min 1998 bmw z3 2.8 coupe

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

mar1us
Posts: 249
Joined: 24 Apr 2010 12:19

min 1998 bmw z3 2.8 coupe

Post by mar1us »

Kjøpte meg en bmw z3 2.8 coupe i forrige uke fra SS Performance. Bilen har gått 109.000km, og ser velholdt ut.

Image
Image

Sitter akkurat nå lowtech 35/25mm senkefjærer, eisenmann eksos og TSW snetterton 8x18 ET35 og 9,5x18 ET40 med 225/40 og 255/35 dekk på bilen. Alt dette skal byttes ut mot ting med tuv papirer og så skal bilen godkjennes. Lowtech fjærene har TUV, men 35/25mm senking er ikke for meg :)

KW coilovere (variant 1) er bestilt fra senk.no.

Schmidt sine "space" felger har jeg fått pris på fra automote.no, og har sendt de mail at jeg vil ha de. Blir dimensjon 8,5x18 ET35 og 10x18 ET35, med samme dimensjon dekk som jeg har nå. Nye dekk skal også handles inn. Dette er TUV godkjent, med papirer.

Eksosen er jeg litt usikker på enda. Blir enten å bygge om eisenmann anlegget så det blir stillere, eller få bygget ett nytt ett hos svendsen eksos. Så må jeg finne noen som KAN å måle støy på eksos, noe som tidligere ikke viste seg å være like lett... Og så blir det en tur til biltilsynet for å godkjenne bilen med senk/felger/eksos.

Vurderer å oppgradere stereo'en litt. Bare bedre høytallere i orginale hull, ikke noe digert med sub'er som fyller hele bagasjen osv. Er ikke 20år lengre, så akkurat om små ripsen på bensinstasjonene ikke får musa rista av stereoanlegget bryr meg midt i.... :)

Utseende er jeg fornøyd med. Har ingen planer om m-fangere eller lignende. Kunne tenkt meg hvite blinklys foran, og kanskje røde/hvite baklys - men syns enn så lenge at bilen er grei som den er. Har også lyst til å bytte farge på den til hvit, men det koster såpass at jeg er ikke villig til å bruke penger på det...enda.

Ellers så er bilen "kosebil", og blir kun dratt ut når det er tørt & jeg vil kjøre meg en tur. Regn, vinter & salt skal den bli spart for, og den blir ikke å se på noe banekjøring. Da er det i tilfelle parkert vedsiden av banen mens jeg er ute å tar bilder :wink:
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

Flott "basketsko" dette
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
mar1us
Posts: 249
Joined: 24 Apr 2010 12:19

Post by mar1us »

KW justerbart på plass (variant 1, inox line).

Image

Forhåpentligvis så er felgene på plass om en 2 ukers tid også.
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

Blir bra det her :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

mar1us wrote:KW justerbart på plass (variant 1, inox line).
Blir sikkert ålreit veigrep og slikt av dette her, men det er tydelig at markedsavdelingen hos KW har vært på hurra-seminar i "merverdi". Tror det er lenge siden jeg har sett så fjong innpakning ("KW Tool kit"? WTF?) og metroseksuelt fargevalg på bildeler :twisted:

OBS: denne forumposten har ikke dypere mening.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Luigi wrote:
mar1us wrote:KW justerbart på plass (variant 1, inox line).
Blir sikkert ålreit veigrep og slikt av dette her, men det er tydelig at markedsavdelingen hos KW har vært på hurra-seminar i "merverdi". Tror det er lenge siden jeg har sett så fjong innpakning ("KW Tool kit"? WTF?) og metroseksuelt fargevalg på bildeler :twisted:

OBS: denne forumposten har ikke dypere mening.
Haha - det skulle nok vært med en slik nøkkel for å justere demperne fra Nitron også, men den måtte jeg etterlyse og få ettersendt. De hadde ikke laget den enda... Lite metroseksuelt der i gården. :twisted:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Det settet følger normalt ikke med. På mitt KW-sett er det heller ikke noe behov - kan faktisk bare justere med henda; låses med en liten skrue.
mar1us
Posts: 249
Joined: 24 Apr 2010 12:19

Post by mar1us »

Har heller aldri sett det settet på KW coilovere, så ble positivt overrasket. I ren praktisk verdi så betyr det lite til eller fra at det var med. Men rent psykisk så løfter det inntrykket av hele pakka litt. I den lille mappa "tekniske dokumenter" så ligger det TUV papirer og monteringsanvisning av grei kvalitet også.

Angående fargen så kan jeg se at noen som er usikker på egen sexualitet vil nødvendigvis heller prøve å finne noen som er mer "macho", men takk og pris sliter jeg ikke med det :lol: hehe
mar1us
Posts: 249
Joined: 24 Apr 2010 12:19

Post by mar1us »

Felgene på plass... Skulle kjøpe dekk i dag og, men fant ingen butikk som kunne legge om og som hadde 255/35/18 på lager.

Image
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Burde bli veldig gromt!
mar1us
Posts: 249
Joined: 24 Apr 2010 12:19

Post by mar1us »

Skal prøve å få besvart det ganske så snart, for nå sitter det dekk på felgene :)

Image

Aldri prøvd hankook før, men det virker jo lovende:
http://megatyre.co.nz/content/2010/12/h ... view-k107/
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Hankook er ikke halvgæli det. :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

mar1us wrote:
Aldri prøvd hankook før, men det virker jo lovende:
http://megatyre.co.nz/content/2010/12/h ... view-k107/
De dekka satt på alle BMW Z4 "Rent race car" Leiebilene og de er absolutt godkjente på både vått og tørt :!:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Fikk etterhvert nye Hankook Ventus Prime på min skamsenka og polyurethan-stivede Alfa 164. De sporet lite og funket bra på våta. Med en kvikkas-gnager kjenner du fort om dekkene er noe tess ;) Tror du blir fornøyd, men det vil jo vise seg ...
mar1us
Posts: 249
Joined: 24 Apr 2010 12:19

Post by mar1us »

Dro ut en kjapp tur i går kveld og tok bilde av bilen med felgene på. Han er ikke så lav som på bilde for jeg har ikke fått på coiloverene enda, så photoshop'an til høyden jeg vil ha den når KW'ene er montert ;)

Image
Post Reply