Skjønte det nå, da jeg fikk ut min egen gamle tank, bildet er av den gamle tanken
Ok!
For det var dette bildet som forvirret meg.
Hva er dette da?
rayb wrote:
seight wrote:
Forresten hvor er det den overfyllingstilkoblingen er på den nye tankens? sliter litt med å orientere meg ut i fra det bildet ditt.
(har som sagt ikke fått min nye tank enda, og den gamle tanken, er ikke ute før i morgen, håper jeg)
Rett ved siden av ifyllingsrøret (det litle røret til venstre) :
Westfield Seight [banebil]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ]
Den slangen er "luftinga" av bensinpumpa, bensindamp kommer ut der, den skal kobles til
"Roll over valve"/kullfilter se http://www.deroure.com/diagrams.asp?TBL ... 0&ST=&SC=0
"den korte/snirklete slangen. (husk jeg bygger om til europeisk system)
Etter litt overveining sitter jeg nå med 2 alternativer:
1. Jeg får modifisert den tanken jeg har hos noen her som kan denslags.
2. Pro Alloy (som har laget den tanken jeg har) har sagt deg villig tilå lage en tank som passer på mål. Jeg går glipp av de 10 eksta literne i kapasitet, men får en skumfylt tank med riktige "baffles" som passer.
Eliseparts var forøvrig ikke vanskelige i det hele tatt når det gjelder å ta den tanken som ikke passer i retur. Jeg ønsker bare å unngå det ettersom Staten da har tjent 25% på denne uten at jeg får noen glede av det. Det å få igjen moms for privatpersoner er visstnok umulig.
Skal du modifisere tanken du har så bør du iallefall passe godt på at tanken fremdeles passer i bilen etter at den er modifisert, blir rimlig trangt der,iallefall med en tank større en standard.
Det er også en sjangse for at tanken "slår seg" hvis du sveiser på den (tror jeg, vet ikke så mye om sveising av aluminium), da kan det jo bli problematisk med plass.
Så spørs det hva som skjer med skummet i tanken hvis du begynner å sveise på tanken
Sveiser du på tanken, så bør vel den helst trykktestes, sånn at du er sikker på at den er tett.
Så det blir litt å tenke på nå du skal modifisere tanken
rayb wrote:Etter litt overveining sitter jeg nå med 2 alternativer:
1. Jeg får modifisert den tanken jeg har hos noen her som kan denslags.
2. Pro Alloy (som har laget den tanken jeg har) har sagt deg villig tilå lage en tank som passer på mål. Jeg går glipp av de 10 eksta literne i kapasitet, men får en skumfylt tank med riktige "baffles" som passer.
Eliseparts var forøvrig ikke vanskelige i det hele tatt når det gjelder å ta den tanken som ikke passer i retur. Jeg ønsker bare å unngå det ettersom Staten da har tjent 25% på denne uten at jeg får noen glede av det. Det å få igjen moms for privatpersoner er visstnok umulig.
Westfield Seight [banebil]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ]
seight wrote:Skal du modifisere tanken du har så bør du iallefall passe godt på at tanken fremdeles passer i bilen etter at den er modifisert, blir rimlig trangt der,iallefall med en tank større en standard.
Det er også en sjangse for at tanken "slår seg" hvis du sveiser på den (tror jeg, vet ikke så mye om sveising av aluminium), da kan det jo bli problematisk med plass.
Så spørs det hva som skjer med skummet i tanken hvis du begynner å sveise på tanken
Sveiser du på tanken, så bør vel den helst trykktestes, sånn at du er sikker på at den er tett.
Og alt dette er grunnen til at jeg velger å la profesjonelle gjøre jobben.
Så da spørs det om "vinninga går opp i spinninga" i forhold til å ta "tapet" med betalt, mva, når de "proffe" skal ha sitt .
På den annen side, så får du ikke 10l ekstra med den andre tanken fra Forge
rayb wrote:
seight wrote:Skal du modifisere tanken du har så bør du iallefall passe godt på at tanken fremdeles passer i bilen etter at den er modifisert, blir rimlig trangt der,iallefall med en tank større en standard.
Det er også en sjangse for at tanken "slår seg" hvis du sveiser på den (tror jeg, vet ikke så mye om sveising av aluminium), da kan det jo bli problematisk med plass.
Så spørs det hva som skjer med skummet i tanken hvis du begynner å sveise på tanken
Sveiser du på tanken, så bør vel den helst trykktestes, sånn at du er sikker på at den er tett.
Og alt dette er grunnen til at jeg velger å la profesjonelle gjøre jobben.
Westfield Seight [banebil]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ]
seight wrote:Så da spørs det om "vinninga går opp i spinninga" i forhold til å ta "tapet" med betalt, mva, når de "proffe" skal ha sitt .
På den annen side, så får du ikke 10l ekstra med den andre tanken fra Forge
Jeg trenger egentlig ikke de 10 ekstra literne. Skum og "baffles" (hva er et godt norsk ord for det?) derimot.... Og å få Pro Alloy til å bygge en tank på bestilling blir neppe helt gratis det heller.
Har også vurdert swirl tanks også, men tror ikke jeg vil klare å koble det riktig av en eller annen grunn.
alfheim wrote:(EØS domstolen vil nok støtte deg i at du har rett på å få den tilbake, om du må helt dit vet jeg ikke )
Ja, vi må snarest inn i EU. : Livet blir vesentlig enklere og praktisk for oss som handler bildeler fra land i Europa, og/eller får gjort arbeide på deler i land i Europa.
PeR4 wrote:
Ja, vi må snarest inn i EU. : Livet blir vesentlig enklere og praktisk for oss som handler bildeler fra land i Europa, og/eller får gjort arbeide på deler i land i Europa.
Litt usikker på pm denne fordelen vil oppveie ulempene
Vil bare hjelpe meg max halvparten av tiden ettersom jeg kjøper ganske mye fra USA....
Arbeid på deler involverer utførselsdokumenter, men da slipper man MVA når man får delen tilbake.
Er det inne i den gamle tanken?
Du kan jo evt. vurdere å gjøre det samme som meg da, montere det europeiske syststemet.
Ikke så vanskelig når du først har tanken ute, det koster noen kroner, men det gjør også kittet fra BOE.
For øvrig så mener en del at dette http://store.radiumauto.com/index.php?p ... &parent=13 er bedre enn BOE
sitt (tror du må kjøpe trykkregulatoren deres i tilegg).
rayb wrote:Har snakket litt mer Pro Alloy, men de ga opp å lage en ny tank da de så dette (fra innsiden av tanken):
seight wrote:Du kan jo evt. vurdere å gjøre det samme som meg da, montere det europeiske syststemet.
Ikke så vanskelig når du først har tanken ute, det koster noen kroner, men det gjør også kittet fra BOE.
Ser ut som alt for mye jobb for meg. Dessuten bruker jeg pengene jeg får igjen fra EP for tanken på å kjøpe BOE....
Radium-kitet blir nesten dobbelt så dyrt som BOEs ettersom det ser ut til at jeg også må ha en swirl tank til ~$600. Ettersom det ikke akkurat er rocket science det er snakk om, men kun en mellomtank som det skal være bensin i så falt valget på BOE. De har dessuten lovt at deres kit er komplett. Skru fast, koble slanger og kjør.
Ser at den blir noe dyrere ja, ca 300usd.
Kompleksiteten ved å montere er helt grei, eneste minuset er at det er "en ting til" som skal ha plass i motorrommet, og kan potensielt gå i stykker.
Men for all del, i ditt tilfellet så virker det som en grei løsning. Du får også oppgradert bensinpumpa på kjøpet, sånn at du evt. kan ta ut litt
mer av motoren, når du måtte føle for det
rayb wrote:
Radium-kitet blir nesten dobbelt så dyrt som BOEs ettersom det ser ut til at jeg også må ha en swirl tank til ~$600. Ettersom det ikke akkurat er rocket science det er snakk om, men kun en mellomtank som det skal være bensin i så falt valget på BOE. De har dessuten lovt at deres kit er komplett. Skru fast, koble slanger og kjør.
Westfield Seight [banebil]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ]