den og så bruker du den opp på en gang, så det kan kanskje være greit med mer enn en i bilen.
Forøvrig fant jeg at den ikke produseres av sparco men av disse gutta http://www.mangiafuoco.it/en/home.asp, hvor så sparco setter på egen merkelapp og legger på 50% på prisen (eller noe sånt).
Ble faktisk veldig interessert ,så finner jeg "noname" utgaven til salgs til en vettu pris, tror jeg at jeg kjøper noen sånne selv.
Men man må være obs på den ikke kan skrues av som en vanlig brannslukker, du "tenner" den og så bruker du den opp på en gang, så det kan kanskje være greit med mer enn en i bilen.
Forøvrig fant jeg at den ikke produseres av sparco men av disse gutta http://www.mangiafuoco.it/en/home.asp, hvor så sparco setter på egen merkelapp og legger på 50% på prisen (eller noe sånt).
Ble faktisk veldig interessert ,så finner jeg "noname" utgaven til salgs til en vettu pris, tror jeg at jeg kjøper noen sånne selv.
webmaster wrote:Trenger en brannslukker samt brakett. Ser (igjen) på denne Fire Eater -saken fra Sparco:
http://www.elise-shop.com/sparco-fireat ... p-344.html
Noen som har noen ide om hvordan denne er kontra en 2kg med skum?
Westfield Seight [banebil]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ]
Re: Exige S, 2007
Si fra hvis du finner dem da.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Da har jeg hatt banedebut med Exigen! Vålerbanen på vått føre var...glatt. Bakdekkene var ikke all verden og det slapp litt her og der, så det gikk ikke fort. Heldigvis tørket det opp mot slutten, og jeg fikk 15 minutter på noenlunde tørt føre - da satt det adskillig bedre. Fikk se litt video og noen bilder hagenisse tok fra da jeg kjørte, og det ser ut til at bilen krenger overraskende lite på 8 år gammelt ikke-justerbart understell - det kjentes heller ikke slik ut inni bilen. Alt i alt var det er svært positiv start!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Så bra ut ja! Ble dårlig med bilder av den lille krengingen som var, men..
Re: Exige S, 2007
Gratulerer! Det har kommet en storebror i nabolaget. Høy Lotus tetthet i omerådet nå... Svingte innom på vei fra jobb med hverdags-Lotusen i håp om å få sett på herligheten. Nydelig bil!
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Exige S, 2007
Takk for det! Var nok litt tidlig, har akkurat kommet inn fra garasjen nå etter å ha preppet den for godkjenning hos statens vegvesen:
1. Fjerne Xenonlamper, inn med vanlige H7-pærer
2. Fjerne Lotus Sport -merket/solskjermen øverst på frontruta
...også ble det en vask etter gårsdagens banetreff.
1. Fjerne Xenonlamper, inn med vanlige H7-pærer
2. Fjerne Lotus Sport -merket/solskjermen øverst på frontruta
...også ble det en vask etter gårsdagens banetreff.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Høre overkommelig ut om ikke annet.webmaster wrote:Takk for det! Var nok litt tidlig, har akkurat kommet inn fra garasjen nå etter å ha preppet den for godkjenning hos statens vegvesen:
1. Fjerne Xenonlamper, inn med vanlige H7-pærer
2. Fjerne Lotus Sport -merket/solskjermen øverst på frontruta
...også ble det en vask etter gårsdagens banetreff.
Må du bygge noe om noe elektrisk eller passer H7-pærene rett på?
Ikke-gjennomsiktig merking på frontruta er ikke lov, det kommer vel neppe som noen overraskelse? Ser ikke helt at man ser for mye ut av frontruta som det er (selv bruker jeg forskjermen for å se når det blir grønt lys i lyskryss for å unngå kink i nakken.....)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....