'Shave steering arms'
'Shave steering arms'
Driver og tenker litt på vinterens arbeidsoppgaver med Exige'n. En ting jeg må få sett på er å bli kvitt understyringen. Jeg har foreløpig ikke hatt hjulstillingskontroll på den, og jeg antar at gamle dekk også har en del å si. Men: Det er originalt fra Lotus ikke spesielt mye å justere på mht negativ camber foran på disse. Så da er det et par valg man har, enten å kjøpe slike, eller å justere de originale styrearmene. Det er da begrepet 'Shave steering arms' kommer inn - hva er det som barberes vekk, eller hvor på styrearmene? Og er det 'bare' å be et maskinverksted å gjøre dette?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 'Shave steering arms'
Man barberer utsiden av armen mot navet.
Antar at det skulle være grei skuring å be om, men jeg er fortsatt mer fan av å kjøpe noe ferdig laget for formålet.
Billigere og ferdig barbert: http://www.sector111.com/parts/performa ... 2arms2.cfm
Antar at det skulle være grei skuring å be om, men jeg er fortsatt mer fan av å kjøpe noe ferdig laget for formålet.
Billigere og ferdig barbert: http://www.sector111.com/parts/performa ... 2arms2.cfm
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: 'Shave steering arms'
OK, for å få armen nærmere navet altså?
Ellers blir vel armene fra Sector enda dyrere (inkl frakt) enn de fra EP?
Ellers blir vel armene fra Sector enda dyrere (inkl frakt) enn de fra EP?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 'Shave steering arms'
Ja, smalere styrearm gir mer camber siden navet kan helle mer.webmaster wrote:OK, for å få armen nærmere navet altså?
Ellers blir vel armene fra Sector enda dyrere (inkl frakt) enn de fra EP?
Og ja, de blir sikkert billigere fra EP. Jeg leste bare ikke posten din nøye nok før jeg svarte og linket således bare de jeg har selv
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: 'Shave steering arms'
Akkurat. Funket det hos deg, fikk du så mye som opptil -2 grader?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 'Shave steering arms'
Jepp, ganske nøyaktig 2. Shimset som holder ABS-sensoren satt fortsatt igjen. Ville vel fått kanskje 2.25 eller deromkring uten dette.
Og det hjalp en god del på understyringen. Etter at jeg gjorde dette fikk jeg en bil som i det minste sa fra før den snudde rompa til.
Men det som hjalp mest var ZZRene jeg satte på, altså en enkle saken å sette mykere dekk foran enn bak. Da jeg satte på dem fikk jeg den bilen jeg trodde jeg kjøpte i utgangspunktet.
Du må gjerne prøve min bil en gang for å sammenligne.
Og det hjalp en god del på understyringen. Etter at jeg gjorde dette fikk jeg en bil som i det minste sa fra før den snudde rompa til.
Men det som hjalp mest var ZZRene jeg satte på, altså en enkle saken å sette mykere dekk foran enn bak. Da jeg satte på dem fikk jeg den bilen jeg trodde jeg kjøpte i utgangspunktet.
Du må gjerne prøve min bil en gang for å sammenligne.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: 'Shave steering arms'
Det er jo ikke nødvendig å kjøpe nye deler. Et mekanisk verksted freser ned flatene på styrearmene for for noen hundrelapper.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: 'Shave steering arms'
...eller hvis man er så heldig å ha et verksted tilgjengelig på jobb...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 'Shave steering arms'
En av oss har missforstått hva understyring errayb wrote: Og det hjalp en god del på understyringen. Etter at jeg gjorde dette fikk jeg en bil som i det minste sa fra før den snudde rompa til.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: 'Shave steering arms'
Bilen min understyrte voldsomt. Helt til den ikke gjorde det lenger eller jeg ble litt for modig.
Da snudde den baklysene feil vei og stoppet forhåpentligvis før den traff noe hardt. Det burde ikke være noe ukjent fenomen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Da snudde den baklysene feil vei og stoppet forhåpentligvis før den traff noe hardt. Det burde ikke være noe ukjent fenomen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....