Flott artikkel om motorbygging

Tekniske spørsmål og diskusjoner

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Flott artikkel om motorbygging

Post by T.Lund »

Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Flott artikkel om motorbygging

Post by T.Lund »

Blokken som til slutt ble brukt her, er den som stod i min elise, som jeg hadde et havari på, mellom stempler/ventiler. Fint å se at noen kan gjøre nytte av dette.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Flott artikkel om motorbygging

Post by ElViz »

Nå vet jeg hvem jeg skal ringe når noe skal gjøres på en motor :mrgreen:
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Flott artikkel om motorbygging

Post by hmhaga »

Image

Oppe til venstre står det "flywheel power", betyr det at grafen faktisk viser kalkulert effekt i motoren? Hvorfor er det da kommentert WHP i teksten?
Har postet link til tråden på SELOC, tror det kommer til å bli litt oppstyr... :wink:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Flott artikkel om motorbygging

Post by PeR4 »

EBB har renovert en motor for meg, inntrykket mitt er at han er flink, ryddig og entusiastisk. Han kan endel om hvordan bygge sportslige motorer!.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
EBBTECH
Posts: 27
Joined: 18 Jan 2013 09:18

Re: Flott artikkel om motorbygging

Post by EBBTECH »

Hei

Takker for mange hyggelige tilbakemeldinger fra forumsbrukerne her.
Kjekt å se så mye variert som finnes blandt linjene her inne , skikkelig interessant.
Skulle noen føle for å ha bruk for noe arbeider så skal det ikke stå på iveren og entusiasmen hos EBB TECH :)

Mht til artikkelen på Caterham / Rover motor så viser det seg at den var særdeles attraktiv rundt om i de vide land.

Entusiaster ( faktiskt flere tusen visninger på få dager ) i Norge , Danmark , Sverige , Tyskland , Frankrike , Italia , UK og gud vet ikke hva har tydeligvis finlest og studert artikkelen og vi ser at det er mange som har hatt samme erfaringen med aktuelle firma involvert og det er tilfredstillende å se at den fikk en funksjon. Har også mottatt flere mails , fra bl.a UK , med omtrent takketaler for at vi " turte " å legge frem erfaringen og dele den med andre entusiaster.

@PeR4
Takker for det og etter ryktene å høre kjører du så det fliser etter med den :)

@HmHaga
Det er 217 WHP som ble utmålt , altså på navene.

Det er bare en " default " som ligger inne på Dynapack sin software som gjør at det viser " flywheel hp " ved utskriften. Ser du at det står TCF = 1.0
( total correctioning factor ) , du skimter det i midterste blå kolonne av de tre til høyre , det viser at det er ingen korrigeringsfaktor lagt inn for drivverkstap , altås er det oppmålt 217 WHPp.

Jeg har korrigert bildet så det ikke står " flywheel power " for videre " misforståelser " :)

Forøvrig vil det nok være mer å hente ut av denne lille stakkars motoren etterhvert..

Takker igjen for hyggelige tilbakemeldinger :)
Post Reply