Rudskogen 28. Juli

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by hagenisse »



:?
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by NoBrain »

Morsom film (for de av oss som er gamle nok til å huske Benny Hill) :D Bra parkert :mrgreen:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by rayb »

Best. Track. Video. Ever.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by hagenisse »

1,5 time med det tullet der, og så gikk kamera tom for strøm når jeg begynte få fart på det. Veldig kjekt. :mrgreen:
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by webmaster »

Fantastisk bra! :-)

Så du fikk ikke noen film av meg som fortvilt prøvde å holde meg foran altså? Nei og nei... :(
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by hagenisse »

Joda.. det var jo før jeg fikk fart på det. :twisted:
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by Morten H »

Hadde utsikt fra TÅRNET 13-15 og angsten fra 15-17.00.
Fin gjevn kjøring og selv om det var noen forbikjøringer i svingen på toppen før Slakteren (Biler som la seg ut og ga tegn), så var det ryddig og safe kjøring.
I slakteren var det null stress og ikke et flagg på 2 timer, så godt det kom litt Lisensierte å laget litt Acction (Mini i Drift gjennom første svingen i angsten) :twisted:

Vi som jobber har jo lov å ta tider 8) ,så morro å se hvor gjevne tider det var.
Tror jeg klokka (nesten) alle på 1:45- 1:50 runder på tørt (også Lisensierte), så ingen(med et parr untak) som ble brukt som Rundingsbøyer 8)

Tror de fleste koser seg seg på NSK treffene og man kan komme med SMYKKE å prøve seg utpå Banen utenom å frykte å bli kjørt av banen om man oppfører seg å følger Regelverket.

Var vell flertall av to setere uten tak denne gangen ? så lurt å se en ekstra gang i speile før man skifter fil, kutter sving i så tilfelle :wink:

Telte ikke antall biler, men 60+ var det vell ikke (som i "gamle " dager), men nå er det jo fellesferie, så er vell grunn for det ?

Går det rund ? eller er det minus hvert treff ?
Rekrutere/Kudus for å få med fler ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Brett
Posts: 10
Joined: 27 Apr 2012 15:25

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by Brett »

Som en av de langsommere på banen, kan jeg stemme i at det ble en fin dag :)

Prøvde å bruke speil og slippe forbi med høyreblink på målstrekka, over toppen mot Angsten og av og til ned mot Slaktern.
Gikk stort sett bra, selv om jeg føler meg litt "Crowded" iblant.
Fikk kun en overraskelse da en grå M3 blåste forbi på høyre side ned mot Angsten ett sekund eller to før jeg hadde tenkt å kutte inn mot første inner curbs.

Det ble 51 runder på meg, og jeg synes ihvertfall selv at det er litt progresjon.

Takk for en fin dag!
User avatar
MortenB
Posts: 30
Joined: 01 May 2013 19:03

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by MortenB »

Stor takk til NSK og arrangører for en super dag på Rudskogen! Jeg hadde en fantastisk dag.

Det ser ut til at det er litt delte meninger om forbikjøringene, så jeg vil gjerne forstå bedre hva som er greit og ikke. Som nybegynner opplever jeg at flere av reglene tøyes ganske langt. Jeg har klipp fra et par situasjoner jeg opplevde som vanskeligen(feilkjøringer), er det ok å legge ut klipp fra dette eller er ikke dette rett sted?
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by webmaster »

Du kan jo beskrive situasjonen først her, så kan vi jo evt etterspørre video hvis det blir vanskelig å forstå? :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by webmaster »

Egen tråd for bilder video her: phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=3888

Savner bilder fra dagen, var det ingen som tok noen?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
MortenB
Posts: 30
Joined: 01 May 2013 19:03

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by MortenB »

De situasjoner jeg tenker på er f.eks:

Forbikjøringer innenfor 150m merket før sving. Skal forbikjøringen være helt gjennomført/klar før 150m merket eller er det greit om man bare har passert bilen man skal forbi?

Forbikjøringer på høyre side nedover mot Angsten uten at bilen man kjører forbi blinker til venstre. Og innenfor 150m merket.

Forbikjøring i Angsten på høyre side under gulflagg (jeg så ikke bilen før han var på siden/forbi).

Jeg havnet bak en saktegående bil (nedkjølingsrunde?) i Angsten, men var usikker på om jeg kunne kjøre forbi pga det ikke var langside og han ikke blinket til høyre. Istedet kommer en annen bil opp på min høyre side og kjører forbi meg når jeg er relativt uforberedt.

Så spørsmålet er vel hva av dette som er ok og hva som burde få (eller fikk) advarsel.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by webmaster »

Generelt svart:

Forbikjøringer skal være unnagjort innen 100-metersmerket. Dvs være trygt forbi.

Forbikjøringer skal alltid foregå på venstre side.

Forbikjøring under gulflagg er selvfølgelig helt ulovlig.

Det du nevner av tilfeller her kvalifiserer til tilsnakk. Men som alltid, det kan være grunner til at ting blir som de blir. F.eks. har vi tilfeller der noen glemmer seg bort og legger seg ut til venstre for å slippe folk forbi, og bruker blinklys. Da er det greit nok å kjøre forbi. Det blir alltid noe situasjoner som flaggvaktene må ta stilling til der og da, og så er det alltid slik at det ikke er alt vi får med oss.

Men: Hvis det er situasjoner du er usikker på, snakk med oss på banen, så kan vi evt ta tak i den andre sjåføren der og da for å få klarhet i tingene. Det er som regel lurt å snakke om det. :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Rudskogen 28. Juli

Post by hagenisse »

Forbikjøringer med 3 i bredden sørger iallefall for tilsnakk..
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Rudskogen 28. Juli

Post by webmaster »

Ja, og kjøring på curbs...;)


Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply