Overhaling av støtdempere?

Tekniske spørsmål og diskusjoner

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
Lasse83
Posts: 71
Joined: 10 Jun 2008 20:08

Overhaling av støtdempere?

Post by Lasse83 »

Jaja, har fått tak i ett sett med supersjeldne TRD høydejusterbare fjærbein til min (eller en av dem...) MR2, problemet er bare at demperene er slitne.
Dette er innsatser, så de er jo enkle å skifte ut, har tatt dem ut av skallene sine, målt dem i alle bauger og kanter og hørt rundtomkring for å få tak i nye, det er visst ikke så lett. Har fått svar fra England at de kan bygge om gule koni innsatser, men det er jo ikke helt gratis, dessuten vil de at jeg skal sende skallene ned og få komplette fjærbein tilbake. Det som er spesielt med disse demperene er at de har vanvittig kort slag (ca en tredjedel av innsatsens lengde).
Har også vært i kontakt med gundersen motorsport her i Norge, de kunne få laget noen sellholm dempere til mine spesifikasjoner, men det kom på 14500,- og det er noe i overkant synes nå jeg.

Spørsmålet er jo da om noen vet om noen som overhaler støtdempere?
Evt noen som kjenner til noen som kan modifisere f.eks guli koni så de får kortere slaglengde.

Er ikke akkurat noe som er livsviktig for meg dette, men hadde jo vært moro å få prøvd :D
-91 MR2
-04 Alfa Romeo GT (med barnesete)
jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Overhaling av støtdempere?

Post by jonr »

Du kunne jo høre med disse:
http://www.esp1tech.no/
E-type 1968
MX-5 1991
Lasse83
Posts: 71
Joined: 10 Jun 2008 20:08

Re: Overhaling av støtdempere?

Post by Lasse83 »

Har sendt en Mail, blir spennende og se hva de sier :D
-91 MR2
-04 Alfa Romeo GT (med barnesete)
Cartech
Posts: 1
Joined: 19 Apr 2013 18:18

Re: Overhaling av støtdempere?

Post by Cartech »

Cartech har demperdyno og overhaler dempere!

Mvh Haavard
Post Reply