Billig Exige Cup med compressor
Billig Exige Cup med compressor
Jamen, så kjør gode gatedekk på bane da
Varer mye lenger, ikke såå stor belastning på bilen, funker utmerket på vått... Går saktere rundt svingene, men det er bra for nervene mine
Varer mye lenger, ikke såå stor belastning på bilen, funker utmerket på vått... Går saktere rundt svingene, men det er bra for nervene mine
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: Billig Exige Cup med compressor
Selvsagt en mulighet, men R-dekkene er bedre PÅ banen. Så blir det jo bare hvor langt man er villig til å gå for å ha det moro på banen. Jeg er usikker på om jeg vil gå lengre enn jeg har gjort.
Nervene dine?
Nervene dine?
Billig Exige Cup med compressor
Ja, begynner å bli gammal vet du
Går man av banen med r dekk i en sving, så havner man dobbelt så langt ute. Da er det dobbelt så stor sjanse til å treffe autvern. ( Elviz's 1. Lov)
Går man av banen med r dekk i en sving, så havner man dobbelt så langt ute. Da er det dobbelt så stor sjanse til å treffe autvern. ( Elviz's 1. Lov)
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: Billig Exige Cup med compressor
Jepp, men samtidig har man jo endel mer å gå på. Jeg dro mer av på gatedekk på en sesong enn jeg har gjort på 3 med r-dekk. Kan jo hende jeg har blitt noe bedre til å kjøre de siste årene også, men likevel.
Billig Exige Cup med compressor
Mer å gå på? Nix, strikken dras så langt det går, uansett dimensjon
Og så mye som du har kjørt, så vet du akkurat hvor langt du kan strekke dine strikker nå. Det kan være at det er vanskeligere å komme ut til grensen med kjukke strikker ...,
Og så mye som du har kjørt, så vet du akkurat hvor langt du kan strekke dine strikker nå. Det kan være at det er vanskeligere å komme ut til grensen med kjukke strikker ...,
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: Billig Exige Cup med compressor
Har det ikke med forutsigbarhet og endel erfaring under forskjellige forhold å gjøre.. Jeg oppfatter R-dekk som mer forutsigbare(enn alle veidekk jeg har prøvd) når de presses på grensen over tid på forhold de er beregnet for. På vått føre kan de være mindre forusigbare enn feks gode veidekk, avhengig av gummiblanding og mønsterdybde.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: Billig Exige Cup med compressor
De siste versjonene av Lotus Elise veier 852 kg (strippet club racer variant), 876 kg (standard variant lik min) eller 924 kg (kompressor med 217 hk/220 PS), jfr. http://www.lotuscars.com/gb/our-cars/cu ... ifications. Foreløpig under 1 tonn, men nærmer seg ja...hagenisse wrote:Men det er jo en vekt-ting bare. En 1-tonns elise (og de er vel der snart? ) bruker neppe særlig mye mindre dekk og bremser enn en 1-tonns peugeot handlevogn fra tidlig 90-tall.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Billig Exige Cup med compressor
Prøvesatt denne her i forrige uke, og hvis man husker å kjøre stolen helt tilbake før man går inn/ut går det egentlig ganske greit.Ikke så mye verre enn i en S1. Men passasjersiden er verre, med en gigantisk brannslukker. Tviler på at jeg hadde fått med meg noen på tur med den der...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Billig Exige Cup med compressor
Ja, brannslokkeren var det som til syvende og sist holdt meg fra å hoste opp de ekstra pengene for en Cup-bil. Denne gjør bilen i praksis til en 1-seter, noe som ikke er i tråd med hva jeg vil ha ut av lekebilen......webmaster wrote:Prøvesatt denne her i forrige uke, og hvis man husker å kjøre stolen helt tilbake før man går inn/ut går det egentlig ganske greit.Ikke så mye verre enn i en S1. Men passasjersiden er verre, med en gigantisk brannslukker. Tviler på at jeg hadde fått med meg noen på tur med den der...
Når det er sagt er kanskje mine krav noe sære.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Billig Exige Cup med compressor
Brannslukkeren kan vel skrues ut?rayb wrote:Ja, brannslokkeren var det som til syvende og sist holdt meg fra å hoste opp de ekstra pengene for en Cup-bil.
Bilen skal sannsynligvis ikke brukes til løpskjøring i Norge uansett, skulle det vært aktuelt måtte man jo startet egen glass-/carbonfiberfabrikk for å dekke etterspørselen etter nye deler etter hvert løp
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Billig Exige Cup med compressor
Joda, men ettersom det er et skum-anlegg er det litt mer jobb en å bare skru den ut. I tillegg kan det bli ganske kostbart å sette det på plass igjen dersom man vil selge bilen eller av annen grunn ha denne på plass igjen.hmhaga wrote:Brannslukkeren kan vel skrues ut?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Billig Exige Cup med compressor
Jeg for min del monterer inn FIA godkjent bur og brannslukker i min Lotus Exige. Så hvis noen vet om en glassfiberfabrikk som lager rimelige front og bak calms i så si ifra
Re: Billig Exige Cup med compressor
Hva med å bygge sine egne former (når du allikevel har demontert alt), så er det bare å støpe selv etter ehov...Tigergutt wrote:Jeg for min del monterer inn FIA godkjent bur og brannslukker i min Lotus Exige. Så hvis noen vet om en glassfiberfabrikk som lager rimelige front og bak calms i så si ifra
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Billig Exige Cup med compressor
Siden nevnte bil står i samme lokaler som jeg holder til i, har jeg forstått at eier er ganske klar for å selge.
Kanskje tid for å komme med et bud ?
Kanskje tid for å komme med et bud ?
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
Re: Billig Exige Cup med compressor
Og nå er bilen solgt...av undertegnede
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------