Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Ny pakke fra Eliseparts kom i dag!
Glemte luftfilter, og "heater fan module" på hovedbestillingen. Som om ikke varmeapparat og luftfilter er viktig..
Caliper brembo blødeskruer, magnetisk bunnplugg og bensinfilter
Viften til varmeapparatet har tatt ferie, og nå er det gledesjobben med å skru delen(regulatoren) inn under vifta. Skal være supertrangt foran torpedoveggen.
Glemte luftfilter, og "heater fan module" på hovedbestillingen. Som om ikke varmeapparat og luftfilter er viktig..
Caliper brembo blødeskruer, magnetisk bunnplugg og bensinfilter
Viften til varmeapparatet har tatt ferie, og nå er det gledesjobben med å skru delen(regulatoren) inn under vifta. Skal være supertrangt foran torpedoveggen.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Regulatoren til kupevifte er den firkantede.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Fikk byttet gearolje i går. Den var mørk men fin. Motul 300gear inn. Byttet bensinfilter, satt godt de koblingene, mye wd40. Smurte opp bakre girlink, og la noe fett rundt de. Merkbart bedre girskift, men fortsatt noe ullen. Dynamoen var helt løs, strammeskrue lagde rakle lyd...den ble festet, og lading fortsatte bra som før. Og luftfilter.
Bakhjul er noe/mye slitt på innerside. Er det pga negativ toe originalt, eller noen foringer som skal freshes opp tro?
Bakhjul er noe/mye slitt på innerside. Er det pga negativ toe originalt, eller noen foringer som skal freshes opp tro?
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Problemet med giroverføringen er at de originale kuleleddene tørker inn, og dermed går tregt. Får ikke smurt de opp uten å dra av støvhettene. Girskift på Elise er ullent uansett hva man gjør, men det hjelper å bytte ut gummiforingene med nylonforinger.silverwrx wrote:Smurte opp bakre girlink, og la noe fett rundt de. Merkbart bedre girskift, men fortsatt noe ullen. Bakhjul er noe/mye slitt på innerside
Bilen skal slite dekkene helt jevnt, det er i hvert fall min erfaring etter 25.000 km. Foringer tror jeg ikke blir slitt på disse bilene, så da er det nok en justering av spissing som skal til.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
http://wiki.seloc.org/a/Resistor_pack
Nå er alt løst, inne å slikker mine sår og putter minstejenta i seng, finleser på SELOC hvordan den swære vifta skal komme seg ut. PITA trangt. Men dette skal gå. Tbc..
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
...og gikk det bra? Hvor mange plaster har du på hender og armer?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Måtte ha et opphold å putte kidsa i seng 1930-2200.
Fikk så enheten ut, men alle kontaktene måtte byttes ut, de var infernalsk korrodert. Manglet selvfølgelig EN 2,5mm sko og det etter normal butikkåpningstid kl 23.00. Er klar i dag!
Brukte Kirurgigansker (latex power free) og bortsett fra kutt i de så er jeg skadefri halvveis i jobben.
Fint lite basseng nedi der, så det burde drilles et dreneringshull. Men usikker, da det kan gi vann inn også.
Fant en strømpebukse som var brukt som grovfilter på flex slange inn til dyser. Allerede funnet en finmasket ny en som kan brukes, eller er det best å droppe slik filterløsning?
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Tidsmessig. Er et par timer på biler uten aircondition, og en skikkelig knotejobb.
Fant ut at heater actuator control (varm/kald luft styringen) også er defekt, brukte en halvtime på å smøre, strømmåle. Enheten står bom fast, og dette er elektronikk som overtok for mekanikk i 2002. Det får bli clam off i vinter. Satt varmen i "vintermodus" manuelt.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Et par heater resistor bilder
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Godt jobba!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Gratulerer Alex, endelig noe annet enn skrubaru.
Du får møte opp på SS4 til sommeren, så får vi se hva en sånn rask liten sak duger til.
Du får møte opp på SS4 til sommeren, så får vi se hva en sånn rask liten sak duger til.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Han har fått seg en skruLotus og selfølgelig en skikkelig vinterbil forsatt, SuserforbibaruIceman wrote:Gratulerer Alex, endelig noe annet enn skrubaru.
Du får møte opp på SS4 til sommeren, så får vi se hva en sånn rask liten sak duger til.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Ja. Oppdatering. Registerreimsbytte ble tatt søndag. Vannpumpe og manuell VVC regreims strammer ble også byttet, på 160hk K serie. Og reim til dynamo skiftet.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Dæven, her går det unna!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Ja her går det unna! I natt var jeg innom Brands Hatch!
I går ventet jeg 16timer på en Bosch laderegulator, i sør Tyskland. Byttet selv, på 2timer på asfaltgarasje;) Den røyk etter å ha stoppet for å fylle bensin. Har hørt at de går varme, og jeg hadde jo byttet alle reimer på søndag. Ringte hmhaga, og tok sjansen på å luffe til nærmeste vag verksted på batteriet. VAG ville jo ikke ha NOE med lotus å gjøre, ei heller hos Opel speedster forhandler. Selv om jeg hadde delenummer. Ble litt oppgitt. Fikset det selv, via Bosch direkte, og fikk det levert nærmeste Bosch verksted. Der heller ville de ikke skru.. Jaja 62euro kom det på, og 16timer driftstans. Merker at dynamoen og må skiftes, den har fått den kvernende metall lyden på tomgang, men helt fin fra 1200rpm. Den lyden var den helt fri for når jeg kjørte med dynamoen utmontert(!). Nå er sikkert eliseparts timer unna men håper den varer Storbritannia rundt med retur via nurburgring til Noreg.
Så jeg og lotusen har bondet. Vurderer å vaske clamshell på undersiden, for det er der jeg oppholder meg. Har fått seriøst mange mil bak rattet nå!
I går ventet jeg 16timer på en Bosch laderegulator, i sør Tyskland. Byttet selv, på 2timer på asfaltgarasje;) Den røyk etter å ha stoppet for å fylle bensin. Har hørt at de går varme, og jeg hadde jo byttet alle reimer på søndag. Ringte hmhaga, og tok sjansen på å luffe til nærmeste vag verksted på batteriet. VAG ville jo ikke ha NOE med lotus å gjøre, ei heller hos Opel speedster forhandler. Selv om jeg hadde delenummer. Ble litt oppgitt. Fikset det selv, via Bosch direkte, og fikk det levert nærmeste Bosch verksted. Der heller ville de ikke skru.. Jaja 62euro kom det på, og 16timer driftstans. Merker at dynamoen og må skiftes, den har fått den kvernende metall lyden på tomgang, men helt fin fra 1200rpm. Den lyden var den helt fri for når jeg kjørte med dynamoen utmontert(!). Nå er sikkert eliseparts timer unna men håper den varer Storbritannia rundt med retur via nurburgring til Noreg.
Så jeg og lotusen har bondet. Vurderer å vaske clamshell på undersiden, for det er der jeg oppholder meg. Har fått seriøst mange mil bak rattet nå!
Last edited by silverwrx on 02 Oct 2013 03:18, edited 2 times in total.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel