Porsche 911 Tips

Tekniske spørsmål og diskusjoner

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
Murena 22
Posts: 33
Joined: 09 Jan 2012 19:50
Location: Grenland

Porsche 911 Tips

Post by Murena 22 »

Noen som kjenner til motorproblemene på 996 3,4l og hvor utbredt dette er Går og sikler på en i Tyskland Carrera 4 2000 mod 120 000 km
Matra Murena 22 Audi TT Qaattro Yamaha fzx facer
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Porsche 911 Tips

Post by rayb »

Denne ser ut til å forklare problemet på en ryddig måte

Veldig kort er farene:

Lagrene til en "intermediate" aksel som i sin tur driver kammene er underdimensjonerte og kan, dersom de ryker, forårsake motorhavari.
Sprukne topper (av en elle annen grunn bare den venstre)
Sprunke sylinderforinger.
Sprukne blokker.

Ingen ting som er enkelt eller billig å fikse mao.

Når det er sagt så er det folk her inne som kan langt mer om disse bilene enn jeg kan.
Last edited by rayb on 26 Dec 2015 17:05, edited 1 time in total.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Re: Porsche 911 Tips

Post by pIMp »

Dette er et stort tema i Porsche klubben. Jeg er ingen ekspert men oppsumert under er hva jeg har fått med meg om temaet. :) Konsensus ser ut til å være at det er bra biler men ha 150k ekstra tilgjengelig i tilfelle motoren raser. Noen mener dette er priset inn i de lave 996 prisene andre ikke... For min egen del så ville jeg ikke hatt råd til å fikse motoren om noe slikt skjedde så derfor ikke aktuelt for meg. Dessuten så er deleprisene osv til 911 så dyrt at du må være forberedt på at det koster om du må ha litt vedlikehold. Kan du leve med dette så virker 996 eierene veldig fornøyd med bilene sine. Det beste er om du finner en 996 med oppgradert motor, men disse er litt dyrere og ser ut til å forsvinne fort.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Murena 22
Posts: 33
Joined: 09 Jan 2012 19:50
Location: Grenland

Re: Porsche 911 Tips

Post by Murena 22 »

Ok takker for tips for da ble jeg litt klokere og vet hvor jeg må sjekke nøye. Har forstått det slik att man skulle se etter om motoren svettet olje lagret var vist nok fettfylt som kunne bli vasket ut av olje Bilene er såpass rimelige nå att jeg ser en mulighet til å slippe å kjøre kjedelig bil og med løftebukk i garasjen skulle det være mulighet å holde servisekostnadene litt nede Med 4 hjulsdrift må jo denne bilen være gøyal både sommer som vinter

Roy. Matra Murena som kosebil
Matra Murena 22 Audi TT Qaattro Yamaha fzx facer
Post Reply