Bygging av 997tt banebil, som ble til en Cayman
Det ble en Porsche Cayman RUF, med 476 kopressor hester.
Den er fult racing rigget med RUF deler, så jeg trenger ikke gjøre noe mere med den.
Mens 997en hadde kostet meg en formue å bygge om til en Racing bil, så da ble den istedet solgt.
Skal prøve Caymanen på våler i morgen, og dette under Porsche world roadshow.
De har sikkert masse gode råd å komme med, når det gjelder oppsett osv.
Den er fult racing rigget med RUF deler, så jeg trenger ikke gjøre noe mere med den.
Mens 997en hadde kostet meg en formue å bygge om til en Racing bil, så da ble den istedet solgt.
Skal prøve Caymanen på våler i morgen, og dette under Porsche world roadshow.
De har sikkert masse gode råd å komme med, når det gjelder oppsett osv.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Gratulerer! Denne gleder jeg meg til å få settIceman wrote:Det ble en Porsche Cayman RUF, med 476 kopressor hester.
Den er fult racing rigget med RUF deler, så jeg trenger ikke gjøre noe mere med den.
Mens 997en hadde kostet meg en formue å bygge om til en Racing bil, så da ble den istedet solgt.
Skal prøve Caymanen på våler i morgen, og dette under Porsche world roadshow.
De har sikkert masse gode råd å komme med, når det gjelder oppsett osv.
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Det byr seg vel en sjanse på Gardermoen på søndag, men da er vel du av gårde og finner hestehoder i senga og slikt...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
webmaster wrote:Det byr seg vel en sjanse på Gardermoen på søndag, men da er vel du av gårde og finner hestehoder i senga og slikt...
Den kommer ikke på Gardemoen, da Clutchen tok kvelden på Våler.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Flaks med den...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Hentet bilen i går den går mye bedre nå, da eksosen har bedre flow.
Ruf har også mappet om motorchipen, så effeken ligger på 380+Nm og rundt 490hk.
Bilen går meget godt, men hva hjelper det når db er høyere nå, enn da jeg leverte bilen på service.
Den dagen jeg leverte den, sa jeg at db måtte ligge på rundt 95 (4500 O/min) men dette må de ha glemt.
Jeg har kjøpt en utstillingsbil hvor man ikke en gang kan se motoren, da den er gjemt i midten av bilen.
Kommer til Rudskogen på NSK treffet for å få sjekket, om den virkelig kan ha 112,4 db på 4500 O/min.
Ruf har også mappet om motorchipen, så effeken ligger på 380+Nm og rundt 490hk.
Bilen går meget godt, men hva hjelper det når db er høyere nå, enn da jeg leverte bilen på service.
Den dagen jeg leverte den, sa jeg at db måtte ligge på rundt 95 (4500 O/min) men dette må de ha glemt.
Jeg har kjøpt en utstillingsbil hvor man ikke en gang kan se motoren, da den er gjemt i midten av bilen.
Kommer til Rudskogen på NSK treffet for å få sjekket, om den virkelig kan ha 112,4 db på 4500 O/min.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
112 dB høres jo helt sykt ut...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Det har tatt tid, men valg av Racing bil er endelig tatt.
Hadde bestilt en 997 GT3 Rs, men istedet tar jeg bare motoren å setter den inn i Caymanèn.
Men før den blir satt in, så bygger de den om fra en 3,8L til en 4-4,2L
Har tro på midtmotor og 50/50 fordeling, så derfor bytter jeg ikke ut chassi.
Effekten ligger på rundt 520hk og +400nm, så på papiret burde dette gå greit.
Har bilstein Nürburgring dempere, så bilen sitter jo ganske så godt også.
Den veier litt mere enn det den burde, så nå kaster vi ut alt av AC/stereo osv.
Håpet er å ligge på rundt 1100kg med fører, men det er en lang vei å gå.
Så dette er mitt valg av Racing bil.
Hadde bestilt en 997 GT3 Rs, men istedet tar jeg bare motoren å setter den inn i Caymanèn.
Men før den blir satt in, så bygger de den om fra en 3,8L til en 4-4,2L
Har tro på midtmotor og 50/50 fordeling, så derfor bytter jeg ikke ut chassi.
Effekten ligger på rundt 520hk og +400nm, så på papiret burde dette gå greit.
Har bilstein Nürburgring dempere, så bilen sitter jo ganske så godt også.
Den veier litt mere enn det den burde, så nå kaster vi ut alt av AC/stereo osv.
Håpet er å ligge på rundt 1100kg med fører, men det er en lang vei å gå.
Så dette er mitt valg av Racing bil.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55
Godt å se du tok til fornuften, Henrik!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Morro å se ny vri, og noen som tør å ta den litt "ut" nå som det er manko på penger litt her og der..
Jeg Tror denna vil bli skummelt rask på bane
Jeg Tror denna vil bli skummelt rask på bane
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Har også stor tro på midtmotorisert porsche. Men hva var feil med den motoren du hadde? Den var vel like sterk den? Eller var ikke rüf-trimmingen så bra allikevel?
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Den manglet Nm i bunn, noe den nye får nok av.vids wrote:Har også stor tro på midtmotorisert porsche. Men hva var feil med den motoren du hadde? Den var vel like sterk den? Eller var ikke rüf-trimmingen så bra allikevel?
Ruf hadde gjort en god jobb med tanke på at det var en 3,4L, den passet bare ikke til min kjørestil.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.