Ikke gjør det, den må finnes noen som kan slike transaksler ett eller annet sted i verden - ellers kan du alltids lære deg det selv. Det kreves ikke større presisjon enn når man bygger en motor.b-havers wrote:JEG VISSSSSTE DET! ! !
Jeg gir opp.......
Lotus Europa S2 1969
Plastikkbiler: 1956 Corvette, 1973 Ginetta G15, 2000 Th!nk City elbil
Rustne biler: 1938 Chevrolet pickup, 1955 BelAir, 1965 Chevelle, 1974 Z28
Rustne biler: 1938 Chevrolet pickup, 1955 BelAir, 1965 Chevelle, 1974 Z28
Jeg har foretatt en del undersøkelser i etterkant av girkasseforviklingene, og min sterkt tilbakestående hjerne har arbeidet på høygir...
Det demret at jeg 'lånte bort' noen girkasse deler til en kar for et utall år siden; deriblandt den originale diff'en..
Grunnen til at Henrik ikke får satt innmaten tilbake i den originale girkassen, er at den diff'en som jeg har 'lånt bort' er tilpasset denne kassen - og de nye diffene som har vært med i de kassene jeg etterpå har kjøpt - har vært for store..
Så det er faktisk noe på Europa'en som er laget "The Lotus Way"... (uten at jeg er sikker på at det er positivt...)
Rett skal være rett; Henrik er helt uskyldig i dette; det var ikke meningen å 'henge han' ut.
Jeg har akkurat snakket med karen som lånte girkassedeler for noen år tilbake.
Han har de liggende på lager - og jeg er på vei for å hente dem. NÅ ! ! !
Det demret at jeg 'lånte bort' noen girkasse deler til en kar for et utall år siden; deriblandt den originale diff'en..
Grunnen til at Henrik ikke får satt innmaten tilbake i den originale girkassen, er at den diff'en som jeg har 'lånt bort' er tilpasset denne kassen - og de nye diffene som har vært med i de kassene jeg etterpå har kjøpt - har vært for store..
Så det er faktisk noe på Europa'en som er laget "The Lotus Way"... (uten at jeg er sikker på at det er positivt...)
Rett skal være rett; Henrik er helt uskyldig i dette; det var ikke meningen å 'henge han' ut.
Jeg har akkurat snakket med karen som lånte girkassedeler for noen år tilbake.
Han har de liggende på lager - og jeg er på vei for å hente dem. NÅ ! ! !
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Godt! Henrik gjør en super jobb! han har gjort det på min bil og de jeg kjenner som har hatt bilen der! Han har skrudd mange timer på den bilen din for at den skulle bli ferdig! så det er kjempe bra at det bare er en "teknisk" lotus feil... Blir bra at den endelig blir ferdig før snøen kommer!:D
Lotus 111s
GODKJENT ! ! !
Da har Europa'n trillet gjennom Biltilsynets dører - og ut igjen - uten anmerkninger av noe slag.
Dog mangler dokumentasjon på tillatt akseltrykk samt godkjent totalvekt inkl passasjerer og bagasje. Et lite notat til fabrikken vil forhåpentligvis skaffe dette tilveie i løpet av kort tid.
Snøen er kommet til Ski, så det blir ikke Europa-kjøring på noen måneder alikevel.
Bilen kommer hjem i morgen (fredag), og da er det bare å kose seg med de siste detaljer, slik som resten av teppene, noen lukkeplater i alle hjulbuer etc.
Bare morro
Dog mangler dokumentasjon på tillatt akseltrykk samt godkjent totalvekt inkl passasjerer og bagasje. Et lite notat til fabrikken vil forhåpentligvis skaffe dette tilveie i løpet av kort tid.
Snøen er kommet til Ski, så det blir ikke Europa-kjøring på noen måneder alikevel.
Bilen kommer hjem i morgen (fredag), og da er det bare å kose seg med de siste detaljer, slik som resten av teppene, noen lukkeplater i alle hjulbuer etc.
Bare morro
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Gratulerer! It's been a long way coming...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
Takker
Det er ikke skilter på den enda Are, må først dokumentere max tillatt vekt, samt godkjent akseltrykk, men den er teknisk godkjent.
Så fort jeg får papirene fra fabrikken er det klart for å hente ut skilter - men dette vil uansett ikke skje før på nyåret. Ingen vits å kaste bort halv årsavgift på å ha bilen i garasjen frem til nyttår...
Og, når Europa'en leveres i dag - tas Elan'en med tilbake. Så blir forhåpentligvis den klar for bruk etter et par somre (?) i garasjen også...
Det er ikke skilter på den enda Are, må først dokumentere max tillatt vekt, samt godkjent akseltrykk, men den er teknisk godkjent.
Så fort jeg får papirene fra fabrikken er det klart for å hente ut skilter - men dette vil uansett ikke skje før på nyåret. Ingen vits å kaste bort halv årsavgift på å ha bilen i garasjen frem til nyttår...
