Z3 - underkjent på EU kontroll

Tekniske spørsmål og diskusjoner

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Z3 - underkjent på EU kontroll

Post by b-havers »

Min ex-Z3 ble underkjent på EU kontroll Pga senkesett.
Den er levert fra fabrikk med M-understell, og det følger Tuv papirer med i bilen - men verkstedet finner ikke numrene på fjærene.

Hvilke opsjoner finnes?
Stå på krava, og vise til utskrift fra bmwvin.com?
Bytte fjører til det som sammenfaller med tuv-papirene (jeg VET ikke om de fjærene som sitter der er de originale og dermed korrekte, eller byttet i ettertid), eller bygge om bilen til standard understell?

Dette har tydeligvis ikke vært noe problem på tidligere EU otroller, er det bare en overivrig kontrollør som har langt fremskreden misunnelse mot eiere som har biler han selv ikke kan skaffe seg?
IMG_0569.PNG
IMG_0569.PNG (208.63 KiB) Viewed 5235 times
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Z3 - underkjent på EU kontroll

Post by T.Lund »

Det siller vel noe farge igjen på fjærene. Alle original fjærer (inkl m sport) er sorte fra fabrikk. Andre leverandører av senkesett, har andre farger, som blå, rød,grå,gul osv. Er de sorte, så bør det ikke være noe problem å få den godkjent, snakk med et BMW verksted. Tipper jeg riktig, om du har vært hos NAF? De pleier å være uvitendes om slike ting
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Re: Z3 - underkjent på EU kontroll

Post by b-havers »

Thanx.
Tror han har vært hos Møller i Trondheim. Jeg mener det sitter røde fjærer på dem, mao ikke et godt tegn. Får kjøpe nye, da..
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Z3 - underkjent på EU kontroll

Post by hmhaga »

Et godt tips er å alltid finne fram boksen med sort matt spray før EU-kontroll :lol:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Post Reply