Khamsin på Jessheim

Sett en sportsvogn ute i trafikken? Noen herfra kanskje? Legg inn observasjonen her!

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Grøva
Posts: 79
Joined: 31 Jan 2011 04:24
Location: Jessheim
Contact:

Khamsin på Jessheim

Post by Grøva »

Skulle hente jentungen i barnehagen på klokka 15, og på Ekornrud, rett utenfor Jessheim, der møter jeg en mørkeblå Maserati Khamsin!! Ikke hverdagskost, men desto triveligere en alle andre hverdagsslitere:)
Italienske biler er gøy om du liker å skru...:)

Lamborghini Countach LP400S3 1982
Porsche 911 Targa 1974

Solgt: De Tomaso Pantera 1973
Solgt: Porsche 911S 1977
Einar Irgens
Posts: 13
Joined: 25 Oct 2011 11:49

Re: Khamsin på Jessheim

Post by Einar Irgens »

Jeg møtte en Khamsin på Kongsberg nå sist lørdag, men tror ikke den var blå. Mørkegrå mener jeg. Djevelsk tøff kjerre 8)

Den var lavere enn jeg hadde inntrykk av fra bilder. Ser virkelig ut til å være bygget for fart.

Noen som vet hvor noen av disse bilene hjemme? Kan ikke huske å ha sett dem på vårmønstringen.

Einar Irgens
1973 Porsche 911E targa
bmw518
Posts: 86
Joined: 12 Aug 2011 09:58

Post by bmw518 »

Khamsin er virkelig en nydelig vogn, tipper det er denne du så..... 8)

Image
Meget hyggelig eier også btw.... :D

En (eller to) av disse holder ihverfall hus i Bærum.
collina nera
Posts: 14
Joined: 27 Oct 2009 12:19

Post by collina nera »

Den var nok blå, selv om den så grå ut etter turen over Haukeli.

Ingen slike i Bærum etter det jeg vet, men det er totalt 4 i landet, og alle er lokalisert rundt eller i Oslo. Bilen er bygd for fart, men er ikke en sportsvogn. Dette er en Gran Turismo, og er ment å kunne frakte to voksne (og to barn) med all den bagasjen man trenger over store avstander.

Denne snart 40 år gamle konstruksjonen nyter godt av ingeniørkunsten fra Citroën. Dette er årsaken til at denne bilen ikke er tung på hverken clutch, bremser eller styring, i motsetning til sine konkurrenter fra Maranello og St. Agata. Så får det heller være at den ikke klarer 0 - 100 på noe særlig under 5.8 sekunder og ikke går over 270 km/t.

Jeg er også litt overasket over at bilen på Jessheim var blå. Dersom den hadde norske skilt ville jeg tro den var mer grønn enn blå?
User avatar
Yukikaze
Posts: 126
Joined: 28 Feb 2012 21:15

Re: Khamsin på Jessheim

Post by Yukikaze »

To av dem har samme eier.
SVX - VTD
collina nera
Posts: 14
Joined: 27 Oct 2009 12:19

Re: Khamsin på Jessheim

Post by collina nera »

Yukikaze wrote:To av dem har samme eier.
Jasså!

SVX? Du skulle vel ikke tilfeldigvis jobbe for en teleoperatør på Helsfyr?
User avatar
Yukikaze
Posts: 126
Joined: 28 Feb 2012 21:15

Re: Khamsin på Jessheim

Post by Yukikaze »

collina nera wrote:
Yukikaze wrote:To av dem har samme eier.
Jasså!

SVX? Du skulle vel ikke tilfeldigvis jobbe for en teleoperatør på Helsfyr?
Teknisk sett jobber jeg for et konsulentfirma på andre siden av byen. Men ja, for tiden er jeg hos en teleoperatør på Helsfyr. I og med at jeg vet at to av dem har samme eier og du vet hva en SVX er, kan jeg da konkludere med at du også for tiden er hos en teleoperatør på Helsfyr og at vi har snakket om disse tingene opptil flere ganger?
SVX - VTD
collina nera
Posts: 14
Joined: 27 Oct 2009 12:19

Re: Khamsin på Jessheim

Post by collina nera »

Yukikaze wrote: Teknisk sett jobber jeg for et konsulentfirma på andre siden av byen. Men ja, for tiden er jeg hos en teleoperatør på Helsfyr. I og med at jeg vet at to av dem har samme eier og du vet hva en SVX er, kan jeg da konkludere med at du også for tiden er hos en teleoperatør på Helsfyr og at vi har snakket om disse tingene opptil flere ganger?
Dine antagelser er nok korrekt.

Bilen som ble spottet på Jessheim er nok ikke min, men jeg har kjørt den en rekke ganger. Eieren ble intervjuet på lørdag, og denne artikkelen ble publisert i dag.
http://www.oblad.no/trafikk-og-motor/ra ... -1.7167230

Jeg vil kalle fargen sjøgrønn, og bilen har chassisnummer US1000. Den andre som er avbildet her i tråden er blå, og har chassisnummer 008 (-74 mod). De andre to i Norge er 380 (-80 mod.) og 385 (-78 mod.).
User avatar
Grøva
Posts: 79
Joined: 31 Jan 2011 04:24
Location: Jessheim
Contact:

Re: Khamsin på Jessheim

Post by Grøva »

Der var den jo:) Stemmer godt med fargeminnet når jeg ser den nå.
Italienske biler er gøy om du liker å skru...:)

Lamborghini Countach LP400S3 1982
Porsche 911 Targa 1974

Solgt: De Tomaso Pantera 1973
Solgt: Porsche 911S 1977
Einar Irgens
Posts: 13
Joined: 25 Oct 2011 11:49

Re: Khamsin på Jessheim

Post by Einar Irgens »

Sjekk slide nr 17. Den hekken er en av de mest stilfulle som noensinne har kommet ut av et designstudio :!:
Post Reply