Voluminøs pusekatt

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

grappa speziale
Posts: 217
Joined: 19 Jul 2007 11:02

Post by grappa speziale »

Ja, det er vel flere som har beskyttet bildene sine. Synd for det var noen skjittøffe brosjyrefotos. Dere får nøye dere med de jeg har tatt selv..............
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

grappa speziale wrote:
inge wrote:Jeg henger meg på gratulasjonene. Dette er stilig :-)

Du begynner å få ett problem med å velge hva du skal kjøre tur med nå?
Vel, er det ikke flere her som har sine valgmuligheter, mon tro?
Jo, men alle har ikke like fine valgmuligheter :)
Tror det snart er på tide å bli kvitt noe..... :?
Image
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Post by need4speed »

Nydelig bil :)

Denne biler er jo ett smykke :) imponert over hvor velholdt den er :)

Gratulerer :)

Har likt denne modellen siden jeg første gang så den på detektimen :)
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

need4speed wrote:
Har likt denne modellen siden jeg første gang så den på detektimen :)
Gratulerer med nydelig eksemplar av katten.
Detektimen, ja.. Ian Ogilvy som 'nye' Simon Templar.
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
grappa speziale
Posts: 217
Joined: 19 Jul 2007 11:02

Post by grappa speziale »

Bilen imponerer noe vanvittig! Snakk om GT!
Fra dovent purr ved normal kjøring til å befinne seg i rovdyrets nådeløse klør ved pådrag. Rasekatten har et ekstremt lavt støynivå og en ubeskrivelig komfort ved landeveiskjøring, også i svært høy hastighet. Lydnivået fra innsug og eksos endrer fullstendig karakter ved pådrag, ikke uvanlig kanskje, men når man slipper gassen blir det atter igjen stille - svært stille.

Visste dere forresten at XJ-S er lavere enn en skamsenket Bertone? Det fant vi ut i går, når de stod ved siden av hverandre. At den i tillegg er langt lengre og langt bredere gjør at Bertonen blir å anse som en liten hatte-eske.

Jeg tror nesten panseret på XJ-S`en er lenger enn hele Bertonen, ha ha
:mrgreen:
Image

Tro det eller ei, kattepusen er lavere enn 928en(!)
Image

Bekreftelse på GT-egenskapene fikk jeg også til fulle, når jeg kjørte bilen fra Göteborg og hjem. Det er stille i bilen, jeg sitter godt, jeg har enorme krefter og dreiemomoment i motoren. Bilen har i tillegg skarp styring og krenger ikke og når dette kombineres med behagelig fjæring, hva mer kan jeg ønske?

Flere har prøvd bilen og er imponert over egenskapene.

Jau, jau, turen fra Göteborg hadde svært mye GT over seg og Grappa svingte den tolvsylindrede rett foran foajéen ved Rica Victoria på Lillehammer. "Har dere et rom?" Jo, absolutt, men kunne jeg ta til takke med en Superior Penthouse Suite til prisen av et enkeltrom? "Tja om dere ikke har annet, er det vel greit." Kan det ha noe med Jaguaren å gjøre?

Morgenen gryr og Grappa strekker seg og koser seg med utsikten over Mjøsa og Lillehammer. Jeg rusler ned i frokostsalen og henter egg & bacon setter meg ved bordet for å spise. Med baconfett i munnvikene skimter jeg en skikkelse som tusler bort mot nabobordet rett over. Skikkelsen sier høflig: Good morning og jeg løfter blikket for å gjengi hilsenen. Da ser jeg til min store forbløffelse rett inn i skautet på en kjent Sopranos. Den gamle mannen smiler lurt når jeg på norsk sier: Morn, morn, ja! Og der satt vi, Steven og jeg, og koste oss med egg & bacon. Jeg tenkte for meg selv, det er altså dette som er GT-livet.

