Um, er det jeg som er gammal og sær....

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

anders951
Posts: 202
Joined: 27 Aug 2007 21:45

Re: Um, er det jeg som er gammal og sær....

Post by anders951 »

Folk suger på å slippe forbi da, men forbikjøringene var jo litt trackday aktige, men langt fra værste jeg har sett på sånne banedager.

på porsche club norge kjøring hadde jeg en kar som regelrett blokkerte og kjørte sikksakk på raka for å ikke slippe forbi, tenkte ta en liten prat med han når vi kom inn da han gjorde det halve heatet... vel i depo kommer han glisende og smilende mot meg superhappy og sier "ååå fy søren det var gøy, vi kjørte like fort!" Tror ikke folk tenker helt.

og ja, nsk treff er egen liga.

Aprops, herren med E46 m3 ombygd fra 316 med masse dører og presse, om han ser trådne, har du noe video av nsk kjøring for noen år tilbake? kjørte da gul megabusa og vi hadde mange fine runder jeg tror du fikk på video.
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.
lars_mrs
Posts: 12
Joined: 19 Jan 2013 14:05

Re: Um, er det jeg som er gammal og sær....

Post by lars_mrs »

rayb wrote:
Men jeg er ferdig med trackday.no og deres arrangementer for overskuelig framtid.


hvorfor var du der i går og kjørte i gjenn da?
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Um, er det jeg som er gammal og sær....

Post by rayb »

lars_mrs wrote: hvorfor var du der i går og kjørte i gjenn da?
Ikke at jeg trenger å forklare det, men her er grunnene:
  • Jeg snakket med arrangøren som lovet at denne type kjøring ville bli flagget
    Torsdagen regnet bort og jeg hadde noe jeg ville teste
    Jeg fikk vite at oppmøtet var litt mindre enn sist.
    Jeg kom 1500 etter at de fleste hadde fått kjørt fra seg.
PM meg gjerne hvis det er noe mer du lurer på?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
lars_mrs
Posts: 12
Joined: 19 Jan 2013 14:05

Re: Um, er det jeg som er gammal og sær....

Post by lars_mrs »

rayb wrote:
lars_mrs wrote: hvorfor var du der i går og kjørte i gjenn da?
Ikke at jeg trenger å forklare det, men her er grunnene:
  • Jeg snakket med arrangøren som lovet at denne type kjøring ville bli flagget
    Torsdagen regnet bort og jeg hadde noe jeg ville teste
    Jeg fikk vite at oppmøtet var litt mindre enn sist.
    Jeg kom 1500 etter at de fleste hadde fått kjørt fra seg.
PM meg gjerne hvis det er noe mer du lurer på?

etter å lest i gjennom denne tråden og utsagnet om at du var ferdig med trackday for all framtid. så må jeg jo spørre.. er jo litt rart å skrive det og så under en uke så står du på trackday.
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Um, er det jeg som er gammal og sær....

Post by rayb »

lars_mrs wrote:etter å lest i gjennom denne tråden og utsagnet om at du var ferdig med trackday for all framtid. så må jeg jo spørre.. er jo litt rart å skrive det og så under en uke så står du på trackday.
Sånn er nå en gang livet.
Jeg har forklart deg hvorfor, men hvis det ikke er bra nok så får du bare irritere deg videre.
Jeg var egentlig ferdig med denne tråden på torsdag eller når det var, men det er tydeligvis viktig for deg å markere et eller annet.

Jo, og ettersom jeg ble såpass paff i går at jeg ikke fikk sagt noe: Jeg har ingen planer om å skaffe meg en ny hobby fordi du ikke vet hvordan man skal oppføre seg på en bane.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
lars_mrs
Posts: 12
Joined: 19 Jan 2013 14:05

Re: Um, er det jeg som er gammal og sær....

Post by lars_mrs »

rayb wrote:
lars_mrs wrote:etter å lest i gjennom denne tråden og utsagnet om at du var ferdig med trackday for all framtid. så må jeg jo spørre.. er jo litt rart å skrive det og så under en uke så står du på trackday.
Sånn er nå en gang livet.
Jeg har forklart deg hvorfor, men hvis det ikke er bra nok så får du bare irritere deg videre.
Jeg var egentlig ferdig med denne tråden på torsdag eller når det var, men det er tydeligvis viktig for deg å markere et eller annet.

Jo, og ettersom jeg ble såpass paff i går at jeg ikke fikk sagt noe: Jeg har ingen planer om å skaffe meg en ny hobby fordi du ikke vet hvordan man skal oppføre seg på en bane.

det var du som bare gikk når jeg pratet med deg om denne tråden i går. i ekte forum helt stil....
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Um, er det jeg som er gammal og sær....

Post by rayb »

lars_mrs wrote:
det var du som bare gikk når jeg pratet med deg om denne tråden i går. i ekte forum helt stil....
Kall det hva du vil. :roll:
Som sagt, PM meg hvis du lurer på noe mer.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Um, er det jeg som er gammal og sær....

Post by need4speed »

Hadde denne karen gjort det sammen på ett sommertreff på ACR så ville han fått svart flagg før første runde var over. Det samme gjelder den hvite mr2

Kjøringen syns jeg vitner om mangel av forståelse av tangeringspunkt og idealspor.

