SOLGT ! MX-5/NA 1990mod.

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Post by HF-mx5turbo »

hvis det er like stor og stygg vinge du har satt på som den jeg bruker til banekjøring, så anbefaler jeg en litt stor splitter/frontleppe for å jevne ut balansen litt. ellers er det jo en grei start å fjerne litt vekt.. Min har endt opp tyngre enn orginalt, selv uten interiør osv pga at alle upgrades veier mer(bremser, motor osv)
07' 325d coupe
92' MX5
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Post by Morten H »

HF-mx5turbo wrote:hvis det er like stor og stygg vinge du har satt på som den jeg bruker til banekjøring, så anbefaler jeg en litt stor splitter/frontleppe for å jevne ut balansen litt. ellers er det jo en grei start å fjerne litt vekt.. Min har endt opp tyngre enn orginalt, selv uten interiør osv pga at alle upgrades veier mer(bremser, motor osv)
Er en sån STCC Vinge( Replika ), så tipper det blir bra med front Splitter og noen Defusere i front.
Har vekt i FOKUS da min blir byggd med mål om ca 220-250HK ,noe som bør holde for mitt bruk, da jeg ønsker å kjøre med den motoren så lenge det går, så får
vi se den dagen det blir Ras :)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Post by HF-mx5turbo »

på ca 220hk holder en sånn motor irriterende lenge.
07' 325d coupe
92' MX5
User avatar
extrah
Posts: 23
Joined: 27 Apr 2005 16:33

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Post by extrah »

Hvor blir det av bildene da, Morten? 8)
`98 Integra Type R #03697
`99 Integra Type R #03082 (Solgt)
`98 Integra Type R #03740 (Solgt)
`98 Integra Type R #01212 (Solgt)
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Post by Morten H »

extrah wrote:Hvor blir det av bildene da, Morten? 8)
Har ikke fått tatt noen bilder ennå, men kansje det ligger ute noen bilder fra sist banekjøring med NSK ?
RØD med RØD Hard Topp :)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Post by Morten H »

Blir ikke noe STCC vinge på den, da den var kun tøff bakfra, men ble alt for rett (Planke) til en NA Miata.
Må finne en med litt sving på, f.eks WRX Wagon spoilen :)

Fikk lagt opp skikkelige kjøleslanger til Bremsene i dag , så da er den klar til siste (2.) Banekjøring for i år (Corsa Italia) 8)
Demperne er satt på MAX, testa på mittre forige Banekjøring.
Har lyst til å sette på gromme dekk/felger, men må prøve å slite litt mer på 04 dekka,da de skal ikke på neste år.
Regner med at det blir fin kjøre temp for Bremser, så de får en sjange til på bane før de skal oppgraderes.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Post by HF-mx5turbo »

det finnes ferdige, bra vinger til mx5. ala det beistet som står på min feks.

eventuellt kan du gå for noe slik..

Image
07' 325d coupe
92' MX5
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Post by Morten H »

HF-mx5turbo wrote:det finnes ferdige, bra vinger til mx5. ala det beistet som står på min feks.

eventuellt kan du gå for noe slik..

Image
Ser litt følsom ut for sidevind på raka :)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Post by Morten H »

HF-mx5turbo wrote:på ca 220hk holder en sånn motor irriterende lenge.
Fint om den holder hele neste sommer, så kan man mekke/Modde på vinterstid :)

Men :!: Hvor mye går Bensinforbruket opp fra Suge til Turbo konvertering ?
Hvor mange runder på Rudskogen før tank påfylling ? er jo ganske små tanker på disse :?
Kansje ikke så stort problem her hjemme (ha med Bensin kanner) , men værre på Nurburgring som tømmer tanken fort og tendens til mye kø til nærmeste Pumpe der nede.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Post by HF-mx5turbo »

på penkjøring går forbruket ned med turbo når man får en ok motorstyring.

på bane er jeg vel noe høyere. fyller full tank i rakkestad, kjører til jeg nærmer med rødgrensa og kjører så tilbake ca til lillestrøm på dette og pleier da å ligger rundt 2.5l mila i snitt inkl pen og rolig kjøring hjem. skal man kjøre veldig mange runder blir fort en 20l kanne med ekstra bensin kjekt å ha.

En turbokonvertert bil kan man aldri være helt hundre prosent sikker på at man klarer en sommer uten å mekke forresten :D

fant vel ut her at min bruker 2.4 liter i minuttet om man holder flatt, kombinert med 45l tank er jo det en vinner for lange pass på ringen
07' 325d coupe
92' MX5
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Post by Morten H »

HF-mx5turbo wrote:på penkjøring går forbruket ned med turbo når man får en ok motorstyring.

på bane er jeg vel noe høyere. fyller full tank i rakkestad, kjører til jeg nærmer med rødgrensa og kjører så tilbake ca til lillestrøm på dette og pleier da å ligger rundt 2.5l mila i snitt inkl pen og rolig kjøring hjem. skal man kjøre veldig mange runder blir fort en 20l kanne med ekstra bensin kjekt å ha.

En turbokonvertert bil kan man aldri være helt hundre prosent sikker på at man klarer en sommer uten å mekke forresten :D

fant vel ut her at min bruker 2.4 liter i minuttet om man holder flatt, kombinert med 45l tank er jo det en vinner for lange pass på ringen
Tanken Holder ca 2 runder på Ringen da :lol:
Et parr 10 liters kanner i Bagasjen har jeg jo plass til stående ,så Rudskogen er ikke no problem da 8)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Post by arildh »

Jeg har et komplett wilwood 4 pot Dynapro radial mount med 11.75" skiver , ss slanger + ekstra sett klosser til salgs. Kun front. Pm meg om du er på kjøpern.
- 06 MX-5
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Post by HF-mx5turbo »

kjøp :) samme greiene som på min, med litt annen caliper bare.
07' 325d coupe
92' MX5
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Post by Morten H »

HF-mx5turbo wrote:kjøp :) samme greiene som på min, med litt annen caliper bare.
Ja har finni et Bra komplett sett fra Willwood til under 10K med Vogge.
La opp skikkelig Kjøleslanger til Mikke Mus bremsene mine og jeg hadde ikke en Fading på 30 min passene jeg kjørte i dag ,
så det lover bra for neste oppgradering.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Post by NoBrain »

Morten på KARN banekjøring i dag :)

Image
Image
Image
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Post Reply