Har for salgt et komplett sett med Dunlop Direzza Z1 til Lotus Elise/Exige S2
2 stk 205/50-16
2 stk 235/45-17
Dette er "track day/R-dekk"
Fordekkene kan monteres på 5.5" felg, men det viser seg at det ikke fungerer på en standard Elise S2. Økt grep kombinert med for mykt oppsett gjør at dekkene vil skrubbe i innerskjermene foran (har alt slitt hull med originale 175/55-hjul).
Jeg har ikke tenkt å montere coilover osv på min Elise, så derfor selger jeg heller dekkene videre.
Dersom du har en Exige, eller S2 med coilovers, så er disse dekkene optimale! Vil sannsynligvis også fungere på Speedster Turbo, som har stivere oppsett.
Jeg kjøpte dekkene av Jan Flomark forrige helg til innbrudspris. Jeg får være så grei at jeg selger dekkene videre til samme pris - 500 kr for alle fire!
Dekkene har knapt synlig slitasje.
Holder til i Hønefoss. Dekkene sendes ikke, og kan hentes over påske. Førstemann til mølla. Ingen budrunde
SOLGT: Dunlop Direzza Z1 til Lotus Elise/Exige
SOLGT: Dunlop Direzza Z1 til Lotus Elise/Exige
Last edited by hmhaga on 25 Apr 2014 12:14, edited 1 time in total.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: S: Dunlop Direzza Z1 til Lotus Elise/Exige
500 for 4 dekk?
I'll take them. PM meg?
I'll take them. PM meg?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: S: Dunlop Direzza Z1 til Lotus Elise/Exige
Denne så jeg tydeligvis for sent.
Ser det er en 16+17 kombinasjon.
Vist det av diverse grunner ikke blir solgt gi beskjed jeg tar de.
Ser det er en 16+17 kombinasjon.
Vist det av diverse grunner ikke blir solgt gi beskjed jeg tar de.
Re: S: Dunlop Direzza Z1 til Lotus Elise/Exige *solgt*
Solgt til rayb.
Synd jeg ikke fikk brukt dem selv...jeg trøster meg med at det er kan være morsomt å kjøre Elise med litt dårlig grep også
Synd jeg ikke fikk brukt dem selv...jeg trøster meg med at det er kan være morsomt å kjøre Elise med litt dårlig grep også
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: S: Dunlop Direzza Z1 til Lotus Elise/Exige *solgt*
Kan du ikke bare gå for Toyo R888, fungerer ypperlig til allround bruk, og koster ca 5700.- for et komplett sett på dekkonline.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: S: Dunlop Direzza Z1 til Lotus Elise/Exige *solgt*
Når jeg klarer å slite hull i innerskjermene foran med standarddekk, så får jeg samme utfordring med R888 som med Z1.T.Lund wrote:Kan du ikke bare gå for Toyo R888, fungerer ypperlig til allround bruk, og koster ca 5700.- for et komplett sett på dekkonline.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: S: Dunlop Direzza Z1 til Lotus Elise/Exige *solgt*
Hadde aldri dette problemet på min elise, hverken med 5,5 eller 7" bredde foran med 195/50x16" Kansje du må sjekke innfestningene til innerskjermene?
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: S: Dunlop Direzza Z1 til Lotus Elise/Exige *solgt*
Vi bruker tydeligvis ikke bilene likt da. Innerskjermene er ok de, bortsett fra at det er slitt hull. Tror Rudskogen kan være en forklaring, der er det setninger i grunnen i svingpartiet med absolutt høyest fart (Angsten). Det kunne de godt ha rettet opp, men det skal vel bli like mye berg-og-dalbane som gamle Rudskogen før det skjer noe. Eller kanskje det er RV41 som er forklaringen, ca like humpete der.T.Lund wrote:Hadde aldri dette problemet på min elise, hverken med 5,5 eller 7" bredde foran med 195/50x16" Kansje du må sjekke innfestningene til innerskjermene?
At det går hull på innerskjermene er ikke verdens undergang, men det forteller jo litt om hva som virker av krefter. Jeg tror knappest hjulgeometrien er optimal når bilen legger seg så mye over forhjulene, og det vil det bli mye mer av med R-dekk. Da kjører jeg heller med normale dekk, som standard-understellet er designet for å håndtere.
Dekkene ble kjøpt før jeg fikk tid til å koble inn hjernecellene. Men det problemet ble jo enkelt løst ved å selge dekkene videre...
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3