Er vel ikke så spesielle stalltips, men enkle forhåndsregeler som kan være greie uansett hva slags turbo en bruker, slik som rengjøring av alt før en setter ting sammen, hvor en tar ut olje fra motor til turbo.HF-mx5turbo wrote:skal ikke være nødvendig med spesielle "stalltips" for å få en turbo til å holde normal levetid ene jeg kjenner har vært igjennom 3 comp turboer, og det er bil som ikke ser mer bruk enn noen få gatebil"race" per sommer. ett havari var tydeligvis pga fremmedlegeme i turbo, de to andre havari var det ingen vettug forklaring på. dette er da på en 600hk saab motor som kun får noen timer bruk pr helg, noen få helger på en sommer. antall turboer pr time er ekstremt
Jeg er for feig til å hive meg på ny teknologi før det er litt mer gjennomtestet desverre, og har holdt meg til gamle garret snurra. Ja de kan og rase, men erfaringsmessig holder de lenge så lenge man ikke gjør no dumt .
Men hva er "normal" levetid for en turbo? her vil jeg si det kommer helt ann på bruken og hva du ønsker og oppnå. Jeg kjenner også til Garrett turbo'er som er overhalingsklare etter kun 45 minutters bruk...
Men grunnen til at jeg ville prøve Comp Turbo er at de vil sette sammen en turbo som (jeg tror) er mer optimal til mitt bruk, dette prøvde jeg også og få tak i fra Garrett men de ville ikke lage det til meg.