Evans Waterless Cooling Fluid

Tekniske spørsmål og diskusjoner

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Evans Waterless Cooling Fluid

Post by b-havers »

Skal etterhvert refylle kjølevæske i Esprit'en, og har blitt anbefalt på et Lotusforum å benytte Evans Waterless Cooling Fluid.
Er det noen som kjenner noen til dette produktet innenlands, evnt hvem som forhandler det? Og ikke minst - har noe erfaring med å brukke dette produktet (eller tilsvarende) ?
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Evans Waterless Cooling Fluid

Post by NoBrain »

Gasolin (http://www.gasolin.no) fører Evans kjølevæske.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Re: Evans Waterless Cooling Fluid

Post by TorAtle »

Skeptisk! Hvis du må ha et høyere kokepunkt enn vanlig blandings av kjøleveske og vann (120 grader?) har du vel et annet problem som trenger å bli løst? Evans leder ikke varme bedre enn vann, så det virker mer som et plaster enn en virkelig løsning. Det er brennbart også. Lekkasje i nærheten av eksos...skummelt!
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Re: Evans Waterless Cooling Fluid

Post by b-havers »

Ingen her som har erfaring med dette?
Hva du skriver Tor Atle er jo ikke direkte oppløftende.Prisen er og svært avskrekkende..
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Evans Waterless Cooling Fluid

Post by alfheim »

Har helt det på min 1913 Cadillac. Den hadde egentlig ikke spesielle problemer med vann før og det virker ikke som om det er noen problemer nå heller. Tanken min var mest at det skulle være bedre mot korrosjon. Om det egentlig er tilfelle aner jeg ikke.

Hovedproblemet er vel egentlig for meg at det kan se ut som om ting ikke er helt tett, og da blir det litt vanskelig å fylle på med vann.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Re: Evans Waterless Cooling Fluid

Post by b-havers »

Jeg endte tilslutt opp med noe ordinær L4 væske fra polar, iflg ekspeditøren 'til en latterlig høy pris'.....

heldigvis ingen registrerte lekkasjer enda, men motoren er kjørt varm bare ên gang etter fylling - venter p åEu-kontroll før den kan tas i aktiv bruk.
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Post Reply