Porsche 911T - 1971, varmeapperat
Porsche 911T - 1971, varmeapperat
Jeg mangler opplegget for varme, dvs de tingene som er montert bak dashbordet, varmespjel, slanger til varmluftene som er ført gjennom kanalene fra varmeboksene på eksosen. Jeg har derfor kun et åpent hull inn til kupeen og et hull på hver av sidene der luften kommer inn. Mitt spørsmål er: Kan jeg montere varmeanlegget fra en Porsche 911 fra tidlig 80 tall eller vil ikke det passe med dimensjoner etc?
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
Status så langt:
- Nytt ratt på plass, blitt kvitt slarken.
- Lydhorn installert, rele, sikring etc.
- El. seter koblet til.
- Dørene koblet til, dvs. vindusbrytere, høytalere mm.
- Lagt inn hovedstrømbryter
- Byttet pakning i døråpning
- Installert CD/Radio
Neste:
Installere vindusspylesystem
Koble til tåkelysene
Sette sammen dørene
Justere tomgang på forgasser, nye tomgansstifter etc.
Tepperens, vask, polering
Installere antenneforsterker og framruteantennen
Fikse sprekk i spoiler
Visning/registrering biltilsynet
Etter visning:
Nye dempere
Firehjuls kontroll
Ny girspak hus/base
Shortshift kit
- Nytt ratt på plass, blitt kvitt slarken.
- Lydhorn installert, rele, sikring etc.
- El. seter koblet til.
- Dørene koblet til, dvs. vindusbrytere, høytalere mm.
- Lagt inn hovedstrømbryter
- Byttet pakning i døråpning
- Installert CD/Radio
Neste:
Installere vindusspylesystem
Koble til tåkelysene
Sette sammen dørene
Justere tomgang på forgasser, nye tomgansstifter etc.
Tepperens, vask, polering
Installere antenneforsterker og framruteantennen
Fikse sprekk i spoiler
Visning/registrering biltilsynet
Etter visning:
Nye dempere
Firehjuls kontroll
Ny girspak hus/base
Shortshift kit
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
Bra fremgang her!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Takk, takk Jørn.
Status:
Bilen vasket og polert
Vindusspylesystem installert
Framrute antenne/radio i orden
Speedometer kabel skiftet
Laget brakket til hovedstrømbryter
Satt sammen dørene
Papirer fra Tollboden ordnet
Time på biltilsynet i Oslo den 12 mai
En tur med bilen avslørte ratt montert skeivt, bensinpumpe sikring gikk underveis, bilen ville ikke starte først (sotete plugger pga kaldstarting tenker jeg)
Status:
Bilen vasket og polert
Vindusspylesystem installert
Framrute antenne/radio i orden
Speedometer kabel skiftet
Laget brakket til hovedstrømbryter
Satt sammen dørene
Papirer fra Tollboden ordnet
Time på biltilsynet i Oslo den 12 mai
En tur med bilen avslørte ratt montert skeivt, bensinpumpe sikring gikk underveis, bilen ville ikke starte først (sotete plugger pga kaldstarting tenker jeg)
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
Trenger du det da?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Vet ikke, bilen er registrert 1970 så da er det skal det være mye mindre krav (kjøretøysforskrifter anno 1934) enn om bilen hadde vært førstegang registrert etter 1 mai 1971 med nye forskrifter.
Bilen har wheel-spacere, lurer på om jeg må ta av disse før visning eller om det ikke gjaldt i 1970?
Bilen har uorginalt ratt, har kopi av noen Tyv papirer men ikke for ratt-hub, lurer på om jeg må få lånt meg et orginal ratt til visningen?
Bilen har 17" felger, har kun 16" i det tyske vognkortet, lurer på om jeg må låne meg noen 16" porsche felger/hjul?
Bilen har wheel-spacere, lurer på om jeg må ta av disse før visning eller om det ikke gjaldt i 1970?
Bilen har uorginalt ratt, har kopi av noen Tyv papirer men ikke for ratt-hub, lurer på om jeg må få lånt meg et orginal ratt til visningen?
Bilen har 17" felger, har kun 16" i det tyske vognkortet, lurer på om jeg må låne meg noen 16" porsche felger/hjul?
