Registrere veteranbil

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Så bra, dette er jo enkle ting å fikse! ;-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
flash951
Posts: 80
Joined: 18 May 2007 23:25
Location: bærum
Contact:

Post by flash951 »

NYTT PROBLEM: Det manglet "impress på felger" informasjon i det tyske "vognkortet", selv om jeg kommer med orginalfelger på bilen så får jeg ikke godkjent før jeg har dokumentasjon fra Porsche på hvilket impress på felger bilen kan ha :(
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

Du har nok råket ut for noen ekstra ivrige tjenestemenn.
Men som det er sagt tidligere; hensikten med "30-års regelen" er å ivare originalbiler. Er bilen din mye ombygd, kan de slå seg vrange.

Beste tipset er å få lånt noen originalfelger.
Send en mail til Porsche fabrikken (har ikke de i likhet med Mercedes en egen avdeling for klassiske biler?), og be om å få tilsendt dokumentasjon på dekkdiameter og innpress. (dette må være på brevpapir med Porsche-logo og stempel på...)
Med dette for hånden burde registreringen gå greit.

Men; vær obs på at de mest sannsynlig utsetter bilen for ny teknisk kontroll - og således kan finne nye feil...
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
flash951
Posts: 80
Joined: 18 May 2007 23:25
Location: bærum
Contact:

Post by flash951 »

Bilen fikk skilter idag :D Clutchwire røyk, men det kan fikses, forhåpentligvis noe de har på lager på autosentrum, så jeg rekker det før turen på torsdag. Dersom jeg ikke får fikset den før Torsdag, er det noen fra Bærum jeg kan sitte på med?
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Gratulerer med skilter :D
Vet dessverre ikke om jeg får tid til å være med på tur i morgen.
'11 sDrive 35is
---------------------
Post Reply