Nettopp.rayb wrote:Støymåling i utslippet?
Banekjøring i 200 km/t...?
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Banekjøring i 200 km/t...?
[quote="Morten H"
Dem måler ikke om Bremsevesken koker/er svekket etter treffet/kjøringa og gud vet hvor de har kjørt mellom NSK treffene, så BØR taes hver gang uansett ja.[/quote]
No argument here, jeg bare lurer på hvordan folk kan komme på treff etter treff uten en gang å ha tenkt på dette?
Jeg er klar over at ikke alle er like frenetisk OCD-aktig opptatt av bremser som jeg selv er, men det må da finnes en mellomting...
Dem måler ikke om Bremsevesken koker/er svekket etter treffet/kjøringa og gud vet hvor de har kjørt mellom NSK treffene, så BØR taes hver gang uansett ja.[/quote]
No argument here, jeg bare lurer på hvordan folk kan komme på treff etter treff uten en gang å ha tenkt på dette?
Jeg er klar over at ikke alle er like frenetisk OCD-aktig opptatt av bremser som jeg selv er, men det må da finnes en mellomting...
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Den er under panseret, oppe i høyre hjørne, ved siden av sikringsboksen. Ble sist byttet forrige onsdag.webmaster wrote:men det er utrolig mange som ikke vet når bremsevæsken på bilen sin er skiftet sist, noen vet knapt nok hvor beholderen er
Jeg er ikke overbevist over verken disse målerne (de billige kan være litt bingo iallefall), eller at dårlig bremsevæske er det største problemet. Plutselig kommer det en fjomp med en bil som bakhjulet detter av på - noe som er mye farligere - uten at teknisk ville plukket det opp.
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Det er tydeligvis et "stort" problem, da dem finner biler i grenseland hver gang, men jeg kan ikke huske å ha sett et løst hjul siden Våler (2011?) jeg (skal ikke rippe opp i hvem det varhagenisse wrote:
Jeg er ikke overbevist over verken disse målerne (de billige kan være litt bingo iallefall), eller at dårlig bremsevæske er det største problemet. Plutselig kommer det en fjomp med en bil som bakhjulet detter av på - noe som er mye farligere - uten at teknisk ville plukket det opp.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Men jeg gir allikevel Hagenisse rett i at:Morten H wrote:jeg kan ikke huske å ha sett et løst hjul siden Våler (2011?) jeg (skal ikke rippe opp i hvem det var
- det er (muligens) farligere
- det ble ikke plukket opp av teknisk
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
rayb wrote:Men jeg gir allikevel Hagenisse rett i at:Morten H wrote:jeg kan ikke huske å ha sett et løst hjul siden Våler (2011?) jeg (skal ikke rippe opp i hvem det var
- det er (muligens) farligere
- det ble ikke plukket opp av teknisk
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Men regner med at det ble plukket opp av noen andre da?rayb wrote: - det ble ikke plukket opp av teknisk
E-type 1968
MX-5 1991
MX-5 1991
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Da tror jeg denne Linken også kan avsluttes (tror HmHaga fikk greit med svar her) ,da den var fra i fjord og sporer litt av til tider, så god sommer fra meg igjen og
gleder meg til å treffe likesinnede på neste treff i Juli
gleder meg til å treffe likesinnede på neste treff i Juli
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Ja enig med WebmasterIceman wrote:Først og fremst må jeg takke for noen fantastiske år med Banekjøring i regi av NSK, men som alle vet. "all good things must come to an end"webmaster wrote:Selv om det er fredag er det lov å holde diskusjonen på et saklig nivå, gutter. Det er svært nære at jeg stenger denne tråden nå...
Over til noe hyggeligere: Har dere sett at det er lagt ut 'reklame' for treffet på http://www.sportsvogn.no ? Og der ligger også reglene for kjøringen på bane - de bør glede opptil flere av oss.
Det natulige sporet ned mot "Angsten" er på venstre side, så det betyr at tregere biler nå må krysse banen over til høyre siden når de nå blir forbikjørt.
Med tanke på min egen sikkerhet, så kan jeg ikke lengre delta på NSK sine banetreff på Sommeren.
Ja bra å "tenke" sikkerhet
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
-
- Posts: 68
- Joined: 26 Oct 2011 14:16
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Jeg har opplevd at bremsene kokte på nye Skogen. Fungerte helt fint sålenge det var kjøring, men ble flagget rett inn i depoet fra et skikkelig hett heat der jeg hadde brukt 100% av både meg og bilen uten nedkjølingsrunde. Da mistet jeg bremsene i sakte fart på tur inn i depoet.
Hadde grei nok bremseveske men det er jo målt i beholderen.
Moralen er, skift hvert år
Hadde grei nok bremseveske men det er jo målt i beholderen.
Moralen er, skift hvert år
When in doubt, flat out!
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Kjører man mye på bane, så holder ikke en gang i året.Elise_type_79 wrote:Jeg har opplevd at bremsene kokte på nye Skogen. Fungerte helt fint sålenge det var kjøring, men ble flagget rett inn i depoet fra et skikkelig hett heat der jeg hadde brukt 100% av både meg og bilen uten nedkjølingsrunde. Da mistet jeg bremsene i sakte fart på tur inn i depoet.
Hadde grei nok bremseveske men det er jo målt i beholderen.
Moralen er, skift hvert år
Bytt veske etter 2-3 banekjøringer, om ikke så utsetter du andre fror fare.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Jeg sier ikke at du tar feil, men hvorfor oftere enn en gang i året?Iceman wrote:Elise_type_79 wrote: Kjører man mye på bane, så holder ikke en gang i året.
Bytt veske etter 2-3 banekjøringer, om ikke så utsetter du andre fror fare.
Bremsevæske er hygroskopisk, som betyr at den tiltrekker seg vann nåre den kommer i kontakt med luft.
Bremsevæske har 2 oppgitte kokepunkt:
Tørr (0% vann)
Våt (3.5% vann)
Hva som er tørt og vått kokepunkt varierer voldsomt hos de forskjellige bremsevæskene. (Biltema 189 grader våt, Castrol SRF 270 grader våt)
Har du noen dokumentasjon som viser at bremsevæske forvitrer/trekker til seg mer vann av å bli varm, for jeg antar at det er varmen du anser som et problem?
Selv pleier jeg å tappe av det som ligger i caliperne (pluss litt til) etter hver banekjøring jeg har vært på. På den måten blir væsken aldri eldre enn et år. Har fungert så langt i alle fall, men nå hat jeg forsåvidt en ganske lett bil.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Banekjøring i 200 km/t...?
Om du fjerner det som ligger i calippern, så blir det noe annet.
Når du fjerner det som ligger nederst, må du fylle opp på toppen igjen.
Du bytter da egentlig ut den gamle vesken med ny, så da varer så klart bremsevæske lengre.
Når du fjerner det som ligger nederst, må du fylle opp på toppen igjen.
Du bytter da egentlig ut den gamle vesken med ny, så da varer så klart bremsevæske lengre.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.