Ny Porsche kjøpt inn

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

inge wrote:Bare en ting å si: Lækkert, virkelig lækkert :D

Jeg gleder meg veldig til å se denne bilen live og i aksjon. Man må vel kunne kalle deg heldiggris, eller :wink:

I og for seg er vi alle heldiggriser, som får denne (og andre) intresante racerbiler i GT og Porsche Club racing i 2010 8)
Ja, jeg er veldig heldig, derfor sendte jeg et større beløp til de på radiumhospitalet som ikke er fult så heldige.
Har faktisk sent penger til 5 andre gode formål.
Det er jo jul.

Jeg gleder meg utrolig til å starte bilen for første gang, og ikke mist kjøre den.
Kommer på treffet til NSK i april, om man kan kjøre lisensierte biler der.

Inge:: Jeg vet du er glad i Porsche, og du har jo lisens, så under en trening kan du sikkert prøve den noen runder.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Iceman wrote:
inge wrote:Bare en ting å si: Lækkert, virkelig lækkert :D

Jeg gleder meg veldig til å se denne bilen live og i aksjon. Man må vel kunne kalle deg heldiggris, eller :wink:

I og for seg er vi alle heldiggriser, som får denne (og andre) intresante racerbiler i GT og Porsche Club racing i 2010 8)
Ja, jeg er veldig heldig, derfor sendte jeg et større beløp til de på radiumhospitalet som ikke er fult så heldige.
Har faktisk sent penger til 5 andre gode formål.
Det er jo jul.

Jeg gleder meg utrolig til å starte bilen for første gang, og ikke mist kjøre den.
Kommer på treffet til NSK i april, om man kan kjøre lisensierte biler der.

Inge:: Jeg vet du er glad i Porsche, og du har jo lisens, så under en trening kan du sikkert prøve den noen runder.
Flott Henrik, du har alltid vært en svært generøs mann :-)

Det blir muligheter for lisensierte biler på Rudskogen i april :-) Så får vi se om jeg tør å takke ja til tilbudet ditt ;-) Jeg gleder meg uansett til å se og høre bilen 8)
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Psssst: Betalte 1200,- til NBF nå i sted jeg også... :twisted:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

webmaster wrote:Psssst: Betalte 1200,- til NBF nå i sted jeg også... :twisted:
Kan ha vært lurt det. 8)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Nå har jeg endelig startet Cupèn 8) Vi måtte bare lese litt først, så trykket vi på tenningen Brommmmm.
En fantastisk lyd fylte lokalene til NCT i drammen, hvor den nå står.
Kjente det ristet litt i høyre foten når jeg hørte lyden, trist at vinteren er så lang.

Bilen er jo helt hvit, så det designes i disse dager dekor og farge forslag til bilen.

Jeg har ikke noen bilder enda, men det kommer på Tirsdag.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Grattis! Du får ta med opptaksutstyr så vi får høre lyden også! ;-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Gratulerer med ny bil :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Gleder meg utrolig mye, til å kjøre denne i GT-serien 2010.

Bilder.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
pedern
Posts: 394
Joined: 12 Jan 2004 20:44
Location: Borgen
Contact:

Post by pedern »

WOW! :shock:
-72 Volvo 142-110
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Bærre lækkert :D

Jeg gleder meg til å se den ferdig dekorert 8)
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
cpr
Posts: 168
Joined: 21 Nov 2005 11:09
Location: Sarpsborg

Post by cpr »

Dette er rått!!

Har sett bilen på Autotuning, og det er som sagt bare helt
rått. Gratulerer så mye, og lykke til i serien.
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Post by need4speed »

impressed :D
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

need4speed wrote:impressed :D
Nå, ja.

Porsche gudene er imot meg, noe som sikkert er fortjent. Noen som sa ferrari :shock:

Startet Cupen, nå lekker den olje så det holder.
Blokka må splittes, ny pakning må inn noe som passer meget dårlig akkurat nå.
Må vel si det at jeg mistet motet litt i dag, her snakker vi om en bil som har "gått/trillet" 1,6mil.
Tanken på at motoren må ut og kansje sendes til Tyskland :cry: bare en måned før første trening er ganske stressende.

Vi ringer flash engineering i dag, så får vi se hva som skjer.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Iceman wrote:
need4speed wrote:impressed :D
Nå, ja.

Porsche gudene er imot meg, noe som sikkert er fortjent. Noen som sa ferrari :shock:

Startet Cupen, nå lekker den olje så det holder.
Blokka må splittes, ny pakning må inn noe som passer meget dårlig akkurat nå.
Må vel si det at jeg mistet motet litt i dag, her snakker vi om en bil som har "gått/trillet" 1,6mil.
Tanken på at motoren må ut og kansje sendes til Tyskland :cry: bare en måned før første trening er ganske stressende.

Vi ringer flash engineering i dag, så får vi se hva som skjer.
Jeg føler med deg Henrik. Selv på en Porsche racer kan slikt skje :cry: Pakninger og simringer er noe dritt :evil: På motorer som ikke kjøres på flere måneder er ikke dette uvanlig. På 355'n byttes simringer på kammer, girstag på kassa, toppdekseplakninger og mere til hver gang jeg bytter kamreimer. Altså minst hvert tredje år. På Pug. racerne bytter vi simringer på girkasse og motor hver vår, selv om de motorene blir startet minst en gang pr. mnd. i vinterhalvåret.

Hold oss oppdatert om hvordan det går.
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Da er den første ordentlige gjennomkjøringen med CUPen ferdig Image dette gikk problemfritt så jeg er meget lettet.
Fikk kjørt ganske så mye, da det bare var 5-7biler på rudskogen fra 10-16 på Fredagen som var.

En ting jeg trodde var mye lettere enn det som det viste seg å være, :roll: var å gire ned med en sequential girkasse.
Clutchen må brukes på vei ned i girene, og man må innom hvert gir. :roll:

Fordi jeg ikke var så rask som jeg burde vært med å gire, så tapte jeg mye tid på nedbremsingen etter langsiden på Rudskogen.
Man har så utrolig stor hastighet mot svingen, at man får så liten tid på å gire. :shock:
Flyttet derfor bremsepungtet med 30-50m, så jeg fikk tid til å gire "riktig" slik at kassa lever litt lengre.
Trenger egentlig ikke å bremse fra 210+ kmt før ved 75m merket, men for at jeg skal rekke å gire må jeg bremse ved ca110m merket.
Noe bremsene mine ikke likte, men dem er billigere å bytte enn girkassa.

Det sitter så utrolig godt at man nesten ikke tror det, så alt man gjør må gå utrolig fort.

Hastigheten og festet i bilen, er vel noe jeg klarer å vende meg til. :twisted:

Nå har jeg bare kjørt en test, men ligger allerede ned mot min på Rudskogen. :twisted: er veldig fornøyd med denne tiden.

Image
Image
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Post Reply