Billig Exige Cup med compressor

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Billig Exige Cup med compressor

Post by ElViz »

Jamen, så kjør gode gatedekk på bane da :)
Varer mye lenger, ikke såå stor belastning på bilen, funker utmerket på vått... Går saktere rundt svingene, men det er bra for nervene mine :)
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Billig Exige Cup med compressor

Post by hagenisse »

Selvsagt en mulighet, men R-dekkene er bedre PÅ banen. Så blir det jo bare hvor langt man er villig til å gå for å ha det moro på banen. Jeg er usikker på om jeg vil gå lengre enn jeg har gjort. :?

Nervene dine? :shock:
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Billig Exige Cup med compressor

Post by ElViz »

Ja, begynner å bli gammal vet du ;)
Går man av banen med r dekk i en sving, så havner man dobbelt så langt ute. Da er det dobbelt så stor sjanse til å treffe autvern. ( Elviz's 1. Lov)
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Billig Exige Cup med compressor

Post by hagenisse »

Jepp, men samtidig har man jo endel mer å gå på. Jeg dro mer av på gatedekk på en sesong enn jeg har gjort på 3 med r-dekk. Kan jo hende jeg har blitt noe bedre til å kjøre de siste årene også, men likevel.
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Billig Exige Cup med compressor

Post by ElViz »

Mer å gå på? Nix, strikken dras så langt det går, uansett dimensjon ;)
Og så mye som du har kjørt, så vet du akkurat hvor langt du kan strekke dine strikker nå. Det kan være at det er vanskeligere å komme ut til grensen med kjukke strikker ...,
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Billig Exige Cup med compressor

Post by PeR4 »

Har det ikke med forutsigbarhet og endel erfaring under forskjellige forhold å gjøre.. Jeg oppfatter R-dekk som mer forutsigbare(enn alle veidekk jeg har prøvd) når de presses på grensen over tid på forhold de er beregnet for. På vått føre kan de være mindre forusigbare enn feks gode veidekk, avhengig av gummiblanding og mønsterdybde.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Billig Exige Cup med compressor

Post by NoBrain »

hagenisse wrote:Men det er jo en vekt-ting bare. En 1-tonns elise (og de er vel der snart? ;-)) bruker neppe særlig mye mindre dekk og bremser enn en 1-tonns peugeot handlevogn fra tidlig 90-tall.
De siste versjonene av Lotus Elise veier 852 kg (strippet club racer variant), 876 kg (standard variant lik min) eller 924 kg (kompressor med 217 hk/220 PS), jfr. http://www.lotuscars.com/gb/our-cars/cu ... ifications. Foreløpig under 1 tonn, men nærmer seg ja...
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Billig Exige Cup med compressor

Post by webmaster »

Prøvesatt denne her i forrige uke, og hvis man husker å kjøre stolen helt tilbake før man går inn/ut går det egentlig ganske greit.Ikke mye verre enn i en S1. Men passasjersiden er verre, med en gigantisk brannslukker. Tviler på at jeg hadde fått med meg noen på tur med den der...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Billig Exige Cup med compressor

Post by rayb »

webmaster wrote:Prøvesatt denne her i forrige uke, og hvis man husker å kjøre stolen helt tilbake før man går inn/ut går det egentlig ganske greit.Ikke mye verre enn i en S1. Men passasjersiden er verre, med en gigantisk brannslukker. Tviler på at jeg hadde fått med meg noen på tur med den der...:-)
Ja, brannslokkeren var det som til syvende og sist holdt meg fra å hoste opp de ekstra pengene for en Cup-bil. Denne gjør bilen i praksis til en 1-seter, noe som ikke er i tråd med hva jeg vil ha ut av lekebilen......

Når det er sagt er kanskje mine krav noe sære.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Billig Exige Cup med compressor

Post by hmhaga »

rayb wrote:Ja, brannslokkeren var det som til syvende og sist holdt meg fra å hoste opp de ekstra pengene for en Cup-bil.
Brannslukkeren kan vel skrues ut?

Bilen skal sannsynligvis ikke brukes til løpskjøring i Norge uansett, skulle det vært aktuelt måtte man jo startet egen glass-/carbonfiberfabrikk for å dekke etterspørselen etter nye deler etter hvert løp :wink:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Billig Exige Cup med compressor

Post by rayb »

hmhaga wrote:Brannslukkeren kan vel skrues ut?
Joda, men ettersom det er et skum-anlegg er det litt mer jobb en å bare skru den ut. I tillegg kan det bli ganske kostbart å sette det på plass igjen dersom man vil selge bilen eller av annen grunn ha denne på plass igjen.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Tigergutt
Posts: 41
Joined: 11 Aug 2009 20:19

Re: Billig Exige Cup med compressor

Post by Tigergutt »

Jeg for min del monterer inn FIA godkjent bur og brannslukker i min Lotus Exige. Så hvis noen vet om en glassfiberfabrikk som lager rimelige front og bak calms i så si ifra :)
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Billig Exige Cup med compressor

Post by rayb »

Tigergutt wrote:Jeg for min del monterer inn FIA godkjent bur og brannslukker i min Lotus Exige. Så hvis noen vet om en glassfiberfabrikk som lager rimelige front og bak calms i så si ifra :)
Hva med å bygge sine egne former (når du allikevel har demontert alt), så er det bare å støpe selv etter ehov...
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Re: Billig Exige Cup med compressor

Post by henning »

Siden nevnte bil står i samme lokaler som jeg holder til i, har jeg forstått at eier er ganske klar for å selge.
Kanskje tid for å komme med et bud ? :wink:
'11 sDrive 35is
---------------------
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Re: Billig Exige Cup med compressor

Post by henning »

Og nå er bilen solgt...av undertegnede :D
'11 sDrive 35is
---------------------
Post Reply