Lotus elise s2 yellow

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Har du kjøpt lyktene som reserve, eller er det ikke originalt med LED-lys (til tross for at de omtales som originale)? Eg berre lurer ...
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

Luigi wrote:Har du kjøpt lyktene som reserve, eller er det ikke originalt med LED-lys (til tross for at de omtales som originale)? Eg berre lurer ...
Har vanlige glødepærer i dem som står på nå, men de nyeste modellene av elise/exige blir levert med LED. Så disse blir en "facelift".
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

Å da ble det jammen en tur ut i garasjen, å vips så var de montert.

Image

Image

Image

Image
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
pedern
Posts: 394
Joined: 12 Jan 2004 20:44
Location: Borgen
Contact:

Post by pedern »

Meget kledelig!
-72 Volvo 142-110
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

På fredag så fikk jeg en lenge etterlengtet pakke fra Elise Shop i holland. Den inneholdt : Sparco alcantara ratt, snap off nav, harness bar, og 4-punkt seler. Jeg har ventet på dette siden august,å ettersom de var tomme for snap off navene, å leverandøren deres ikke hadde planer om å produsere nye, så bestemte Yvo Tuk hos elise shop seg for å få produsert sine egne.

Så etter noen timer i garasjen, så var resultatet slik.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Å siden jeg hadde ute stolene, så fikk jeg også vasket skikkelig under der, å slik ble resultatet.

Image
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Nydelig...kommer du hot og vasker min innvendig også? ;-)

Det navet - passer det mot 'alle' ratt?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

webmaster wrote:Nydelig...kommer du hot og vasker min innvendig også? ;-)

Det navet - passer det mot 'alle' ratt?
Mener det skal passe alle ratt av denne typen ( Sparco, momo, osv.)
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Dette ser bra ut og du står på i vintermørket, jeg har ikke mommet så lagt enda i prosjektet mitt enda til at jeg har tenkt på "looksa" enda. :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

I går kveld, så tok kona seg en tur ut på byen, å da skrudde jeg opp varmen i garasjen til 20+, å fant frem poleringsmidlene.

Her er litt av utstyret som ble brukt

Image

Å her er resultatet, så nå er det bare å vente på saltfrie veier.

Image

Image

Image
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Det napper litt i høyrefoten om dagen, med bare veier og plussgrader i lufta...:-)

Bra poleringsjobb!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Lotus111s
Posts: 101
Joined: 18 Jun 2009 19:09
Location: Lier
Contact:

Post by Lotus111s »

Se her jah. hva mangler du i katalogen nå? så ikke så mye produkter som ikke finnes der;) hehe
Godt jobbet! Mangler bare saltfrie veier nå;)
Lotus 111s
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Jeg var engang like pirkete på polering selv, men nå så vasker jeg bilen når det er for mye insekter på den, og polerer den av og til, men bare med sånn en komponent polish som hagmans glansvaz eller biltema sin billig polish.

Blir bra nok for meg, siden bilen blir så fort møkkete så trenger den bare å se presantabel ut ikke showroom sparkly clean lissom. :) Mulig det er bare meg da..

Hender jeg får raptus og bruker 2-3 dager på en fullshine da.. sånn en gang i året eller no. :)

Men detta ser bra ut, for all del, bra med reklameflagget i bakgrunnen og sjakk gulvet, bildene ser imnari bra ut :D
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

Så for en stund siden på nettet at det var en som solgte ekstra finner til å montere på diffuseren bak, å siden jeg har en svoger som jobber med metall, så laget jeg en mal, å noen dager senere så stod han på trappa mi med et par 3mm alu biter utskåret i en passelig form.

Slik ble resultatet.

Image

Å sånn ellers, så har jeg hatt årets første tur uten tak på i dag, å skal ha årets første tur på bane på søndag. Så man kan vel si at sesongen er i gang.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Post by T.Lund »

Da har jeg fått hjem de nye felgene, med fersk R888 gummi på (mangler fremdeles 20mm spacere bak, som er i bestilling hos eliseparts) Synes bilen kledde disse meget bra.

Image

Image

Image

Litt trangt bak, uten spacer

Image
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Tok seg meget bra ut, gratulerer!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply