Sporteksos elise s2 k
-
- Posts: 17
- Joined: 10 Dec 2011 17:22
Sporteksos elise s2 k
Noen som har en anbefaling om hva en skal kjøpe?
Kan og vær inntressert i brukt om noen har et for salg.
Kan og vær inntressert i brukt om noen har et for salg.
Re: Sporteksos elise s2 k
Her er noen alternativer:
http://www.eliseparts.com/products/cate ... /exhausts/
http://www.elise-shop.com/elise-s2-rove ... 55_57.html
http://www.hangar111.com/web-store/167- ... st-systems
Har sett mange skryte av Larini.
http://www.eliseparts.com/products/cate ... /exhausts/
http://www.elise-shop.com/elise-s2-rove ... 55_57.html
http://www.hangar111.com/web-store/167- ... st-systems
Har sett mange skryte av Larini.
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
Re: Sporteksos elise s2 k
Har brukt disse på exigen.
http://2bular.com/
mest fordi at jeg da ikke trengte å gjøre noen andre endringer. men er nå i alle fall veldig fornøyd. (Om det er noe spesielt mye bedre eller dårligere en andre lignenede systemer har jeg egentlig ingen idee om.)
http://2bular.com/
mest fordi at jeg da ikke trengte å gjøre noen andre endringer. men er nå i alle fall veldig fornøyd. (Om det er noe spesielt mye bedre eller dårligere en andre lignenede systemer har jeg egentlig ingen idee om.)
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: Sporteksos elise s2 k
Kan også anbefale 2bular. Har "GT3" varianten på min Exige.
Re: Sporteksos elise s2 k
Hva skal du egentlig med sportseksos? I Elise forplanter lyden seg effektivt i kupéen pga manglende støyisolering og bare metallflater, så et sportsanlegg kan fort gjøre bilen veldig ukomfortabel i bruk. Min S2 ble levert med originalt Lotus sportsanlegg, og selv det medførte at jeg fikk øresus av å bruke den.
Et bedre alternativ er et nytt innsugskit, det gir litt hissig snerring ved gasspådrag - som jeg synes kler bilen. Lyden av en Rovermotor (laget for konebiler) på frieksos er derimot ikke særlig spennende. Det samme synes jeg egentlig gjelder alle R4-motorer, først på R6/H6 og oppover at det blir mer musikk i ørene.
Et bedre alternativ er et nytt innsugskit, det gir litt hissig snerring ved gasspådrag - som jeg synes kler bilen. Lyden av en Rovermotor (laget for konebiler) på frieksos er derimot ikke særlig spennende. Det samme synes jeg egentlig gjelder alle R4-motorer, først på R6/H6 og oppover at det blir mer musikk i ørene.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Sporteksos elise s2 k
En hissig firer på høyt turtall er hysterisk fint å høre på, men smaken er som etc.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Sporteksos elise s2 k
Skulle vært Honda V-tec motorer i disse bila.Ikke Rover og ikke Toyota engines;)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Sporteksos elise s2 k
Hva er feil med Toyota..... "engines"?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Sporteksos elise s2 k
Ingen feil med Toyota engines,langt derifra,bare syntes S2000 motoren med rødstrek
på 9000omdr og 240hk hadde passet bedre enn toyota sin 192hk i en lotus;)
Men bevare meg vel,toyota sine motorer er av verdens beste,så ikke kvalitet jeg tenkte på.
Men er jo en smaksak dette,Rover motoren er vel ingen høydare om jeg husker rett,en kompis
hadde en grønn elise med den 120hk rover strikken i;)
på 9000omdr og 240hk hadde passet bedre enn toyota sin 192hk i en lotus;)
Men bevare meg vel,toyota sine motorer er av verdens beste,så ikke kvalitet jeg tenkte på.
