Var ute på en liten tur for noen uker siden hvor bilen uten forvarsel bare stoppet.
Når jeg skrur på tenninga så lyser MIL/Check engine light før jeg kommer til starteren.
Bensinpumpa primer ikke, usikker på om den går i det heletatt.
Har sjekket div. sikringer. Klikker i div. releer, men har ikke manuellt sjekket MFRU.
Har trykket på knappen til inertia-switch'en.
Immobilizer ser ut til å være ok (har by-pass og diagnose-verktøyet er fornøyd)
Er det noen som har vært borti liknende symptomer?
Jeg har lest av feilkoder:
Current error codes:-
Ambient air temperature sensor *
Historic error codes:-
Battery voltage low
Throttle potentiometer circuit low
Ambient air temperature sensor high *
Internal ECM voltage supply high
Battery voltage high
Coolant temperature sensor fault
Feedback disabled on clamp
* depending on model
Det er fint vær og jeg vil ut å kjøre
S1 111s vil ikke starte
Re: S1 111s vil ikke starte
Har du sjekket tilstand på batteriet og at polene ikke er irret? Vanlig problem at dynamo kvelder pga varmen også, og du kan kjøre imponerende langt uten lading på batteriet (BTDT).
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: S1 111s vil ikke starte
Dersom den har vært tom for strøm veldig lenge så KAN det hende ECUen må reflashes.
Min bil hadde "glemt" chassisnummer da jeg fikk den etter 3 ukers transport uten strøm. Den gikk riktignok, men allikevel.
Og så er det en sånn "inertia switch" for bensinpumpa som kanskje må resettes.
Min bil hadde "glemt" chassisnummer da jeg fikk den etter 3 ukers transport uten strøm. Den gikk riktignok, men allikevel.
Og så er det en sånn "inertia switch" for bensinpumpa som kanskje må resettes.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: S1 111s vil ikke starte
Fant jo ut av det til slutt, men det var ikke helt lett.
Kabelnettet mellom sikringa og inertia switch hadde på et eller annet tidspunkt blitt slutt hull på. Dette har medført at fukt har trengt inn og over tid korrodert bort mesteparten av kobberet i kabelen.
Pga. det ikke var 100% kabelbrudd var det mulig å måle 12v ved bensinpumpa, men selvsagt alt for stort spenningsfall over bruddet til å drive den.
Var kjempevanskelig å se på kabelen at det var noe galt med den før man begynte å klemme, vri og bøye på den. Ta drysset det ut masse "grønn kobber".
Kabelnettet mellom sikringa og inertia switch hadde på et eller annet tidspunkt blitt slutt hull på. Dette har medført at fukt har trengt inn og over tid korrodert bort mesteparten av kobberet i kabelen.
Pga. det ikke var 100% kabelbrudd var det mulig å måle 12v ved bensinpumpa, men selvsagt alt for stort spenningsfall over bruddet til å drive den.
Var kjempevanskelig å se på kabelen at det var noe galt med den før man begynte å klemme, vri og bøye på den. Ta drysset det ut masse "grønn kobber".