Dårlig erfaringer med den nye Shell V-Power Nitro+ bensinen?
Dårlig erfaringer med den nye Shell V-Power Nitro+ bensinen?
Kort tid etter å ha fylt den nye Shell V-Power Nitro+ bensinen på STIen så begynte jeg å oppleve startproblemer. 1 av 5 ganger så nølte den og ville ikke starte med mindre jeg hjalp den igang med gasspedalen. Et par ganger så var det bare så vidt jeg i det hele tatt fikk bilen igang selv med gasspedalen.
Etter å ha lest om dårlige erfaringer med den nye Shell-bensinen på Impreza-forumet så bestemte jeg meg for å fylle Esso 98 sist fredag. Siden da så har jeg ikke hatt en eneste tilfelle av starthikke.
Er det flere som har dårlige erfaringer med den nye Shell-bensinen? Kommer til å holde meg til Esso- og Statoil-bensin nå framover på både STIen og Elisen.
Etter å ha lest om dårlige erfaringer med den nye Shell-bensinen på Impreza-forumet så bestemte jeg meg for å fylle Esso 98 sist fredag. Siden da så har jeg ikke hatt en eneste tilfelle av starthikke.
Er det flere som har dårlige erfaringer med den nye Shell-bensinen? Kommer til å holde meg til Esso- og Statoil-bensin nå framover på både STIen og Elisen.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Dårlig erfaringer med den nye Shell V-Power Nitro+ bensi
Hva sier de gutta med knocklink på IDCN forumet?NoBrain wrote:Kort tid etter å ha fylt den nye Shell V-Power Nitro+ bensinen på STIen så begynte jeg å oppleve startproblemer. 1 av 5 ganger så nølte den og ville ikke starte med mindre jeg hjalp den igang med gasspedalen. Et par ganger så var det bare så vidt jeg i det hele tatt fikk bilen igang selv med gasspedalen.
Etter å ha lest om dårlige erfaringer med den nye Shell-bensinen på Impreza-forumet så bestemte jeg meg for å fylle Esso 98 sist fredag. Siden da så har jeg ikke hatt en eneste tilfelle av starthikke.
Er det flere som har dårlige erfaringer med den nye Shell-bensinen? Kommer til å holde meg til Esso- og Statoil-bensin nå framover på både STIen og Elisen.
Jeg fikk knocklinken til å gå av med ESSO 98, men det er jo noen år siden nå.
På jobben (PCS) så bruker vi bare shell, og ingen av Porschene har hatt start problemer.
Jeg bruker bare Shell har aldri hatt noe problem.
Hjernen til bilen trenger noen tanker for å kunne justere tenningen fra dårlig til god bensin og motsatt, så en tank med ESSO tror jeg ikke hadde ordnet noe som helst.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Dårlig erfaringer med den nye Shell V-Power Nitro+ bensi
Hei.
Bare som en kommentar til Mr. Ice - Jeg tror ikke tenningstidspunktet(og justering av dette av bilens ECU/Knocksensor) er problemet med oppstart. Det er mer avgjørende med hvordan bensinen fordamper ved så lav lufthastighet/bensinmengde.
Var det eksakt lik ute- og motortemperatur ved alle starttilfellene? Kan f.eks. bensinen ha "kokt", dvs. hatt høy temp. Har dette "problemet" med min CBR 1100XX med turbo av og til. Gasserene blir for varme ved køkjøring, eller etter man har parkert den noen minutter etter kjøring. Må da gi full gass, og "trekke den opp" på starteren( dvs - la den gå lenge på starter). Dette er ikke noe feil med bensinen - det er bare rett og slett for varmt.
Bare som en kommentar til Mr. Ice - Jeg tror ikke tenningstidspunktet(og justering av dette av bilens ECU/Knocksensor) er problemet med oppstart. Det er mer avgjørende med hvordan bensinen fordamper ved så lav lufthastighet/bensinmengde.
Var det eksakt lik ute- og motortemperatur ved alle starttilfellene? Kan f.eks. bensinen ha "kokt", dvs. hatt høy temp. Har dette "problemet" med min CBR 1100XX med turbo av og til. Gasserene blir for varme ved køkjøring, eller etter man har parkert den noen minutter etter kjøring. Må da gi full gass, og "trekke den opp" på starteren( dvs - la den gå lenge på starter). Dette er ikke noe feil med bensinen - det er bare rett og slett for varmt.
Re: Dårlig erfaringer med den nye Shell V-Power Nitro+ bensi
Biler som er mappa på 99 V-Power sliter med nye Nitro Bensinen til Shell, så de har begynnt å fylle andre merker, men best erfaring med ESSO.
Standar Porscher,BMW etc.. merker ingen/liten forskjell.
Standar Porscher,BMW etc.. merker ingen/liten forskjell.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Dårlig erfaringer med den nye Shell V-Power Nitro+ bensi
Ja, jeg burde kanskje nevnt at STIen er mappet på Shell V-Power Racing 99 og at jeg utelukkende har kjørt med denne bensinen de siste fire årene inntil den nye Shell-bensinen kom på markedet. Jeg har vel fylt 3 tanker med den nye Nitro-bensinen til Shell. Det var selvsagt ikke samme temperatur de gangene jeg opplevde startproblemer, men problemet syntes ikke å være varmerelatert. Startproblemet kunne være tidlig på morgen (kald motor, kjølig morgen) på vei til jobb, på vei hjem fra jobb (kald motor, varmt i været), eller før/etter en kort butikkvisitt (kald/varm motor). I snitt så opplevde jeg startproblemer 1 av 5 ganger over en periode på 4-5 uker. Begynte å bli litt lei og vurderte å ta bilen på verksted for diagnosering.
Problemet synes å ha blitt borte etter kun en eneste fylling av Esso 98 bensin (sist fredag). Jeg hadde da under en kvart tank igjen med Shell Nitro+ og toppet opp med Esso 98. Ja, høyst subjektivt vurdering fra min side og jeg kan selvsagt ikke være 100% sikker på at det er bensinen, derfor spørsmålet om andre har hatt dårlige erfaringer.
Problemet synes å ha blitt borte etter kun en eneste fylling av Esso 98 bensin (sist fredag). Jeg hadde da under en kvart tank igjen med Shell Nitro+ og toppet opp med Esso 98. Ja, høyst subjektivt vurdering fra min side og jeg kan selvsagt ikke være 100% sikker på at det er bensinen, derfor spørsmålet om andre har hatt dårlige erfaringer.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Dårlig erfaringer med den nye Shell V-Power Nitro+ bensi
Nå har jeg kjørt med Esso 98 i over en uke og kan rapportere om 30++ problemfrie starter uten noen som helst antydning til nøling. Dere får tolke resultatet slik dere vil, men bilen min har iallefall gitt klar beskjed om å holde seg unna Shell-bensinen
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Dårlig erfaringer med den nye Shell V-Power Nitro+ bensi
Jeg har kjørt på nitro de siste 2 tankene uten antydning til problemer, bilen kjennes frisk og fin. Og jeg satt ny pers på rudskogen med 1,5 sek i går, uten at jeg tror jeg plutselig har blitt en bedre sjåfør, eller modifisert bilen, og samme dekk som ifjor .
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
- Anders Gullstein
- Posts: 616
- Joined: 14 Apr 2005 15:49
- Location: Tønsberg
Re: Dårlig erfaringer med den nye Shell V-Power Nitro+ bensi
Er minimalt med forskjeller i bensinen. De blir produsert etter nordisk spesifikasjon (sommer og vinter spesifiksajon). Esso, Shell og Statoil osv. på østlandet, henter bensin på Esso raffineriet utenfor Tønsberg. Eneste forskjellen er at de respektive merkene har sin egen tank med "lurium" som blir tilsatt tankbilen.
Kan være denne tilsetningen som kanskje ikke er optimal på Imprezaen, selvom jeg synes det er litt rart. Men merker man forskjell, så er det bare å fortsette å fylle Esso. Tiger på tanken vettu
Kan være denne tilsetningen som kanskje ikke er optimal på Imprezaen, selvom jeg synes det er litt rart. Men merker man forskjell, så er det bare å fortsette å fylle Esso. Tiger på tanken vettu
Livet er for kort for kjedelige biler!
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
Dårlig erfaringer med den nye Shell V-Power Nitro+ bensinen?
'rarien trives også godt med nitro, store mengder! Fyllte for 1260 kr igår. Men utregnet ble det 1,1 liter på mila, og da var endel av det kjøring på rudskogen.
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: Dårlig erfaringer med den nye Shell V-Power Nitro+ bensi
Ja, min Impreza trives best med tiger på tankenAnders Gullstein wrote:Tiger på tanken vettu
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Dårlig erfaringer med den nye Shell V-Power Nitro+ bensi
Det var da voldsomt lavt forbruk for en slik bil inkludert rudskogen-bruk?ElViz wrote:'rarien trives også godt med nitro, store mengder! Fyllte for 1260 kr igår. Men utregnet ble det 1,1 liter på mila, og da var endel av det kjøring på rudskogen.
Men sugemotorer bruker kanskje ikke så voldsomt mye på banekjøring som det turbobiler bruker. Allikevel dog, den må jo bruke ganske lite på mila ved vanlig kjøring da?
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Dårlig erfaringer med den nye Shell V-Power Nitro+ bensinen?
Det er 95 liter tank på den, og bare 20 runder på skogen. Mesteparten av kjøringa var landevei, med madammen ved siden av, og hu begynner å bråke når det går fortere enn fartsgrensa.
Offisielle tall: 90 km = 8,4 120 km = 9,5 Urban cycle 19,6
Så den bruker ikke plagsomt mye
Offisielle tall: 90 km = 8,4 120 km = 9,5 Urban cycle 19,6
Så den bruker ikke plagsomt mye
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: Dårlig erfaringer med den nye Shell V-Power Nitro+ bensi
Kom over dette svaret på http://www.club-honda.org/threads/46658 ... nitro-quot relatert til tråden http://imprezadriver.com/phpBB3/viewtop ... 19&t=24051 startet av meg
Som nevnt over så fungerer Tiger på tanken på min Impreza iallefallAt den blir tungstartet og ujevn på tomgangen tyder på at Shell faktisk har gjort ting med denne Nitro+ bensinen, som krever at man kanskje endrer oppstart og tomgangs parametre for at motoren skal gå fint igjen. Kanskje den liker en litt feitere eller magrere blanding enn vanlig 14.7:1. Og kanskje pluggene impreza gjengen bruker ikke liker denne bensinen.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)