Men er jo en smaksak dette,Rover motoren er vel ingen høydare om jeg husker rett,en kompis
hadde en grønn elise med den 120hk rover strikken i;)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
- Lotus Type-72
- Posts: 205
- Joined: 03 Mar 2003 14:46
- Location: Follo
Re: Sporteksos elise s2 k
Alt til sin tid. I 1996 mener jeg Rover K-serie motor var et rett valg til Elisen.
Tilgjengelighet, pris, vekt ( kun 67kg !) og ytelse . . . og ikke minst Britisk
Rover toppakningens dårlige rykte er vel litt overdrevet etter min mening . . .og bank i bordet !
Nå, snart to tiår etter er det forventet mer effekt og driftsikkerhet. Særlig til Exigen. Mitt førstevalg ville da vært Hondas motor.
Men Lotus har jo også tidligere sammarbeidet med Toyota ( tung, og med dårlig dreimoment i bunnen, men den fungerer jo fint ).
Ekte Elise = Rover motor
Tilgjengelighet, pris, vekt ( kun 67kg !) og ytelse . . . og ikke minst Britisk
Rover toppakningens dårlige rykte er vel litt overdrevet etter min mening . . .og bank i bordet !
Nå, snart to tiår etter er det forventet mer effekt og driftsikkerhet. Særlig til Exigen. Mitt førstevalg ville da vært Hondas motor.
Men Lotus har jo også tidligere sammarbeidet med Toyota ( tung, og med dårlig dreimoment i bunnen, men den fungerer jo fint ).
Ekte Elise = Rover motor
Espen Alm
-97 F-355 Berlinetta, -03 Lotus Elise S2 type-72
-68 BMW 1600 Cabriolet, -75 BMW 2002 turbo, -08 BMW 120d Coupe
-62 Norton Dominator, -94 Ducati 750SS
-97 F-355 Berlinetta, -03 Lotus Elise S2 type-72
-68 BMW 1600 Cabriolet, -75 BMW 2002 turbo, -08 BMW 120d Coupe
-62 Norton Dominator, -94 Ducati 750SS
Re: Sporteksos elise s2 k
Er mye sant i det du sier,Rover er jo Britisk,motoren er lett som jo var største forcen til Elise,
og det er en Britisk bil,toppakningen må det vel gå ann å få byttet til en sterkere type om du er så uheldig å ta den?Men klart att det er en litt større jobb,event kostnad om man ikke skrur selv.
og det er en Britisk bil,toppakningen må det vel gå ann å få byttet til en sterkere type om du er så uheldig å ta den?Men klart att det er en litt større jobb,event kostnad om man ikke skrur selv.
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Re: Sporteksos elise s2 k
Lnken: http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/t ... kingk.html
Klipp fra innholdet:
Engine Weight Comparisons
All of this tends towards an engine that weighs in, as standard, fully dressed at 96.5 kg. Compare this to the Honda S2000 engine similarly equipped with standard manifold clutch and fluids at 158 kg and the Toyota 1.9 VVTi engine at 137 kg. The Rover engine"s compact size and weight are a significant advantage in a lightweight race/sports car of the Lotus 7 type or the Elise. Note, a full race K Series weighs 78 kg including 7 kg of fluids. Compare these figures for output in terms of power to engine weight. See Table 1.
Engine / Power Output / Power / Engine Weight
Ford Duratec 2.0L / 140 bhp @ 6000 rpm / 1.16 bhp/kg
Honda S2000 2.0L / 237 bhp @ 8300 rpm/ 1.5 bhp/kg
Toyota 1.9 VVTi / 189 bhp @ 7800 rpm / 1.3 bhp/kg
Standard K 1.8L / 120 bhp @ 5500 rpm / 1.25 bhp/kg
K VHPD / 184 bhp @ 7000 rpm / 1.91 bhp/kg
K R 500 / 235 bhp @ 8500 rpm / 2.6 bhp/kg
K K2000 2.0L / 293 bhp @ 8500 rpm / 3.9 bhp/kg
Klipp fra innholdet:
Engine Weight Comparisons
All of this tends towards an engine that weighs in, as standard, fully dressed at 96.5 kg. Compare this to the Honda S2000 engine similarly equipped with standard manifold clutch and fluids at 158 kg and the Toyota 1.9 VVTi engine at 137 kg. The Rover engine"s compact size and weight are a significant advantage in a lightweight race/sports car of the Lotus 7 type or the Elise. Note, a full race K Series weighs 78 kg including 7 kg of fluids. Compare these figures for output in terms of power to engine weight. See Table 1.