Happy Easter, Rule Britannia!
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Takk for glimtet inn i en annen verden, Grappa-san. Jeg tror personlig det har noe med Jaguaren å gjøre. Om Jaguaren er skyld i at herr van Zandt omtales som "en kjent Sopranos" fremfor "gitaristen til Bruce Springsteen" vet jeg dog ikke, men jeg frykter det.

God påsk!
grappa speziale
Posts: 217
Joined: 19 Jul 2007 11:02

Post by grappa speziale »

Luigi wrote:Takk for glimtet inn i en annen verden, Grappa-san. Jeg tror personlig det har noe med Jaguaren å gjøre. Om Jaguaren er skyld i at herr van Zandt omtales som "en kjent Sopranos" fremfor "gitaristen til Bruce Springsteen" vet jeg dog ikke, men jeg frykter det.

God påsk!
Nåja, jeg har van Zandt blant mine favoritter i musikkverden, men jeg gjorde et dårlig forsøk på å nå de som ikke kjenner mannens egentlige og virkelig gode side. Jeg undervurderte forumets lesere, fordi jeg trodde jeg var på Cuoresportivo.no.

Jeg har fortsatt kassetten med Voice of America i skuffen, et album som ble nispilt hele sommeren 1985, i en Chevrolet El Camino 1959. Favorittlåta "Los Desaparecidos" henger fortsatt i ørene......så da vet du det.

OT: Det er merkelig hvor lett påvirkelig man er som ungdom. En kompis og jeg spilte inn en hel C-90 med Bruce Springsteens "Racing i the streets" for å slippe å spole i Pioneer Compacten i hans Toyota Corolla KE30, også kalt Goliath. GM 120 og stuehøyttalere i baksetet gjorde virkelig susen. Jeg var 16 og han var 18, begge drømte vi om amerikanske biler. Det var det som gjaldt i Trondheim på åttitallet. Teksten i den låta fascinerte oss, som hadde kun damer og amcar i tankene. Rockemiljøet, bilmiljøet og "biker"-miljøet i Trondheim på åttitallet var enormt og hadde ofte sammenfallende interesser. Det var lite finkultur for å si det sånn.

Merkelig at jeg i dag rister på hodet av dunkende ungdomsbiler og ungdommer som besøker Strömstad på denne dag. :D

Jeg ville ikke vært foruten denne erfaringen og disse opplevelsene. Noen som kjenner seg igjen?
Last edited by grappa speziale on 21 Apr 2011 12:56, edited 1 time in total.
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

grappa speziale wrote:OT: Det er merkelig hvor lett påvirkelig man er som ungdom. En kompis og jeg spilte inn en hel C-90 med Bruce Springsteens "Racing i the streets" for å slippe å spole i Pioneer Compacten i hans Toyota Corolla KE30, også kalt Goliath. GM 120 og stuehøyttalere i baksetet gjorde virkelig susen. Jeg var 16 og han var 18, begge drømte vi om amerikanske biler. Det var det som gjaldt i Trondheim på åttitallet.
Kan ikke si det var annerledes i nordligere deler av gokk ca. samtidig - bortsett fra at den mest spilte kassetten i min bil var "Exit ... Stage Left" med Rush. Go figure. Right On! var standardlitteratur, og alle kompisene var litt småsure fordi det ikke var tillatt med epatraktor vi kunne motivlakkere.

Rånere blir jeg bare nostalgisk av. De kommer nok ut på andre siden av hormonhelvetet som skikkelige mennesker de også ;) Biltreffene jeg er på i dag er egentlig de samme som før, bare at alle er edru og det er adskillig mindre slåssing :lol:
grappa speziale
Posts: 217
Joined: 19 Jul 2007 11:02

Post by grappa speziale »

