Elise/ Exige S2 Air condition

Tekniske spørsmål og diskusjoner

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Elise/ Exige S2 Air condition

Post by alfheim »

Ja da, jeg vet det er helligbrøde, fjerner masse effekt gir ekstra vekt og alt det der, men når det nå står tak på Exigen og det tidvis er varmt ute så er det nå greit at det er der for det.

Men, slo det vel på for første gang i år på onsdag, da kom det et flott blått lys i knappen, men utover det virket det ikke som om det å skru på A/Cen hadde noen som helst effekt på noe som helst.

Er det noen som har vært borti det og har noen forslag til hva man gjør nå?
Har sjekket sikkringene og det var ikke det.

Forslag mottas
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Effekttapet er oppskrytt, kobler jo ut på fullgass.

Få sjekket om det fortsatt er gass på anlegget!
seight
Posts: 242
Joined: 05 Apr 2004 10:36

Re: Elise/ Exige S2 Air condition

Post by seight »

Hadde samme problem I min. Viste seg at flappen
I varmeapparatet som styrer om lufta skal komme fra acn eller ikke ikke beveget seg fritt. Tok av dekslene oppå nesa og nappet av luftslangen ut av varmeapparatet. Da kan du se flappen og om den beveger seg fritt når du skrur på knotten for varm og kald luft. Gjør den ikke det må den smøres, evt prøv å kjør flappen frem og tilbake. Merk at for å få på slangen igjen skikkelig må nesa sannsynligvis av, da det er ekstremt trangt ved varmeapparatet.
alfheim wrote:Ja da, jeg vet det er helligbrøde, fjerner masse effekt gir ekstra vekt og alt det der, men når det nå står tak på Exigen og det tidvis er varmt ute så er det nå greit at det er der for det.

Men, slo det vel på for første gang i år på onsdag, da kom det et flott blått lys i knappen, men utover det virket det ikke som om det å skru på A/Cen hadde noen som helst effekt på noe som helst.

Er det noen som har vært borti det og har noen forslag til hva man gjør nå?
Har sjekket sikkringene og det var ikke det.

Forslag mottas
Westfield Seight [banebil]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ;)]
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

Da kommer det kaldluft igjen.

Evakuering/oppfylling og lekasjekontroll var det som skulle til.

Skyldes antagelig for lite bruk, pakninger blir tørre og gas siver ut sies det. Hva vet jeg. Uansett ikke noe stort problem da vi bare fant service punktet som for de som måtte være interessert relativt lett nåes bare man skrur av "air scoop" gitteret bak døra på høyre side.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Post Reply