Syns ikke han kjørte for fort hele tiden men i flere svinger virket det som om at han hadde altfor stor fart i og dermed drifter ut. Med bedre forståelse av tangeringspunkt og grip så ville kjøringen blitt mye bedre.
steffen
Posts: 14
Joined: 29 May 2005 22:33

Re: Um, er det jeg som er gammal og sær....

Post by steffen »

need4speed wrote:Hadde denne karen gjort det sammen på ett sommertreff på ACR så ville han fått svart flagg før første runde var over. Det samme gjelder den hvite mr2

Kjøringen syns jeg vitner om mangel av forståelse av tangeringspunkt og idealspor.

Syns ikke han kjørte for fort hele tiden men i flere svinger virket det som om at han hadde altfor stor fart i og dermed drifter ut. Med bedre forståelse av tangeringspunkt og grip så ville kjøringen blitt mye bedre.

Jepp da går du sette deg inn i en bil med 260 hk og Kina Coilovere og kjøre javne 1,40-1,39 runder på utslitte r888
Mr2 mk1 "trackday"
Volvo 360 isbil
Vw touran "one car do all" 1.10 på Våler banen med henger feste og varebil;)
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Um, er det jeg som er gammal og sær....

Post by rayb »

steffen wrote: Jepp da går du sette deg inn i en bil med 260 hk og Kina Coilovere og kjøre javne 1,40-1,39 runder på utslitte r888
Pardon my ignorance, men... hæ?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Um, er det jeg som er gammal og sær....

Post by Iceman »

steffen wrote:
need4speed wrote:Hadde denne karen gjort det sammen på ett sommertreff på ACR så ville han fått svart flagg før første runde var over. Det samme gjelder den hvite mr2

Kjøringen syns jeg vitner om mangel av forståelse av tangeringspunkt og idealspor.

Syns ikke han kjørte for fort hele tiden men i flere svinger virket det som om at han hadde altfor stor fart i og dermed drifter ut. Med bedre forståelse av tangeringspunkt og grip så ville kjøringen blitt mye bedre.

Jepp da går du sette deg inn i en bil med 260 hk og Kina Coilovere og kjøre javne 1,40-1,39 runder på utslitte r888
Samma f hva tider man kjører på, og man presser ikke hardt med helt utslitte r888 dekk i alle fall. Ikke lurt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Um, er det jeg som er gammal og sær....

Post by need4speed »

Hvis han kjørte med utslitte r888 så burde han ikke kjørt på banen i utgangspunktet, da ble dette faktisk enda verre enn jeg først trodde.

Nå kan prise seg lykkelig at de utslitte R888 ikke førte til at han parkerte inn i en Porsche. Det vil nok blitt dyrere enn 4 nye dekk
steffen
Posts: 14
Joined: 29 May 2005 22:33

Re: Um, er det jeg som er gammal og sær....

Post by steffen »

Utrolige mennesker dere! Utslitte i min verden er akkuratt i det punktet der stripene er 1-2mm igjen og ikke korden! Litt av greia her er at personer som deler tanker og meninger om banekjøring er de som gir helt tåpelige tips på nsk kjøringer og generelt så lite kjøre erfaring at det er dere som er faren! Derfor har heldigvis nsk kjøring med strenge regler om forbi kjøring og trackday nybegynner heat så dere som føler at dere ikke klarer følge med i speilet, holde spore og kjøre javne bremsepunkter (for det er jo de som er faren for raskere fører som han i svart mr2)!!
Mr2 mk1 "trackday"
Volvo 360 isbil
Vw touran "one car do all" 1.10 på Våler banen med henger feste og varebil;)
steffen
Posts: 14
Joined: 29 May 2005 22:33

Re: Um, er det jeg som er gammal og sær....

Post by steffen »

La de som kjører trackday kose deg og de som kjører nsk gjøre de uten og være forum helter og dele video for så kommentere alt som er galt! Selv de som skulle bannlyse trackday og selv etter det kommer frivillig!??! Er kun nsk medlemmer som kommenterer slik dere gjør!
Mr2 mk1 "trackday"
Volvo 360 isbil
Vw touran "one car do all" 1.10 på Våler banen med henger feste og varebil;)
steffen
Posts: 14
Joined: 29 May 2005 22:33

Re: Um, er det jeg som er gammal og sær....

Post by steffen »

Selv kjørt en nsk kjøring på vålerbanen faktisk akkuratt med denne bilen sett her i videoen Uten om et par lotuser, gt86 og hagenisse BMW som kjørte det jeg føler er trygg rask banedag kjøring! var det generelt vimsete, uforutsigbart, uregelmessig filskifte og bremse punkter og null speilbruk som var gjennomgående kjøre kultur! Er helt enig det er aggressivt kjørt men er ikke mange farlige situasjoner her! Vi pratet selv med flagg ansvarlig som kom bort til oss og slo av en prat og hun nevnte det var mye bra kjøring og hun hadde full kontroll fra tårnet om vi gjorde noe uansvarlig og farlig. Det blir som flere sier mye racing kjøring/trening men samtidig er det like mye vårt ansvar lese feltet og det syntes tydeligvis fra tårnet at gjør.
Mr2 mk1 "trackday"
Volvo 360 isbil
Vw touran "one car do all" 1.10 på Våler banen med henger feste og varebil;)
Post Reply