MR2, 1987
Får ta en liten oppdatering her også - siden Elisen stod på bukker ble det MR2 på Våler forrige helg i stedet. Så da ble det litt klargjøring og fiksing av et par småting:
1. Høyre baklys samt bremselys har ikke virket på en god stund. Tighte en litt løs skrue fikset det.
2. Rute på plass en høyttalerkabel som broder'n dro løs med beinet da han kjørt bilen til Vårmønstringen for meg
3. Vask!
Og dett var dett.
Vel, det var en ting til - på vei opp til Våler merket jeg meg nok en gang at bilen drar veldig til høyre/venste avhengig av hjulspor. De siste gangene jeg har kjørt den på bane har jeg heller ikke vørt helt fornøyd med hvordan den har oppført seg - så kom jeg på at det kanskje var en stund siden jeg sjekket dekktrykket på den? Jada...doblet dekktrykket, så var bilen både morsom på bane og behagelig på vei.
Med en rundetid på 1:12:50 (ganske konsistent faktisk, og bedre enn den gamle persen min!) på Våler på dekk fra 2004 (!) var jeg godt fornøyd med den gamle. Altså bilen.
Neste på programmet er EU-kontroll, den skulle vært unnagjort senest 31. mai...
Fra Våler (bilde av Ria):
1. Høyre baklys samt bremselys har ikke virket på en god stund. Tighte en litt løs skrue fikset det.
2. Rute på plass en høyttalerkabel som broder'n dro løs med beinet da han kjørt bilen til Vårmønstringen for meg
3. Vask!
Og dett var dett.
Vel, det var en ting til - på vei opp til Våler merket jeg meg nok en gang at bilen drar veldig til høyre/venste avhengig av hjulspor. De siste gangene jeg har kjørt den på bane har jeg heller ikke vørt helt fornøyd med hvordan den har oppført seg - så kom jeg på at det kanskje var en stund siden jeg sjekket dekktrykket på den? Jada...doblet dekktrykket, så var bilen både morsom på bane og behagelig på vei.
Med en rundetid på 1:12:50 (ganske konsistent faktisk, og bedre enn den gamle persen min!) på Våler på dekk fra 2004 (!) var jeg godt fornøyd med den gamle. Altså bilen.
Neste på programmet er EU-kontroll, den skulle vært unnagjort senest 31. mai...
Fra Våler (bilde av Ria):
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
EU-godkjent med 0 feil for 7 gang på rad! Og på samme verksted for 7 gang faktisk.
1 måned og 7 dager for sent, men læll da...
1 måned og 7 dager for sent, men læll da...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Gratulerer! Det er en veldig bra "track record"webmaster wrote:EU-godkjent med 0 feil for 7 gang på rad! Og på samme verksted for 7 gang faktisk.
1 måned og 7 dager for sent, men læll da...
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Moroklumper!
Verkstedet det er snakk om ligger på Rasta i Lørenskog, og har i løpet av den tiden MR2en har vært der på EU-kontroll hatt 3 forskjellige eiere - at samtlige har vært like blinde tviler jeg på. Tror kanskje det har litt med vedlikeholdet av bilen å gjøre i stedet.
Verkstedet det er snakk om ligger på Rasta i Lørenskog, og har i løpet av den tiden MR2en har vært der på EU-kontroll hatt 3 forskjellige eiere - at samtlige har vært like blinde tviler jeg på. Tror kanskje det har litt med vedlikeholdet av bilen å gjøre i stedet.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: MR2, 1987
MR2en skal få litt TLC i vinter, så driver og titter litt på ting jeg skal bestille. En ting er allerede bestilt, og er på vei fra UK. Noen som kan gjette hva det er? (nei Inge, du får ikke lov til å gjette...)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: MR2, 1987
Jeg skal holde munn.... Men det er en til meg også i den pakken som er på vei fra UKwebmaster wrote:MR2en skal få litt TLC i vinter, så driver og titter litt på ting jeg skal bestille. En ting er allerede bestilt, og er på vei fra UK. Noen som kan gjette hva det er? (nei Inge, du får ikke lov til å gjette...)
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: MR2, 1987
Ser ut som en festebrakett, men til hva?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: MR2, 1987
Det er en brakett, ja...skal gi dere et par hint til: Den skal i motorrommet, der den skal erstatte en original Toyota-del.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: MR2, 1987
Jeg tipper det er fothviler'n til maskinisten når han skal ned og smøre ventilgjengene, eventuelt er det avstandsdekslet til bakre, midtre kingbolt. Forresten litt underlig dette med "skal erstatte original Toyota-del". Trodde ikke det pleide å falle deler av slike japanske biler, men så lærte jeg noe nytt i dag også
Finnes det slike til italienere forresten? Skulle hatt meg en det står "Blakk Unlimited" på.
Finnes det slike til italienere forresten? Skulle hatt meg en det står "Blakk Unlimited" på.
Re: MR2, 1987
Ting detter ikke av en Toyota, nei - de må nok skrues av. Derimot hender det det dukker opp forbedringer av japanernes påfunn, som i dette tilfellet.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: MR2, 1987
Bremse master forsterker oppheng ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: MR2, 1987
Den sitter ikke i motorrommet på en MR2.Morten H wrote:Bremse master forsterker oppheng ?
Men jeg synes Jørn har vært mystisk nok nå, så nå kan han bare fortelle oss hva det er....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....