SOLGT: 2001 Lotus Elise S2

Kjøp og salg av sportsvogner (vi skal være snille dersom det skulle dukke opp en og annen klassiker også)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

SOLGT: 2001 Lotus Elise S2

Post by hmhaga »

Image

Vurderer å selge min 2001 Lotus Elise S2, til fordel for kit car (bygge selv) eller uregistrert banebil. Har vært i mitt eie siden februar 2009. Det meste er som det ble levert av Lotus, da det er sjåføren som er den største begrensningen for å hente ut potensialet av disse bilene.

Km stand er ca 58.000
Tannreim og slikt byttet hos Lotus København i 2013.
Montert ny dynamo, radiator og forbedret giroverføring
Fjernet noen kilo med elektronikk for alarm og startsperre (Som kun var plagsomt)
Toppakningen kan/vil svikte på disse, men det er absolutt ikke økonomisk ruin når det skjer. Billige deler og enkelt å skru på.

Det er dessverre en del steinsprutskader i fronten og sidene er sånn passe sandblåst, men om du lakkerer dette så vil du (som meg) irritere deg grønn over at det blir like stygt igjen i løpet av sesong eller to. Er også en sprekk i frontruta som må fikses.

Bilen bør vel kjøpes av en entusiast som vet opp ned på en fastnøkkel. Er du avhengig av verksted for den minste ting, så blir det dyrt. Men brtsett fra radiator som sprakk og dynamo, så har jeg ikke hatt noen store problemer med denne bilen.

Bud?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Re: Vurderes solgt: 2001 Lotus Elise S2

Post by Shadow_iX »

Selge alt ?

joess, er det bare jeg som har hatt min siden den var ny, og vil enda ikke selge den? (eid den i over 12 aar naa denne mnd)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
Lotus Type-72
Posts: 205
Joined: 03 Mar 2003 14:46
Location: Follo

Re: Vurderes solgt: 2001 Lotus Elise S2

Post by Lotus Type-72 »

Jeg har også hatt min Elise siden den var ny. 13 år med fine kjøreopplevelser :D

Har du plass til en sportsbil i garasjen, så løp å kjøp !
Espen Alm
-97 F-355 Berlinetta, -03 Lotus Elise S2 type-72
-68 BMW 1600 Cabriolet, -75 BMW 2002 turbo, -08 BMW 120d Coupe
-62 Norton Dominator, -94 Ducati 750SS
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Vurderes solgt: 2001 Lotus Elise S2

Post by hmhaga »

Pakket ut Elise fra vinterdvalen i dag, da jeg fikk besøk av en som vurderte å kjøpe. Det er jo greit når man vurderer å selge :lol:
Etter å ha stått parkert ca siden oktober, så er det alltid like gøy når motoren starter så fort man har vridd om startnøkkelen - uten nøling eller fusking.

Etter å ha sett Elise i dagslys igjen, så må jeg konkludere med at hun faktisk ser mye bedre ut enn jeg husket. Er nok fordi jeg irriterer meg så grenseløst over hver eneste lille nye steinsprut, som i dagene etter at det har skjedd blir en slags magnet for blikket - og så ser man "bare" steinsprut.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Vurderes solgt: 2001 Lotus Elise S2

Post by webmaster »

Flere som er ute etter Elise om dagen, hadde 3 som var seriøst interessert i min. En av dem som ikke kjøpte min tipset jeg om bilen din, Hans Martin :) Begge Exigene som lå ute ser også ut til å være solgt.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Vurderes solgt: 2001 Lotus Elise S2

Post by hmhaga »

webmaster wrote:Flere som er ute etter Elise om dagen, hadde 3 som var seriøst interessert i min. En av dem som ikke kjøpte min tipset jeg om bilen din, Hans Martin :) Begge Exigene som lå ute ser også ut til å være solgt.
Det ble til en handel av tipset ditt Jørn, så takk for det :D

Da får vi se om det dukker opp noe annet morro i garasjen i stedet. Hadde det ikke vært full nybilavgift på kitcar hadde bestillingen vært sendt på dagen, så jeg må nok finne noe annet gøy i mellomtiden. Shortcar?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
fcuk
Posts: 54
Joined: 30 Jul 2006 14:11

Re: Vurderes solgt: 2001 Lotus Elise S2

Post by fcuk »

hmhaga wrote:
webmaster wrote:Flere som er ute etter Elise om dagen, hadde 3 som var seriøst interessert i min. En av dem som ikke kjøpte min tipset jeg om bilen din, Hans Martin :) Begge Exigene som lå ute ser også ut til å være solgt.
Det ble til en handel av tipset ditt Jørn, så takk for det :D

Da får vi se om det dukker opp noe annet morro i garasjen i stedet. Hadde det ikke vært full nybilavgift på kitcar hadde bestillingen vært sendt på dagen, så jeg må nok finne noe annet gøy i mellomtiden. Shortcar?
:D
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Vurderes solgt: 2001 Lotus Elise S2

Post by rayb »

hmhaga wrote:
webmaster wrote: Da får vi se om det dukker opp noe annet morro i garasjen i stedet. Hadde det ikke vært full nybilavgift på kitcar hadde bestillingen vært sendt på dagen, så jeg må nok finne noe annet gøy i mellomtiden. Shortcar?
Shortcar har biler for utleie i sommer.

https://www.facebook.com/shortcar?fref=ts
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
fcuk
Posts: 54
Joined: 30 Jul 2006 14:11

Re: SOLGT: 2001 Lotus Elise S2

Post by fcuk »

Får vel ta med et stemningsbilde fra sitt nye liv:

ImageCanon EOS M2 + 22mm f/2 STM by emmkayfive, on Flickr
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: SOLGT: 2001 Lotus Elise S2

Post by webmaster »

Var den fotoboksen med i bakgrunnen med vilje? :)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
fcuk
Posts: 54
Joined: 30 Jul 2006 14:11

Re: SOLGT: 2001 Lotus Elise S2

Post by fcuk »

webmaster wrote:Var den fotoboksen med i bakgrunnen med vilje? :)
Jeg gikk inn for å få den inn riktig i komposisjonen, for å si det sånn ;)
Post Reply