min 1998 bmw z3 2.8 coupe
min 1998 bmw z3 2.8 coupe
Kjøpte meg en bmw z3 2.8 coupe i forrige uke fra SS Performance. Bilen har gått 109.000km, og ser velholdt ut.
Sitter akkurat nå lowtech 35/25mm senkefjærer, eisenmann eksos og TSW snetterton 8x18 ET35 og 9,5x18 ET40 med 225/40 og 255/35 dekk på bilen. Alt dette skal byttes ut mot ting med tuv papirer og så skal bilen godkjennes. Lowtech fjærene har TUV, men 35/25mm senking er ikke for meg
KW coilovere (variant 1) er bestilt fra senk.no.
Schmidt sine "space" felger har jeg fått pris på fra automote.no, og har sendt de mail at jeg vil ha de. Blir dimensjon 8,5x18 ET35 og 10x18 ET35, med samme dimensjon dekk som jeg har nå. Nye dekk skal også handles inn. Dette er TUV godkjent, med papirer.
Eksosen er jeg litt usikker på enda. Blir enten å bygge om eisenmann anlegget så det blir stillere, eller få bygget ett nytt ett hos svendsen eksos. Så må jeg finne noen som KAN å måle støy på eksos, noe som tidligere ikke viste seg å være like lett... Og så blir det en tur til biltilsynet for å godkjenne bilen med senk/felger/eksos.
Vurderer å oppgradere stereo'en litt. Bare bedre høytallere i orginale hull, ikke noe digert med sub'er som fyller hele bagasjen osv. Er ikke 20år lengre, så akkurat om små ripsen på bensinstasjonene ikke får musa rista av stereoanlegget bryr meg midt i....
Utseende er jeg fornøyd med. Har ingen planer om m-fangere eller lignende. Kunne tenkt meg hvite blinklys foran, og kanskje røde/hvite baklys - men syns enn så lenge at bilen er grei som den er. Har også lyst til å bytte farge på den til hvit, men det koster såpass at jeg er ikke villig til å bruke penger på det...enda.
Ellers så er bilen "kosebil", og blir kun dratt ut når det er tørt & jeg vil kjøre meg en tur. Regn, vinter & salt skal den bli spart for, og den blir ikke å se på noe banekjøring. Da er det i tilfelle parkert vedsiden av banen mens jeg er ute å tar bilder
Sitter akkurat nå lowtech 35/25mm senkefjærer, eisenmann eksos og TSW snetterton 8x18 ET35 og 9,5x18 ET40 med 225/40 og 255/35 dekk på bilen. Alt dette skal byttes ut mot ting med tuv papirer og så skal bilen godkjennes. Lowtech fjærene har TUV, men 35/25mm senking er ikke for meg
KW coilovere (variant 1) er bestilt fra senk.no.
Schmidt sine "space" felger har jeg fått pris på fra automote.no, og har sendt de mail at jeg vil ha de. Blir dimensjon 8,5x18 ET35 og 10x18 ET35, med samme dimensjon dekk som jeg har nå. Nye dekk skal også handles inn. Dette er TUV godkjent, med papirer.
Eksosen er jeg litt usikker på enda. Blir enten å bygge om eisenmann anlegget så det blir stillere, eller få bygget ett nytt ett hos svendsen eksos. Så må jeg finne noen som KAN å måle støy på eksos, noe som tidligere ikke viste seg å være like lett... Og så blir det en tur til biltilsynet for å godkjenne bilen med senk/felger/eksos.
Vurderer å oppgradere stereo'en litt. Bare bedre høytallere i orginale hull, ikke noe digert med sub'er som fyller hele bagasjen osv. Er ikke 20år lengre, så akkurat om små ripsen på bensinstasjonene ikke får musa rista av stereoanlegget bryr meg midt i....
Utseende er jeg fornøyd med. Har ingen planer om m-fangere eller lignende. Kunne tenkt meg hvite blinklys foran, og kanskje røde/hvite baklys - men syns enn så lenge at bilen er grei som den er. Har også lyst til å bytte farge på den til hvit, men det koster såpass at jeg er ikke villig til å bruke penger på det...enda.
Ellers så er bilen "kosebil", og blir kun dratt ut når det er tørt & jeg vil kjøre meg en tur. Regn, vinter & salt skal den bli spart for, og den blir ikke å se på noe banekjøring. Da er det i tilfelle parkert vedsiden av banen mens jeg er ute å tar bilder
Blir sikkert ålreit veigrep og slikt av dette her, men det er tydelig at markedsavdelingen hos KW har vært på hurra-seminar i "merverdi". Tror det er lenge siden jeg har sett så fjong innpakning ("KW Tool kit"? WTF?) og metroseksuelt fargevalg på bildelermar1us wrote:KW justerbart på plass (variant 1, inox line).
OBS: denne forumposten har ikke dypere mening.
Haha - det skulle nok vært med en slik nøkkel for å justere demperne fra Nitron også, men den måtte jeg etterlyse og få ettersendt. De hadde ikke laget den enda... Lite metroseksuelt der i gården.Luigi wrote:Blir sikkert ålreit veigrep og slikt av dette her, men det er tydelig at markedsavdelingen hos KW har vært på hurra-seminar i "merverdi". Tror det er lenge siden jeg har sett så fjong innpakning ("KW Tool kit"? WTF?) og metroseksuelt fargevalg på bildelermar1us wrote:KW justerbart på plass (variant 1, inox line).
OBS: denne forumposten har ikke dypere mening.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Har heller aldri sett det settet på KW coilovere, så ble positivt overrasket. I ren praktisk verdi så betyr det lite til eller fra at det var med. Men rent psykisk så løfter det inntrykket av hele pakka litt. I den lille mappa "tekniske dokumenter" så ligger det TUV papirer og monteringsanvisning av grei kvalitet også.
Angående fargen så kan jeg se at noen som er usikker på egen sexualitet vil nødvendigvis heller prøve å finne noen som er mer "macho", men takk og pris sliter jeg ikke med det hehe
Angående fargen så kan jeg se at noen som er usikker på egen sexualitet vil nødvendigvis heller prøve å finne noen som er mer "macho", men takk og pris sliter jeg ikke med det hehe
Skal prøve å få besvart det ganske så snart, for nå sitter det dekk på felgene
Aldri prøvd hankook før, men det virker jo lovende:
http://megatyre.co.nz/content/2010/12/h ... view-k107/
Aldri prøvd hankook før, men det virker jo lovende:
http://megatyre.co.nz/content/2010/12/h ... view-k107/
Hankook er ikke halvgæli det.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
De dekka satt på alle BMW Z4 "Rent race car" Leiebilene og de er absolutt godkjente på både vått og tørtmar1us wrote:
Aldri prøvd hankook før, men det virker jo lovende:
http://megatyre.co.nz/content/2010/12/h ... view-k107/
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325