Luigi wrote:
grappa speziale wrote:OT: Det er merkelig hvor lett påvirkelig man er som ungdom. En kompis og jeg spilte inn en hel C-90 med Bruce Springsteens "Racing i the streets" for å slippe å spole i Pioneer Compacten i hans Toyota Corolla KE30, også kalt Goliath. GM 120 og stuehøyttalere i baksetet gjorde virkelig susen. Jeg var 16 og han var 18, begge drømte vi om amerikanske biler. Det var det som gjaldt i Trondheim på åttitallet.
Kan ikke si det var annerledes i nordligere deler av gokk ca. samtidig - bortsett fra at den mest spilte kassetten i min bil var "Exit ... Stage Left" med Rush. Go figure. Right On! var standardlitteratur, og alle kompisene var litt småsure fordi det ikke var tillatt med epatraktor vi kunne motivlakkere.

Rånere blir jeg bare nostalgisk av. De kommer nok ut på andre siden av hormonhelvetet som skikkelige mennesker de også ;) Biltreffene jeg er på i dag er egentlig de samme som før, bare at alle er edru og det er adskillig mindre slåssing :lol:
Duverden! Rush mitt all time favorittband, sammen med Sparks! Jeg har alt i hylla og drar det fram med ujevne mellomrom. De ble ansett som litt pinglete og "homo" blandt mine venner, så det ble til spilling på gutterom og hybel. Jeg bodde forresten i nabohybelen til Snah fra Motorpsycho, som har sin store inspirasjon fra nettopp Rush og Geddy Lee. Det ble noen sene kvelder med Pilsnere og Red Barchetta, for å si det sånn.
Konsert i London om ikke lenge, du vet det, Luigi

Nei og nei så nostalgisk det skulle bli denne påsken!
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Ja, Rush har i stor grad vært med på å prege i alle fall min oppvekst. Om du googler etter navnet mitt og "YYZ" kan du bl.a. se i hvor stor grad ;) At godeste Snah heller ikke kom uskadet fra det er ikke rart.

Rush-konserter blir jeg tipset om i tide og utide. Var på nippet til å reise til UK på en av de berømte "30"-konsertene deres, men sånt blir det aldri noe av i min timeplan.

Det skal forøvrig ikke noe slags radio eller andre remedier for avspilling av lyd inn i gammelbilen. Kanskje nok et tegn på at man har fått hår på alle de gærne stedene.
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Post by need4speed »

Rush ja :D fantastisk musikk :)
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Red Barchetta: http://www.youtube.com/watch?v=FAvQSkK8Z8U

Nei Peart (trommisen) er stor sci-fi-fan og skrev låta basert på en fremtidsnovelle der bensinbiler er blitt ulovlige. En ung herremann finner en dag en rød Barchetta (av uvisst fabrikat) under en presenning på låven hos sin hvithårete onkel. Han begynner å snik-kjøre den hver søndag, men plutselig en dag tar politiet opp jakten ...
grappa speziale
Posts: 217
Joined: 19 Jul 2007 11:02

Post by grappa speziale »

Blant all verdens dølle bil-logoer, er det på det rene at vi her ikke spøker så veldig mye
Image

Vi spøker ikke så veldig mye her heller
Image

Ikke en gang her spøker vi
Image

Vognen i riktige omgivelser
Image

Selvsagt ingen spøk dette heller
Image

Tutta! Jeg finner ikke Cigarene, kan du hente pipen er du snill?
grappa speziale
Posts: 217
Joined: 19 Jul 2007 11:02

Post by grappa speziale »

Image
Hva var det jeg sa! Du ser dem langt der borte. Trodde du virkelig at de greide å henge på tolveren, tøyte?
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

Motorromet i V12 XJ-Ser er av mine favoritter.
Gigantisk mottorrom og helt fullstendig smekkfult av det som åpenbart er en svart komplisert motor med slanger, rør og ledninger over alt. Ikke et plastdeksel i sikte noe sted. Imponerende er det. Også ganske åpenbart for meg at det ikke er noe man begynner å skru på uten å vite ganske mye om hva man gjør.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Post Reply