HGF - defekt toppakning på Rover K-seriemotorer
Nesten, må bare få bekreftet at eliseparts klarer å få tingene hit til rett tid.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Har ikke sjekket, men tviler ikke. Ryktene sier at både innsug, eksosmanifold og toppen selv er helt horribelt slurvete laget.Lotus Type-72 wrote:Ta en titt på eksosmanifolden - store ujevne sveisesømmer på innsiden ?
De er ofte slurvete laget. Jeg slipte vekk disse kantene, og sveiset nytt på utsiden av rørene.
Ett sted tror jeg at diameteren innvendig økte med nesten en cm.
Økonomi trimming på laveste nivå, billigere enn å porte toppen !
At det er sunn økonomi å gjøre noe slikt selv reflekteres vel av denne linken:
http://secure.eliseparts.com/en-gb/p_111.html
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
HGF - noe nytt?
Hvordan går det med toppen? Blir det bare pakningsskift, eller blir det gjort noen forbedringer før sakene settes sammen? Det hadde vel ikke vært helt bortkastet å jevne ut de verste produksjonsunøyaktighetene før lokket blir lagt på igjen? Bare ta en titt på ventilsetene og tenk på hva som kan gjøres for å hjelpe luftstrømmen...
Da er jeg tilbake, og på kontoret lå det jammen en pakke med deler til meg, så nå skal vi skru sammen sakene i morgen kveld (evt. også onsdag). Det nærmer seg...
Vedr. andre modifikasjoner - skal ta en titt før jeg gjør noe mer, men jeg er mest sugen på å bare få det sammen igjen, og så evt. ta en tur til Dave A. i.l.a. sommeren.
Vedr. andre modifikasjoner - skal ta en titt før jeg gjør noe mer, men jeg er mest sugen på å bare få det sammen igjen, og så evt. ta en tur til Dave A. i.l.a. sommeren.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Jørn, det er en fyr som selger VHPD-motor samt close ratio girkasse fra en Exige nå på blatchat.com (7-forumet) for 3500ukp.
Bedre kasse, mer pulver samt at du har den gamle som reservemotor. Kan det bli bedre
Apropos den kamdrevholderen, den er i bruk... men jeg skal se om jeg kan sette på drevet til veiva så reima kan settes på igjen temporært. Gir beskjed senere i kveld.
Bedre kasse, mer pulver samt at du har den gamle som reservemotor. Kan det bli bedre
Apropos den kamdrevholderen, den er i bruk... men jeg skal se om jeg kan sette på drevet til veiva så reima kan settes på igjen temporært. Gir beskjed senere i kveld.
Ja - den kunne vært gratis...TorAtle wrote:Jørn, det er en fyr som selger VHPD-motor samt close ratio girkasse fra en Exige nå på blatchat.com (7-forumet) for 3500ukp.
Bedre kasse, mer pulver samt at du har den gamle som reservemotor. Kan det bli bedre
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
En liten oppdatering, i går ble følgende gjort:
- Skiftet vannpumpe
- Skiftet simmringer på kammer
- Skiftet pakning på innsugsmanifold
- Fjernet støperester fra innsugsmanifolden
- Byttet til Sport 160 Throttlebody
- Fjernet gammel termostat
- Monterte inn ny, remote termostatløsning
- Byttet til ny rotor
- Skiftet pakning på dingsen som står montert på toppen for vann inn
- Skiftet coilkabel (Magnecor blue)
I dag skal toppen på!
- Skiftet vannpumpe
- Skiftet simmringer på kammer
- Skiftet pakning på innsugsmanifold
- Fjernet støperester fra innsugsmanifolden
- Byttet til Sport 160 Throttlebody
- Fjernet gammel termostat
- Monterte inn ny, remote termostatløsning
- Byttet til ny rotor
- Skiftet pakning på dingsen som står montert på toppen for vann inn
- Skiftet coilkabel (Magnecor blue)
I dag skal toppen på!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
I prinsippet skal den jo være kjørbar i kveld, men det gjenstår jo å se...henning wrote:Og i rett tid for nå kommer sommern....vel snart.
Når er bilen kjørbar ?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
Se det ! Hadde besøk av Rolf forleden, som bragte med seg overfall til TwinCam fra Sveits....(!) Han nevnte at han ventet en henger inn.....Var litt spent på utfallet forsto jeg, da saken vel ble kjøpt nærmest usett.....henning wrote:Nei du her jobbes det.
Riktignok litt trangt på lageret da jeg tar vare på en viss ny henger m/kapell. Riktig lekker liten sak som skal transportere en noe eldre Lotus.
DH
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83
Det han har sett av hengeren er to bilder jeg har sendt på mmsDag-Henning Nielsen wrote:Se det ! Hadde besøk av Rolf forleden, som bragte med seg overfall til TwinCam fra Sveits....(!) Han nevnte at han ventet en henger inn.....Var litt spent på utfallet forsto jeg, da saken vel ble kjøpt nærmest usett.....henning wrote:Nei du her jobbes det.
Riktignok litt trangt på lageret da jeg tar vare på en viss ny henger m/kapell. Riktig lekker liten sak som skal transportere en noe eldre Lotus.
DH
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------