Elise S1, 1998
Re: Elise S1, 1998
Et par bilder til av sprekken i braketten:
Den kan bli lei hvis man ikke gjør noe med den. Fikk ikke sveiset den i dag, bli vel i morgen håper jeg. Dermed ble det ikke noe mer Elise-skruing i dag, i stedet fikk Bilen Som Går (les: den japanske) nye plugger, olje og oljefilter. Det ble den glad for.
Den kan bli lei hvis man ikke gjør noe med den. Fikk ikke sveiset den i dag, bli vel i morgen håper jeg. Dermed ble det ikke noe mer Elise-skruing i dag, i stedet fikk Bilen Som Går (les: den japanske) nye plugger, olje og oljefilter. Det ble den glad for.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Da ble braketten omsider sveiset! Lett pussing:
Fjernet støv og vasket:
Min egen lakkboks:
...og ferdig:
Ryktene skal ha det til at en ex-formann og en formann skal bidra til å få på clam'en igjen på søndag, så da nærmer det seg kanskje prøvetur?
Fjernet støv og vasket:
Min egen lakkboks:
...og ferdig:
Ryktene skal ha det til at en ex-formann og en formann skal bidra til å få på clam'en igjen på søndag, så da nærmer det seg kanskje prøvetur?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Brakett montert:
Bevegelsen som forårsaker sprekken:
Bevegelsen som forårsaker sprekken:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Hmm,vil ikke den bevegelsen lage et nytt "brudd/sprekk"?
Lurer på om speedsteren er lik?,enda en ting å sjekke opp............
Edit.Speedsteren har ikke en slik .Men den har mye annet rart da.
Lurer på om speedsteren er lik?,enda en ting å sjekke opp............
Edit.Speedsteren har ikke en slik .Men den har mye annet rart da.
Re: Elise S1, 1998
Jo, det er mulig. Men sprekken som var der så ut til å ha vært der lenge, uten å ha blitt større. Men jeg skal følge med, ja.
Siste innspurt i dag!
Sånn i tilfelle:
"...og dette var det jeg hadde til overs når alt var skrudd sammen igjen!"
(disse er erstattet med rustfrie alternativer)
Fått hjelp av Inge og Erling i dag, og Henning var innom for moralsk støtte! Så da ble vi ferdig!
Ble ikke tid til prøvetur i dag, men i morgen kanskje!
Siste innspurt i dag!
Sånn i tilfelle:
"...og dette var det jeg hadde til overs når alt var skrudd sammen igjen!"
(disse er erstattet med rustfrie alternativer)
Fått hjelp av Inge og Erling i dag, og Henning var innom for moralsk støtte! Så da ble vi ferdig!
Ble ikke tid til prøvetur i dag, men i morgen kanskje!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Prøvetur i dag gikk omtrent som forventet, dvs at noe som ikke skulle skje, skjedde...
Ikke noe alvorlig heldigvis, men jeg mistet 1, 3 og 5te gir samt klipset nederst i vedlagte tegning. Dvs det som holder den ene girkabelen på plass. Men hvor i he... får jeg tak i en (eller helst to) sånne? Tips mottas med takk!
Om ikke annet var det et herlig drag i bilen så lenge det varte!
Ikke noe alvorlig heldigvis, men jeg mistet 1, 3 og 5te gir samt klipset nederst i vedlagte tegning. Dvs det som holder den ene girkabelen på plass. Men hvor i he... får jeg tak i en (eller helst to) sånne? Tips mottas med takk!
Om ikke annet var det et herlig drag i bilen så lenge det varte!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Ja? Har noen glemt å fortelle deg det?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
Re: Elise S1, 1998
Disse klipsene ligner veldig på de klipsene som holder bremseslangene til fjærbeinet på alt som er av Subaru! BNH Lillestrøm fikser sikkert, stikker du inn på morgenen har de varene samme dag ettersom de har kjøring fra Skytta flere ganger om dagen. Du kan bruke regnr på din egen Forester forrestenwebmaster wrote:gir samt klipset nederst i vedlagte tegning. Dvs det som holder den ene girkabelen på plass. Men hvor i he... får jeg tak i en (eller helst to) sånne? Tips mottas med takk!
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Elise S1, 1998
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
Re: Elise S1, 1998
Fant hjelp hos Christoffersen og Bekken i Oslo. Ikke helt likt i utseende, men mål og funksjon er det samme:
Et par strips i tillegg for å sikre at de ikke faller av (og blir borte) skal også på.
Ellers - takk for tips!
Et par strips i tillegg for å sikre at de ikke faller av (og blir borte) skal også på.
Ellers - takk for tips!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Mye bra lesning her... fin farge på bilen og
Oslo Felgretting - Alt i oppussing og oppretting av alle felger
1997 TVR Chimaera 4.0 V8
x1988 Mercedes 190e 3.0
x1985 Golf GTi
1997 TVR Chimaera 4.0 V8
x1988 Mercedes 190e 3.0
x1985 Golf GTi
Re: Elise S1, 1998
Uff da, blir jo håpløst når dere midtmotorfolk skal blåse forbi på strekkene for å så snurre i alle svingene.webmaster wrote:Ja? Har noen glemt å fortelle deg det?
Hva har du gjort egentlig?
Re: Elise S1, 1998
Hehe, takk for det Ole!
Nye klips på plass, firker fint som snus!
Hagenisse: Har du ikke lest alle 16 sidene? Tsk, tsk.
(har portet toppen, større innsugsventiler, grovere manifold - rett og slett bedre pust)
Nye klips på plass, firker fint som snus!
Hagenisse: Har du ikke lest alle 16 sidene? Tsk, tsk.
(har portet toppen, større innsugsventiler, grovere manifold - rett og slett bedre pust)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no