Jeg bøyde et H&R coilover fjærbein til E30 i sommer, bøyen er akkurat der røret går inn i navet.
Innholdet i fjærbeinet er ok, men fjærbeinet må enten bøyes tilbake og sveises, eller ett nytt må lages.
Hvor får man tak i H&R deler til en fornuftig pris?
Har egentlig lyst til å kjøpe coilover-rørdeler, og kappe et originalfjærbein for så å sveise på rørdelene.. Også bruke støtdemperdelene fra det bøyde beinet. Noen som har bygd coiloverfjærbein tidligere og testet dette over tid?
Bøyd fjærbein på BMW E30, hva gjør man?
Hmmm Mulig vår venn Persson i Krokstadelva kan hjelpe? Norsk Chassisteknikk?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Nettsidene til NCT er nede, og ingen tar telefonen.
Kanskje er han på ferie?
Fikk følgende tips: Siden bøyen er i bunn av beinet ved navet, så kan man kappe H&R beinet og et original bein på samme sted minus sveisen, og skjøtesveise disse(dvs det H&R gjør når de produserer coilovers). Jeg oppfatter at det er et godt forslag, noen som kjenner et utmerket mekanisk verksted som KAN slikt finarbeide?
Har forespurt hos en H&R leverandør i Sverige om pris på et tomt H&R bein, foreløpig respons er at det er mulig at H&R ikke vil lage dette.. Antageligvis pga muligheten for å putte "uoriginale" H&R deler oppi?.
Kanskje er han på ferie?
Fikk følgende tips: Siden bøyen er i bunn av beinet ved navet, så kan man kappe H&R beinet og et original bein på samme sted minus sveisen, og skjøtesveise disse(dvs det H&R gjør når de produserer coilovers). Jeg oppfatter at det er et godt forslag, noen som kjenner et utmerket mekanisk verksted som KAN slikt finarbeide?
Har forespurt hos en H&R leverandør i Sverige om pris på et tomt H&R bein, foreløpig respons er at det er mulig at H&R ikke vil lage dette.. Antageligvis pga muligheten for å putte "uoriginale" H&R deler oppi?.