Engine / Power Output / Power / Engine Weight
Ford Duratec 2.0L / 140 bhp @ 6000 rpm / 1.16 bhp/kg
Honda S2000 2.0L / 237 bhp @ 8300 rpm/ 1.5 bhp/kg
Toyota 1.9 VVTi / 189 bhp @ 7800 rpm / 1.3 bhp/kg
Standard K 1.8L / 120 bhp @ 5500 rpm / 1.25 bhp/kg
K VHPD / 184 bhp @ 7000 rpm / 1.91 bhp/kg
K R 500 / 235 bhp @ 8500 rpm / 2.6 bhp/kg
K K2000 2.0L / 293 bhp @ 8500 rpm / 3.9 bhp/kg
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: Sporteksos elise s2 k
Like fullt ville jeg heller hatt en Elise med S2000 motor og 9000rpm enn den sløve
120hk motoren,der går virkelig lufta ut av ballongen rundt 120km`t,det er ikkeno
jeg tror,jeg vet,testet det en del;)Men rask opp til 120 da:)Og alt er relativt seff...
120hk motoren,der går virkelig lufta ut av ballongen rundt 120km`t,det er ikkeno
jeg tror,jeg vet,testet det en del;)Men rask opp til 120 da:)Og alt er relativt seff...
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Re: Sporteksos elise s2 k
Høh. Jeg har vært passasjer i webmastern's Rover-Elise, og selv med oss litt blubne IT-kroppene som økte vekten på bilen med over 20%, så bare dro og dro det helt til 160. Da var det ikke mere langside igjen. Selv med to passasjerer veier en Elise omtrent det samme som en Tempo-moped med skvettlapper, doble sidespeil og verktøysett.cv1515 wrote:der går virkelig lufta ut av ballongen rundt 120km`t
En Elise handler ikke om toppfart, 0-100, rødstrek eller andre brosjyretall spør du meg.
Re: Sporteksos elise s2 k
Som jeg skrev Luigi,alt er relativt,grunnen til det er att vi testet enn trimmet Nissan 200sx S13
med ca 169hk originalt,denne hadde ca 230hk mot en kompis sin Grønne elise fra stillestående
og oppover.Elise litt raskere helt i starten,men fra ca 50 var de side by side helt til 120,da forsvant
bare Nissan,akkurat som Elisen ikke orket mere,lufta gikk ut av ballongen.Er jo typisk med små
lette biler med mindre motor dette,raske opp til litt over 100,så er det slutt.Når luftmotstanden
begynner kreve mer enn kg,så er det slutt.Derfor min påstand,men som sagt alt er relativt,
noen syntes vel en Elise er det råeste de har opplevd på riktig side av 100 også:)
med ca 169hk originalt,denne hadde ca 230hk mot en kompis sin Grønne elise fra stillestående
og oppover.Elise litt raskere helt i starten,men fra ca 50 var de side by side helt til 120,da forsvant
bare Nissan,akkurat som Elisen ikke orket mere,lufta gikk ut av ballongen.Er jo typisk med små
lette biler med mindre motor dette,raske opp til litt over 100,så er det slutt.Når luftmotstanden
begynner kreve mer enn kg,så er det slutt.Derfor min påstand,men som sagt alt er relativt,
noen syntes vel en Elise er det råeste de har opplevd på riktig side av 100 også:)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI