Impreza HTS (Hvordan det kan gå hvis du blir litt ivrig... )

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Sjobing
Posts: 207
Joined: 13 Jul 2006 20:34
Location: Modum

Post by Sjobing »

webmaster wrote:Du imponerer stadig! Hvordan ligger du an til seriestart?
Takk for det. :-)

Liker å tro jeg er i rute, og har bestilt time til mapping den 11/4 så satser på at jeg er klar til da.
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Sykt morro å følge med på tråden din, er mektig imponert. :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
Sjobing
Posts: 207
Joined: 13 Jul 2006 20:34
Location: Modum

Post by Sjobing »

Da har jeg fått pusla litt igjen. . .

Bytting av ventiltettinger:

Image


Sjekk av at ventilklaringer er i henhold fortsatt:

Image


Nå er planen å få satt sammen resten av motorn denne uka, så den er klar for å settes i bilen igjen... :)
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
User avatar
Sjobing
Posts: 207
Joined: 13 Jul 2006 20:34
Location: Modum

Post by Sjobing »

Da er toppene klare for montering på blokka:

Image

Nå er det mat og en pils, så får jeg se om jeg ikke får sammen resten i morgen. :D
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Post by arildh »

Coating av veivlager ? Skeptisk.
- 06 MX-5
User avatar
Sjobing
Posts: 207
Joined: 13 Jul 2006 20:34
Location: Modum

Post by Sjobing »

arildh wrote:Coating av veivlager ? Skeptisk.
litt skeptisk jeg ogsaa, men hvis vi alle bare er skeptiske og ikke toer proeve noe nytt gaar ikke verden videre... :-)
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Post by need4speed »

har du mista æ ø å? sender deg noen for senere bruk :twisted:

æææææææææææææææææææææ

øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø

ååååååååååååååååååååååååååååååååå
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

need4speed wrote:har du mista æ ø å? sender deg noen for senere bruk :twisted:

æææææææææææææææææææææ

øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø

ååååååååååååååååååååååååååååååååå
I det generøse hjørnet i dag ? :lol:
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Post by need4speed »

henning wrote:
need4speed wrote:har du mista æ ø å? sender deg noen for senere bruk :twisted:

æææææææææææææææææææææ

øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø

ååååååååååååååååååååååååååååååååå
I det generøse hjørnet i dag ? :lol:
:)
User avatar
Sjobing
Posts: 207
Joined: 13 Jul 2006 20:34
Location: Modum

Post by Sjobing »

Har vært på jobb i Tsjekkia i en uke, og pc'c som jeg brukte til å svare med der hadde dårlig med æøå...

Men motor'n har kommet sammen, og fikk putta den tilbake i bilen idag men glemte å ta noe særlig med bilder i denne omgang:

Image
Image

Forhåpentligvis kommer den nye turbo'n til uka så det er muligheter for oppstart neste helg... :twisted:
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Post by need4speed »

er det tørrsumpen vi ser under motoren? eller er jeg helt på bærtur :D
User avatar
Sjobing
Posts: 207
Joined: 13 Jul 2006 20:34
Location: Modum

Post by Sjobing »

need4speed wrote:er det tørrsumpen vi ser under motoren? eller er jeg helt på bærtur :D
du er ikke helt på bærtur, det er tørrsump pumpa ja. :-)

Fikk en telefon fra Kai Roger idag om at han hadde fått inn ny eksosvifte til meg idag. :twisted:

Denne er custom bygd etter de spec som jeg ønsker, så det blir spennende å se om det funker i praksis. . .

Den røde/gamle er en Garrett GT35 som er levert i APS sin spec, og den nye er bygd etter mine ønsker hos Comp Turbo i USA.

Image
Image
Image

Eksoshusene i sammenligning, det "blankeste" hører til GT35 og det matte hører til Comp turbo'n:

Image
Image
Image

Billett frest compressor hjul og senterdel på Comp Turbo'n:

Image
Image

Så da er det bare å få modda litt på ny turbo'n og få montert den i bilen, så jeg blir klar til mapping om 14 dager og jeg får dommen om dette var en fornuftig løsning eller ikke. :huh:
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Post by HF-mx5turbo »

blir spennende å se hvordan comp turbo greiene fungerer da. skeptisk til alu senterhus osv. Om jeg ikke tar helt feil har det gått med en og annen comp turbo allerede. men akurat årsakene til det vet jeg seff ikke i detalj.
07' 325d coupe
92' MX5
User avatar
Sjobing
Posts: 207
Joined: 13 Jul 2006 20:34
Location: Modum

Post by Sjobing »

HF-mx5turbo wrote:blir spennende å se hvordan comp turbo greiene fungerer da. skeptisk til alu senterhus osv. Om jeg ikke tar helt feil har det gått med en og annen comp turbo allerede. men akurat årsakene til det vet jeg seff ikke i detalj.
Ja, er klar over at det har vært noen havarier av disse også (hender jo at Garrett, IHI osv. havarer og...) men har fått noen stalltips om hva som kan gjøres for å minske sjansen (som også jeg har gjort med de Garrett'ne jeg har hatt) så jeg satser på at denne også holder akseptabel tid. :wink:
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
User avatar
HF-mx5turbo
Posts: 309
Joined: 29 Nov 2003 22:55

Post by HF-mx5turbo »

skal ikke være nødvendig med spesielle "stalltips" for å få en turbo til å holde normal levetid ;) ene jeg kjenner har vært igjennom 3 comp turboer, og det er bil som ikke ser mer bruk enn noen få gatebil"race" per sommer. ett havari var tydeligvis pga fremmedlegeme i turbo, de to andre havari var det ingen vettug forklaring på. dette er da på en 600hk saab motor som kun får noen timer bruk pr helg, noen få helger på en sommer. antall turboer pr time er ekstremt :D
Jeg er for feig til å hive meg på ny teknologi før det er litt mer gjennomtestet desverre, og har holdt meg til gamle garret snurra. Ja de kan og rase, men erfaringsmessig holder de lenge så lenge man ikke gjør no dumt .
07' 325d coupe
92' MX5
Post Reply