@ Shadow_ix:
Har ikke funnet så mye info om dette på nettet, det jeg har funnet ut om det er via kontakter innen motorportverdenen som jeg har snakket med.
Fikk det desverre ikke 100% tett på første forsøk, overflate finish'n på toppene må nok være enda finere enn det jeg hadde.
Løsningen i denne omgangen ble å legge i nye gassringer + en orginal toppakning siden det bare var snaue 24 timer fra jeg tok opp motoren til jeg skulle stille til start i første løp i GT serien. (se under GT racing tråden hvis du vil ha mer info)
Ser ut til at dett funker greit så langt og motoren holder på vannet sitt uten å kaste opp så langt.
I går fikk jeg med meg Per Gulbrandsen en tur til en som hadde Dyna Pack'er for å prøve å bremse/programmere bilen i det siden vi har hatt problemer med å feste etterhvert på rulla hjemme hos Per.
Her er de fleste dragene lagt oppå hverandre, de med minst power er der vi startet for dagen. (dette er det motor'n gir med -100% i boost setting) og som er den effekten som vi kjørte med på Våler forrige helg.
Den kommer noe sent igang med dette eksohuset, men tanken er å kjøre noe mer turtall på den etterhvert og da er det behov for den ekstra flowen. Denne motor'n har trossalt ikke blitt kjørt mer enn ca 5 timer til sammen så vi er litt snille med den enda. . .
Her er siste drag som vi tok denne dagen og maks effekt jeg mest sannsynlig kommer til å kjøre med denne sommer'n. Den gjør et lite "dip" i effekten og det kommer rett å slett av en liten treghet i boostcontrolleren, for ting skjer så raskt at den rekker ikke helt å henge med på den første justeringa:
Her er tallene bak slutt grafen:
Etter noen timer med programering der så gir HTS'n 539 hk og 650 nm målt på hub'ene (hjula) med 1,4 bar ladetrykk.
Det oppsettet som vi kjørte på Vålerbanen forrige helg ga 437 hk og 518 nm, så nå er det ihvertfall ikke bilen det står på om jeg henger med eller ikke.
Holder motor'n på vannet til sesongen er over, så kan det hende vi prøver å lade en kilo til for å se hva den kan gi, den skal være bygget for å kunne lade 3 bar++ nå.