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
Oppdatert status:
- Ratt montert riktig, sentrert, kopier av Tyv papirer bestilt.
- Tennplugger rengjort (nye bestilt),
- Vindusspyler koblet til armen på rattet som den skal istedenfor egen knapp.
- Vindusvisker motor døde, nå lagt inn ny strømledning til rattkonsollen og nye ledninger på motor og regulator, fungerer (kun på en hastighet)
Gjennstår:
- Fronten ødelagt i et hull i sanda på vei ut fra vårmønstring
- Bensinpumpe eller ledninger til denne ustabil
- Bremsene er svake
- Nye base til girspak
- Nye dempere
- Firehjulskontroll
Har visning til Onsdag, men med dette problemet med bensinpumpe og at bilen kan stoppe og ødelagt front på Vårmønstringen kan jeg nok se lenge etter skilter denne uken
- Ratt montert riktig, sentrert, kopier av Tyv papirer bestilt.
- Tennplugger rengjort (nye bestilt),
- Vindusspyler koblet til armen på rattet som den skal istedenfor egen knapp.
- Vindusvisker motor døde, nå lagt inn ny strømledning til rattkonsollen og nye ledninger på motor og regulator, fungerer (kun på en hastighet)
Gjennstår:
- Fronten ødelagt i et hull i sanda på vei ut fra vårmønstring
- Bensinpumpe eller ledninger til denne ustabil
- Bremsene er svake
- Nye base til girspak
- Nye dempere
- Firehjulskontroll
Har visning til Onsdag, men med dette problemet med bensinpumpe og at bilen kan stoppe og ødelagt front på Vårmønstringen kan jeg nok se lenge etter skilter denne uken
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
Oppdatering:
Fått skilter på bilen
Ferdig siden sist:
- Bensinpumpe eller ledninger til denne ustabil
Nye ledninger, ny kurs+egen bryter lagt inn, dvs. ikke rele/tenning etc.
- Nye dempere
Trengs ikke for nå, bilen er stiv
- Bensinregulator, manometer, nye bensinslanger bak, slanger for å få varmluften ut av motorrommet, justert opp tomgangen litt (går nå greit på tomgang )
- Fikset at gassen henger seg opp litt, (problemet lå ved pedalene)
- Nye tomgangs/lavfarts dyser til forgasseren
- Kjøpt s-kammer (passer bedre sammen med Weber)
Gjennstår:
- Bytte clutchwire og hjelpefjær (røyk igår)
- Overhalle girkasse (time hos Jan Henry bestilt)
- Sette i nye kammer og fikse oljelekasjer fra motor etc. (time hos Jan henry bestilt)
- Fronten ødelagt i et hull i sanda på vei ut fra vårmønstring
- Bremsene er svake / sette i nye racing klosser og ny mastercylinder til åstarte med
- Nye base til girspak (bestille en bra løsning fra USA)
- Firehjulskontroll
- Overhalle pedalsett (messingbussinger bestilt)
Fått skilter på bilen
Ferdig siden sist:
- Bensinpumpe eller ledninger til denne ustabil
Nye ledninger, ny kurs+egen bryter lagt inn, dvs. ikke rele/tenning etc.
- Nye dempere
Trengs ikke for nå, bilen er stiv
- Bensinregulator, manometer, nye bensinslanger bak, slanger for å få varmluften ut av motorrommet, justert opp tomgangen litt (går nå greit på tomgang )
- Fikset at gassen henger seg opp litt, (problemet lå ved pedalene)
- Nye tomgangs/lavfarts dyser til forgasseren
- Kjøpt s-kammer (passer bedre sammen med Weber)
Gjennstår:
- Bytte clutchwire og hjelpefjær (røyk igår)
- Overhalle girkasse (time hos Jan Henry bestilt)
- Sette i nye kammer og fikse oljelekasjer fra motor etc. (time hos Jan henry bestilt)
- Fronten ødelagt i et hull i sanda på vei ut fra vårmønstring
- Bremsene er svake / sette i nye racing klosser og ny mastercylinder til åstarte med
- Nye base til girspak (bestille en bra løsning fra USA)
- Firehjulskontroll
- Overhalle pedalsett (messingbussinger bestilt)
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924