Gåtebil...?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Gåtebil...?

Post by ElViz »

Gjett hva dette er:
Image

Selges. Pris 240000
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

Fiero??
Boble??

Har sett denne i en tilsvarende samenheng tidligere, men hva var den bygget på, da.....?
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Ille spør du meg, men smaken er som baken......

Akkurat den bilen der mener jeg å huske er bygget på en MR2 mkII
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

MR2, ikke Ferrari...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Det er en bastard :roll: Mora var en ferrari, og faren var en Toyota MR2 :shock:

Begge svar var rett, her er link til annonsen:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

Ellers er prisen 240.000,- + TOLL :shock: :roll:

Ellers har jeg litt sansen for interiøret, unntatt den gule flekken på rattet, og girkula.
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

ElViz wrote:Det er en bastard :roll: Mora var en ferrari, og faren var en Toyota MR2 :shock:

Begge svar var rett, her er link til annonsen:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

Ellers er prisen 240.000,- + TOLL :shock: :roll:

Ellers har jeg litt sansen for interiøret, unntatt den gule flekken på rattet, og girkula.
nåja, jeg har mine tvil om mora var Ferrari til dette prosjektet. At faren var en MR2 er nok udiskutabelt. Det er nok heller slik at moren skulle ønsket hun var en Ferrari (men hva skal man da med en MR2 til far?).

Personlig synes jeg det trist at noen finner det nødvendig å ødelegge en flott bil (MR2 mkII) med ett karroseri som prøver å utgi seg for å være en F355. Dette blir jo hverken fugel eller fisk.......
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Alf Torp
Posts: 188
Joined: 30 Jun 2008 11:19
Location: Skaun, Sør-Trøndelag

Post by Alf Torp »

inge wrote:
ElViz wrote:Det er en bastard :roll: Mora var en ferrari, og faren var en Toyota MR2 :shock:

Begge svar var rett, her er link til annonsen:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

Ellers er prisen 240.000,- + TOLL :shock: :roll:

Ellers har jeg litt sansen for interiøret, unntatt den gule flekken på rattet, og girkula.
nåja, jeg har mine tvil om mora var Ferrari til dette prosjektet. At faren var en MR2 er nok udiskutabelt. Det er nok heller slik at moren skulle ønsket hun var en Ferrari (men hva skal man da med en MR2 til far?).

Personlig synes jeg det trist at noen finner det nødvendig å ødelegge en flott bil (MR2 mkII) med ett karroseri som prøver å utgi seg for å være en F355. Dette blir jo hverken fugel eller fisk.......
Det kommer vel av at noen ønsker seg en bil de ikke har penger til og velger en utvei som de faktisk HAR råd til. Synes det er gøy at folk er kreative og det er ikke mange som klager over en AC Cobra replica f.eks... Synes den ser grei ut på avstand denne også, jeg. Selv om det aldri blir like moro som en ekte Ferrari :)
Mvh,
Alf Torp

- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Jeg er enig i at det flott at folk bruker sin kreativitet, og lager noe flott av noe de har råd til, istedet for å gå å sikle på noe uoppnåelig, og aldrig få noe.
Feks. slik som det er gjort med denne:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

Prisen på denne er 100.000 lavere enn MR2 Ferrarien! Jeg ville heller ha denne 8)

Problemet med ferrari-MR2 en slik jeg ser det, er at de har endret den slik at den "imiterer" en Ferrari, når en MR2 er flott i seg selv.

Men det er plenty av folk som tar tak i en bil, legger ned plenty tid, og endel penger, og ut kommer noe fantastisk flott. All ære til dem.
(Også kommer biltilsynet og sier FY, så kommer Staten og skal ha mere HK avgift, og så har de drept en kreativ sjel til) :evil:
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
340R/GT3
Posts: 61
Joined: 18 Jan 2007 23:05
Location: Lillestrøm
Contact:

Post by 340R/GT3 »

240.000,- og toll tilkommer. Dette blir dyrt.
Man kan jo importere en 94-95mod. F355 for 500-600.000,- inkl. alle avgifter. Da har man EKTE vare.

La MR2 være MR2.
340R-Ketil
Lasse83
Posts: 71
Joined: 10 Jun 2008 20:08

Post by Lasse83 »

Må si meg enig i Elviz her, den gullfargede er ti ganger råere, er jo bare teit å prøve å etterligne en ferrari, blir jo uansett aldri samme lyden...
Og når man ser inn i bilen skjønner vel de fleste at dette ikke er ekte vare.
-91 MR2
-04 Alfa Romeo GT (med barnesete)
Alf Torp
Posts: 188
Joined: 30 Jun 2008 11:19
Location: Skaun, Sør-Trøndelag

Post by Alf Torp »

...og deri ligger en av gledene i å ha bil som hobby: man har forskjellig smak, noe som fører til mangfold og skaperglede. Flotte greier.

Det finnes dessuten så mange MR2`er i verden at jeg klarer ikke helt å se problemet med å bygge "Fellali" av en. Vedkommende som bygde hadde det sikkert gøy både under og etter byggingen. Hensikten oppnådd. Det samme gjelder for den stylede MR2`n i annonsen :)

Personlig har jeg en bil det er bygd totalt 118 av, inkludert prototypene. Den blir ikke original...

Med hensyn til "smaken er som baken" -utsagnet ovenfor... Jeg hadde ikke villet ha verken "Fellalien" eller den i finn-annonsen. De er begge like ødelagt. Den ene med Ferrarifiseringen og den andre av pimpifisering. Begge to er like horrible eksempler på "se-på-meg"- syndromet som mange forbinder med sportsbiler. Det er min høyst subjektive og personlige mening om de to diskuterte bilene. Det burde ikke ta gleden fra eierne av noen av dem. Det er tross alt deres biler :)
Mvh,
Alf Torp

- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Alf Torp
Posts: 188
Joined: 30 Jun 2008 11:19
Location: Skaun, Sør-Trøndelag

Post by Alf Torp »

Lasse83 wrote:Må si meg enig i Elviz her, den gullfargede er ti ganger råere, er jo bare teit å prøve å etterligne en ferrari, blir jo uansett aldri samme lyden...
Og når man ser inn i bilen skjønner vel de fleste at dette ikke er ekte vare.
Hm... er det teitere å etterlikne en Ferrari enn "fast & furious"... ? Ingen av dem er ekte vare... :)

På den annen side: Hva _er_ ekte vare? Jeg våger påstanden at ingenting er "ekte" vare, men at alle bilmerker har stjålet fra hverandre og tilført egne ting siden T-Forden. Ordtaket "Intet er nytt under solen" poppet plutselig opp. Det samme gjorde "Imitation is the highest form of flattery". De som eier en Ferrari burde dermed være stolte over at de som bygger kopier skulle ønske de hadde en ekte en :)
Mvh,
Alf Torp

- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Kloke ord på en regntung tirsdag :D
'11 sDrive 35is
---------------------
Post Reply