Lotus elise s2 yellow
Litt lite moment, mangler 15-20nm, men den var merkverdig flat og fin sånn ellers.. Jeg hadde 105.x hk i min stock elise, 123.x i motor, du fikk bra resultat syns jeg, lurer på hvordan kurvene mine hadde serr ut på den dynoen der jeg..
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Lekkert!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Da har jeg fått elisen på bukker, for litt TLC. Den skal få ny proalloy radiator, manuell justering av kjølevifte, og ekstern termostat. Det blir også en service med olje/filterskift. Venter også på en pakke fra eliseparts, med 4 punkt seler, og sparco alcantara ratt med snapoff nav.
Noen bilder.
Noen bilder.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Oh, tøft. Ratt og seler er akkurat det jeg også har lyst til å bestille. Kan jeg spørre hva du måtte betale, inkl. frakt? Send gjerne PM hvis du vil.T.Lund wrote:Da har jeg fått elisen på bukker, for litt TLC. Den skal få ny proalloy radiator, manuell justering av kjølevifte, og ekstern termostat. Det blir også en service med olje/filterskift. Venter også på en pakke fra eliseparts, med 4 punkt seler, og sparco alcantara ratt med snapoff nav.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Bestilte dette fra http://www.elise-shop.com/ å det kommer på ca 730.- euro inkl. frakt + mva. Dette er da 2 sett seler, harnessbar til å feste selene i, sparco alcantara ratt, og snapoff nav (har ikke fått pakken enda, ettersom leverandøren av snapoff navet ikke hadde mere på lager, å ikke hadde planer om å produsere flere, så elise shop holder på å få laget sine egne)webmaster wrote:Oh, tøft. Ratt og seler er akkurat det jeg også har lyst til å bestille. Kan jeg spørre hva du måtte betale, inkl. frakt? Send gjerne PM hvis du vil.T.Lund wrote:Da har jeg fått elisen på bukker, for litt TLC. Den skal få ny proalloy radiator, manuell justering av kjølevifte, og ekstern termostat. Det blir også en service med olje/filterskift. Venter også på en pakke fra eliseparts, med 4 punkt seler, og sparco alcantara ratt med snapoff nav.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Da ble det noen timer på ryggen under elise i kveld også. Fikk montert den eksterne termostaten. Dette gikk relativt greit. Det som faktisk tok mest tid, var å få satt inn en "blank" termostat i de originale huset, ettersom det var utrolig trangt å komme til, å det eneste jeg kom til den lille bolten som holder det fast, var en leddnøkkel, som jeg klarte å skru bolten ca 1/6 omdreining før jeg måtte ta nytt tak.
Her er ekstern termostat, og til høyre, de slangene som den erstatter.
Her er den montert i motorrommet
Her blir den "blanke" termostaten satt inn, og nye O-ringer montert i termostathuset.
Satser på å få skiftet radiatoren i løpet av helgen.
Her er ekstern termostat, og til høyre, de slangene som den erstatter.
Her er den montert i motorrommet
Her blir den "blanke" termostaten satt inn, og nye O-ringer montert i termostathuset.
Satser på å få skiftet radiatoren i løpet av helgen.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Du har jo begynt å demontere bilen alt for tidlig! Har kjørt til og fra jobb i flere dager, veiene er jo fortsatt fri for søle og salt. 3 lag med klær, lue og hansker - og så møter man på jobb ferdig våken
Var forresten motorrommet så rent da du kjøpte bilen, eller har du noen hemmelige triks?
Var forresten motorrommet så rent da du kjøpte bilen, eller har du noen hemmelige triks?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Har hatt en liten motorvask etter at jeg fikk den, men nå begynner det å bli skittent igjen. Ja jeg vet det er bare veier, så jeg håpet å få skrudd den sammen i løpet av helgen, så jeg får testet den noen turer, slik at jeg vet at alt fungerer før den parkeres for vinteren.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
I dag fikk jeg montert ny radiator, og manuell styring av kjøleviften.
Her er viften montert på den nye radiatoren
Her er radiatoren på plass i bilen.
Her er føleren/instillingen til kjøleviften montert. Den starter nå viften på ca 90 gr. (kan justeres fra 70-120gr.) i forhold til originalt 102 gr.
Her er viften montert på den nye radiatoren
Her er radiatoren på plass i bilen.
Her er føleren/instillingen til kjøleviften montert. Den starter nå viften på ca 90 gr. (kan justeres fra 70-120gr.) i forhold til originalt 102 gr.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Du har virkelig stått på! Har gjort omtrent det samme som meg.
Bestilte forøvrig litt stash fra Eliseparts for levering på et såkalt Parcel Force depot i London - så der kan jeg bare dra innom og plukke det opp når jeg skal til London på fredag. Slipper litt omkostninger på den måten.
Bestilte forøvrig litt stash fra Eliseparts for levering på et såkalt Parcel Force depot i London - så der kan jeg bare dra innom og plukke det opp når jeg skal til London på fredag. Slipper litt omkostninger på den måten.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Da nermer det seg slutten på dette prosjektet.
Har montert på fronten igjen, å her kan jeg komme til å justere innslaget på kjølevifta om ønskelig.
Så var det klart for et olje og filter skift
De samlet seg mye skitt på innsiden av deksene under, så de måtte rengjøres før de ble montert.
Monterte også hurtigklips på deksene under (må modifisere disse litt, ettersom de ikke er stramme nok, så det blir litt lyd under kjøring.)
Alle boksene var tomme for skruer og klips, så da har jeg nok fått alt på plass
Hadde en test tur på 3-4 mil, å alt fungerer helt utmerket. Motortempen lå stabilt på 85gr. v/ kjøring (ca 8 gr. i luften) å da jeg parkerte, å lot den stå på tomgang, så steg tempen sakte opp mot 90gr. og kjøleviften startet, og senket tempen ned til ca 85gr. før den stoppet.
Satser på å få noen turer til før vegvesenet begynner å salte.
Har montert på fronten igjen, å her kan jeg komme til å justere innslaget på kjølevifta om ønskelig.
Så var det klart for et olje og filter skift
De samlet seg mye skitt på innsiden av deksene under, så de måtte rengjøres før de ble montert.
Monterte også hurtigklips på deksene under (må modifisere disse litt, ettersom de ikke er stramme nok, så det blir litt lyd under kjøring.)
Alle boksene var tomme for skruer og klips, så da har jeg nok fått alt på plass
Hadde en test tur på 3-4 mil, å alt fungerer helt utmerket. Motortempen lå stabilt på 85gr. v/ kjøring (ca 8 gr. i luften) å da jeg parkerte, å lot den stå på tomgang, så steg tempen sakte opp mot 90gr. og kjøleviften startet, og senket tempen ned til ca 85gr. før den stoppet.
Satser på å få noen turer til før vegvesenet begynner å salte.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport