Registrere veteranbil
Så bra, dette er jo enkle ting å fikse!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
NYTT PROBLEM: Det manglet "impress på felger" informasjon i det tyske "vognkortet", selv om jeg kommer med orginalfelger på bilen så får jeg ikke godkjent før jeg har dokumentasjon fra Porsche på hvilket impress på felger bilen kan ha
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
Du har nok råket ut for noen ekstra ivrige tjenestemenn.
Men som det er sagt tidligere; hensikten med "30-års regelen" er å ivare originalbiler. Er bilen din mye ombygd, kan de slå seg vrange.
Beste tipset er å få lånt noen originalfelger.
Send en mail til Porsche fabrikken (har ikke de i likhet med Mercedes en egen avdeling for klassiske biler?), og be om å få tilsendt dokumentasjon på dekkdiameter og innpress. (dette må være på brevpapir med Porsche-logo og stempel på...)
Med dette for hånden burde registreringen gå greit.
Men; vær obs på at de mest sannsynlig utsetter bilen for ny teknisk kontroll - og således kan finne nye feil...
Men som det er sagt tidligere; hensikten med "30-års regelen" er å ivare originalbiler. Er bilen din mye ombygd, kan de slå seg vrange.
Beste tipset er å få lånt noen originalfelger.
Send en mail til Porsche fabrikken (har ikke de i likhet med Mercedes en egen avdeling for klassiske biler?), og be om å få tilsendt dokumentasjon på dekkdiameter og innpress. (dette må være på brevpapir med Porsche-logo og stempel på...)
Med dette for hånden burde registreringen gå greit.
Men; vær obs på at de mest sannsynlig utsetter bilen for ny teknisk kontroll - og således kan finne nye feil...
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Bilen fikk skilter idag Clutchwire røyk, men det kan fikses, forhåpentligvis noe de har på lager på autosentrum, så jeg rekker det før turen på torsdag. Dersom jeg ikke får fikset den før Torsdag, er det noen fra Bærum jeg kan sitte på med?
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924