Exige S, 2007
Re: Exige S, 2007
Grattis, ser flott ut i garasjen nå (kansje du bare skulle beholde elisen) Hvilken merking skal girkassen ha mtp diffsperre, å den lotus sport streameren i frontruta, er den montert utenpå, eller innvendig? Kunne tenkt meg en slik, men ser for meg at den blir slitt av vindusviskeren hvis den sitter utenpå.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Exige S, 2007
Evt kjøper sperre og ettermonterer. Evt glemmer hele greia og kjører uten. Må prøve greiene først.rayb wrote:Null problem. Du kjøper bare en med sperre når denne raser om 3-5 år, avhengig av bruksmønsterwebmaster wrote:
PS: Jeg har ikke diffsperre fant jeg ut i dag, iflg merket på girkassa.
Den sitter utenpå, ser ikke noen slitasjemerker på den.T.Lund wrote:Grattis, ser flott ut i garasjen nå (kansje du bare skulle beholde elisen) Hvilken merking skal girkassen ha mtp diffsperre, å den lotus sport streameren i frontruta, er den montert utenpå, eller innvendig? Kunne tenkt meg en slik, men ser for meg at den blir slitt av vindusviskeren hvis den sitter utenpå.
Skulle gjerne beholdt Elisen, men noe må betale avgiftene på Exigen Dessuten er det plassen til Moe, minien til samboer'n
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Ja, det er en mulighet.webmaster wrote: Evt kjøper sperre og ettermonterer. Evt glemmer hele greia og kjører uten. Må prøve greiene først.
Jeg kom over disse etter tips fra Frederik, og med mindre man vil splitte kassa selv så tror jeg dette blir billigere:
http://www.monkeywrenchracing.com/index ... jf590q07u2
Men når det er sagt så er jo du bådre en bedre sjåfør enn meg og er nok langt mindre ivrig til å mishandle bilen på bane enn jeg er, så det er muig du har den lenger enn meg så klart
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
Er det noe poeng i å ha diffbrems med midtmotor? Lotus mener tydeligvis at det er unødvendig, og de har jo for så vidt greie på slike ting.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Exige S, 2007
Derom strides de lærde. Jeg savner det stor sett kun i slakter'n på Rudskogen, ellers ikke. Men det er i Elisen, det kan hende det er annerledes i en bil med mer motor. Jeg leste et innlegg for litt siden der forfatteren fremholdt at dersom innerhjulet spant, så slipp opp litt på gassen da! Har man sperre er det lettere å få en sladd som kan være vanskelig å ta inn igjen.hmhaga wrote:Er det noe poeng i å ha diffbrems med midtmotor? Lotus mener tydeligvis at det er unødvendig, og de har jo for så vidt greie på slike ting.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Hvordan det fungerer uten ser man her http://www.youtube.com/watch?v=6mBEgkuEoew - ca 6:45.
Re: Exige S, 2007
McLaren bruker også åpen diff...gratulerer med ny bil!
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
Re: Exige S, 2007
Iflg. de jeg har snakket med så blir Exigene noe mer lettkjørte i tillegg til at de blir en anelse raskere ettersom man kan gå på gassen tidligere.webmaster wrote:Derom strides de lærde. Jeg savner det stor sett kun i slakter'n på Rudskogen, ellers ikke. Men det er i Elisen, det kan hende det er annerledes i en bil med mer motor. Jeg leste et innlegg for litt siden der forfatteren fremholdt at dersom innerhjulet spant, så slipp opp litt på gassen da! Har man sperre er det lettere å få en sladd som kan være vanskelig å ta inn igjen.
Jeg savner LSD i "slakter'n" på Rudskogen, men også i hårnåla på Knutstorp, et par svinger på Gälleråsen etc. kort sagt i trange svinger med forholdsvis lav hasatighet.
Når jeg raser girkassa på min bil, og det kommer jeg itl å gjøre, kommer jeg til å erstatte den med en kasse som har LSD......
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
Gratulerer Jørn! Så veldig flott ut, og er jo ikke akkurat hver dag du bytter sportsbil
Jan-Erik Hansen
'05 Porsche Boxster S
'05 Porsche Boxster S
Re: Exige S, 2007
Basert på hvordan disse Exigene ser ut til å oppføre seg orginalt, så stiller jeg et spørsmål ved den påstanden.hmhaga wrote:Lotus mener tydeligvis at det er unødvendig, og de har jo for så vidt greie på slike ting.
Re: Exige S, 2007
Glemte å svare på det med merkingen på girkassa - tegn nr 3 i koden på girkassa som står på en lapp rett ned når du ser ned på girkassa sier om den enten har LSD (L) eller ikke (O - for Open).T.Lund wrote:Grattis, ser flott ut i garasjen nå (kansje du bare skulle beholde elisen) Hvilken merking skal girkassen ha mtp diffsperre, å den lotus sport streameren i frontruta, er den montert utenpå, eller innvendig? Kunne tenkt meg en slik, men ser for meg at den blir slitt av vindusviskeren hvis den sitter utenpå.
Takk! Nei, det er ikke så ofte akkurat. Elisen har jeg nå hatt i 10 år og MR2en i 20...Jan-Erik wrote:Gratulerer Jørn! Så veldig flott ut, og er jo ikke akkurat hver dag du bytter sportsbil
Blir mer spennede på den måten vet du.hagenisse wrote:Basert på hvordan disse Exigene ser ut til å oppføre seg orginalt, så stiller jeg et spørsmål ved den påstanden.hmhaga wrote:Lotus mener tydeligvis at det er unødvendig, og de har jo for så vidt greie på slike ting.
Nemlig - et ypperlig eksempel på at man ikke får en uhåndterbar sladd når man ikke har diffsperre!Tigergutt wrote:Hvordan det fungerer uten ser man her http://www.youtube.com/watch?v=6mBEgkuEoew - ca 6:45.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Forresten, disse felgene jeg har, er de av den lette typen, eller er det standardfelgene?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Ser ikke ut som om de er "forged" De som er det pleier å ha dette stemplet inn i kanten på felgen.
http://www.lotustalk.com/forums/f91/que ... els-28389/
http://www.lotustalk.com/forums/f91/que ... els-28389/
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Exige S, 2007
Altså templet "forged"?T.Lund wrote:Ser ikke ut som om de er "forged" De som er det pleier å ha dette stemplet inn i kanten på felgen.
http://www.lotustalk.com/forums/f91/que ... els-28389/
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Nei, mine er for eksempel ikke stemplet "forged", men de er det iflg delekatalogen. (hvilket muligens også forklarer prisen på noe sånt som 26.000 NOK pr. sett på 4)webmaster wrote: Altså templet "forged"?
Men jeg er ganske sikker på at disse ikke er "forged" (som forøvrig misvisende blir kalt smidde og egentlig er trykkstøpte, dagens unyttige info)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....