Elise S2 dynamo

Tekniske spørsmål og diskusjoner

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Elise S2 dynamo

Post by T.Lund »

Jeg har fått den kjente lagerulyden i min dynamo, å bestilte en ny fra Eliseparts i UK (som jeg har handlet mye hos, og er meget fornøyd) å etter et par timer i garasjen, for montering, så måler jeg ladingen etter oppstart, å den lader ikke mere en 11,6V (ladelyset i instrumentene slokker) Noen som har vært borti noe lignende? Har sendt en mail til EP, men regner ikke med noe svar før i morgen.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

Da var feilen lokalisert, å det var hovedsikring på 80amp, som hadde røket. Dette fant jeg ut etter at jeg hadde skiftet lageret i den gamle dynamoen, og montert den, å bilen fremdeles bare ladet 11,5V.

Så nå har jeg da liggende en flett ny dynamo fra eliseparts, som selges for en rimelig penge, hvis noen skulle trenge noe slikt.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

Dynamoen sitter jo utsatt til på disse bilene, spesielt om du bytter eksosmanifold - så sikkert greit å ha på lager :D
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

Hvis ingen er interesert i å kjøpe denne, så blir den bare returnert til eliseparts. Jeg lar den ligge her til mandag, før jeg eventuelt sender den i retur. Hvis noen er interisert i å kjøpe den, så går den for 1000.- (+frakt) koster rett i underkant av 2000.- fra eliseparts, med frakt/avgifter.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Post Reply