Bygging av 997tt banebil, som ble til en Cayman

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Sjobing wrote:
Iceman wrote:
HF-mx5turbo wrote:greit å vite at det mest sansynlig ikke er bilen som trenger fler upgrades nærmeste åra da ihvertfall :D ulempa er på den andre siden at du ikke kan skylde på utstyret.. 8)
Grunnen til at jeg har kjøpt meg en 2009 Porsche Cup bil, er jo fordi jeg stinker som fører.
HEHE, tror ikke du er den som kommer til å gjøre mest skam på Cup bilen til neste år. :wink:
Takk, Bjørnar.
Jeg håper ikke det, men det blir mange om plassene.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
TheSaint
Posts: 11
Joined: 09 Jan 2010 22:48
Location: Hønefoss

Post by TheSaint »

Gamle kjente her også ser jeg :)
1964 Corvette StingRay Coupe
1985 Porsche 911 Twin Turbo
Mercedes SL
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

Sjobing wrote:
Iceman wrote:
HF-mx5turbo wrote:greit å vite at det mest sansynlig ikke er bilen som trenger fler upgrades nærmeste åra da ihvertfall :D ulempa er på den andre siden at du ikke kan skylde på utstyret.. 8)
Grunnen til at jeg har kjøpt meg en 2009 Porsche Cup bil, er jo fordi jeg stinker som fører.
HEHE, tror ikke du er den som kommer til å gjøre mest skam på Cup bilen til neste år. :wink:
x2

Vi har fått 1-3 år på oss til å yte 90% av hva bilen er god for , så vi trenger masse kjøretid med bilene, da ingen har kjørt dem før med de modsa som er gjort med dem.

Får litt prest angst, da vi antagelig vis stiller med det største/beste mek. teamet og et budget som mange kan drømme om.

Men vi må jo vise at dette fikkser vi, da målet er 24t på Nurburgring 2011/2012 8)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

Iceman wrote:Cayman står nå hos Henrik på Norsk chassis teknikk, da jeg skal prøve de nye TTX demperne fra Öhlins.
Har også bygd om bremsesystemet til det samme som sitter i 997Cupen, så nå burde bilen stoppe like bra som den går. (Jobben hos AT)
Hadde problemer med at bilen låste bakhjulene under bremsing, men det problemet er borte nå når jeg kan flytte kraften framover og bakover fra cupèen.

Morten og Boyus skal låne Cayman 2010 sesongen, for å kjøre i GTserien.
Da er Cayman,n snart ferdig for test på Kinnekulle neste helg.
Den ble Hvit(Folie) og med NCT sin blå logo 8)
Kommer nok bilder snart.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Post by need4speed »

vegardw wrote:Fryktelig trist!

Jeg var med og hadde teknisk kontroll i går, og foretok mange av bremsevæskesjekkene. Jeg klarer ikke å huske om det var jeg som sjekket bilen din, eller om det var jeg som lukket igjen panseret. Men etter at jeg kom hjem i går og leste posten din ble jeg fryktelig lei meg, og fikk omtrent ikke sove i går fordi jeg ble liggende å gruble på om det var jeg som hadde lukket igjen og glemt låsene.

Dersom det var en av oss som glemte låsene vil jeg komme med en uforbeholden unnskyldning, sånt skal ikke skje.

Jeg kommer også til å ta opp innad i banegruppa til KARN at vi bør få på plass en mer formell prosedyre/sjekkliste på hva som skal gjøres på teknisk kontroll. Et av punktene jeg kommer til å foreslå vil være å sjekke at panser er ordentlig lukket etter at vi har sjekket bremsevæske eller gjort noe annet så panseret har blitt åpnet.

Hilsen
Vegard Wærp
tlf: 47683555
e-post: vegarwa@online.no
vet det er en gammel post jeg svarer på men det vi gjør når vi har teknisk er å la eieren åpne og lukke panseret sitt selv....

eier av bil har som regel mye mer kontroll på hvordan panser lukkes åpnes osv..
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Post by need4speed »

Morten H wrote:[


Men vi må jo vise at dette fikkser vi, da målet er 24t på Nurburgring 2011/2012 8)
eg bi med om det så bare blir kaffekoking på meg :D
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

need4speed wrote:
Morten H wrote:[


Men vi må jo vise at dette fikkser vi, da målet er 24t på Nurburgring 2011/2012 8)
eg bi med om det så bare blir kaffekoking på meg :D
Vi har egen Kokk som tar sg av det :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Post by need4speed »

Morten H wrote:[
Vi har egen Kokk som tar sg av det :wink:
hehehe :)
Post Reply