Og, når Europa'en leveres i dag - tas Elan'en med tilbake. Så blir forhåpentligvis den klar for bruk etter et par somre (?) i garasjen også...
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Da er Europa'n kjørt inn i garasjen - og Elan'en er sendt til Drammen.
(har noen et enkelt forslag på å konvertere mov-klipp til f.eks mpg eller lignende, som ikke blir 50MB for 20 sekunder??)
Vårmønstringen, ja...
Det er samme helg som minstemann konfirmeres. Riktignok skjer dette på lørdag (hedning, som sin far), men det kommer vel familie fra store deler av Sør-Norge på besøk...
Må se an hvor mange som er igjen på søndagen...
(har noen et enkelt forslag på å konvertere mov-klipp til f.eks mpg eller lignende, som ikke blir 50MB for 20 sekunder??)
Vårmønstringen, ja...
Det er samme helg som minstemann konfirmeres. Riktignok skjer dette på lørdag (hedning, som sin far), men det kommer vel familie fra store deler av Sør-Norge på besøk...
Må se an hvor mange som er igjen på søndagen...
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Re: GODKJENT ! ! !
Gratulerer! Det blir artig å se, gleder megb-havers wrote:Da har Europa'n trillet gjennom Biltilsynets dører - og ut igjen - uten anmerkninger av noe slag.
Dog mangler dokumentasjon på tillatt akseltrykk samt godkjent totalvekt inkl passasjerer og bagasje. Et lite notat til fabrikken vil forhåpentligvis skaffe dette tilveie i løpet av kort tid.
Snøen er kommet til Ski, så det blir ikke Europa-kjøring på noen måneder alikevel.
Bilen kommer hjem i morgen (fredag), og da er det bare å kose seg med de siste detaljer, slik som resten av teppene, noen lukkeplater i alle hjulbuer etc.
Bare morro
Da er det bare å sette seg ned og vente på våren
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
- Svein Erling
- Posts: 466
- Joined: 04 Mar 2003 23:58
- Location: Trondhjæm
- Contact:
Jeg har etter hvert oppdaget at den beste konvertereren faktisk er youtube! Når vidoen er lastet opp der kan du etterpå laste den ned i mpeg4-format (mp4), et videoformat med en framifrå komprimering uten at det går nevneverdig ut over kvaliteten. Anbefales herved!b-havers wrote:(har noen et enkelt forslag på å konvertere mov-klipp til f.eks mpg eller lignende, som ikke blir 50MB for 20 sekunder??)
Og så var tiden moden for første prøvetur.
Oljetrykksavlesningen er bygget om til mekanisk utgave, det er ingen lekkasjer.
Startet bilen, og kjørte ca en km til nærmeste bensinstasjon. Litt uvant følelse, men stormende morro!
Fyllte ti liter nordsjøolje, før jeg oppdaget en stadig voksende våt flekk under bilen. F***...
En rask titt viste at det sildret og rant bensin ut av tanken
KJørte hjem, og undersøkte noe grundigere.
Det viser seg at jeg har vært litt slurvete når jeg monterte ny bensinmåler inne i tanken; det lekker fra hullet der denne ble montert.
Bilen ble bokstavlig talt hengt opp i taket i garasjen - og bensintanken plukket ned og ut (nei, den kan ikke tas opp - den må ned under bilen. Følgelig må bakstussen på bilen rimelig høyt til værs. Hengekrok i taket, jekketalje og lastestropper rundt bakkant av rammen - og vips var bakstussen nesten halvannen meter oppe i luften...).
Fikk ikke gjort noe mer i går, men skal kaste meg over tanken i dag.
Det var så morro å kjøre to km med Europa'n i går - at dette må jeg fikste rasket mulig, og komme meg ut på veien igjen
Oljetrykksavlesningen er bygget om til mekanisk utgave, det er ingen lekkasjer.
Startet bilen, og kjørte ca en km til nærmeste bensinstasjon. Litt uvant følelse, men stormende morro!
Fyllte ti liter nordsjøolje, før jeg oppdaget en stadig voksende våt flekk under bilen. F***...
En rask titt viste at det sildret og rant bensin ut av tanken
KJørte hjem, og undersøkte noe grundigere.
Det viser seg at jeg har vært litt slurvete når jeg monterte ny bensinmåler inne i tanken; det lekker fra hullet der denne ble montert.
Bilen ble bokstavlig talt hengt opp i taket i garasjen - og bensintanken plukket ned og ut (nei, den kan ikke tas opp - den må ned under bilen. Følgelig må bakstussen på bilen rimelig høyt til værs. Hengekrok i taket, jekketalje og lastestropper rundt bakkant av rammen - og vips var bakstussen nesten halvannen meter oppe i luften...).
Fikk ikke gjort noe mer i går, men skal kaste meg over tanken i dag.
Det var så morro å kjøre to km med Europa'n i går - at dette må jeg fikste rasket mulig, og komme meg ut på veien igjen
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track