Effektmåling
Effektmåling
Jeg har lyst til å få målt effekten på den nye bilen. Hvem skal jeg snakke med i Oslo området?
min første dyno/rullende landevei test tok jeg på naf senteret på ulven.
ulvenveien 85
0585 oslo
tel: 23 40 41 60
De hjalp meg, kosta 499 eller noe sånt om jeg var medlem, noe jeg tydligvis var da uten å være klar over det.
Ellers så har vi og http://www.pbcauto.no/ som har dynojet's som blandt annet boltes rett på hjulnavene.
ulvenveien 85
0585 oslo
tel: 23 40 41 60
De hjalp meg, kosta 499 eller noe sånt om jeg var medlem, noe jeg tydligvis var da uten å være klar over det.
Ellers så har vi og http://www.pbcauto.no/ som har dynojet's som blandt annet boltes rett på hjulnavene.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Takker. fant denne tråden! Regner med at det er deg.
http://www.bilforumet.no/annet-bilrelat ... -test.html
http://www.bilforumet.no/annet-bilrelat ... -test.html
Christer \ pbcauto har flyttet fra oslo til flisa.Shadow_iX wrote:min første dyno/rullende landevei test tok jeg på naf senteret på ulven.
ulvenveien 85
0585 oslo
tel: 23 40 41 60
De hjalp meg, kosta 499 eller noe sånt om jeg var medlem, noe jeg tydligvis var da uten å være klar over det.
Ellers så har vi og http://www.pbcauto.no/ som har dynojet's som blandt annet boltes rett på hjulnavene.
Naf kan bremse men rulla tar ikke mye effekt.
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
Bra du er fornøyd!andreas wrote:Da jeg har gjort en måling av bilen og den gjorde det bedre en det den skulle.
Hørte egentlig de tallen jeg har hørt fra andre som har hatt samme type bil i benk!
Bilen skal ha 306 hk i motor og 400nm.
Den har 412nm på 4156 rpm og 295 hk på 5465 rpm. Dette på hjula!
Men avikene i tallene du beskriver kan også stamme fra forskjellene mellom hvor du bremser.
Jeg kjører bilen min på rullende landevei ganske ofte for forskjellig testing, og med nøyaktig samme oppsett så bremset jeg 435 motorhester på ei rulle (SUN) og dette ga 430 hjulhester når jeg lånte et sett Dyna Packer og bremset i denne.
Så dette blir stort sett bare tall på et papir og gir lite sammenligningsgrunnlag hvis det ikke er bremset på samme rulla alle ganger.
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
06 Impreza STi
Bensin 3 liter.anders951 wrote:diesel bimmer?andreas wrote:Da jeg har gjort en måling av bilen og den gjorde det bedre en det den skulle.
Hørte egentlig de tallen jeg har hørt fra andre som har hatt samme type bil i benk!
Bilen skal ha 306 hk i motor og 400nm.
Den har 412nm på 4156 rpm og 295 hk på 5465 rpm. Dette på hjula!
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
Kan hende jeg missforstår litt her nå.Sjobing wrote:Bra du er fornøyd!andreas wrote:Da jeg har gjort en måling av bilen og den gjorde det bedre en det den skulle.
Hørte egentlig de tallen jeg har hørt fra andre som har hatt samme type bil i benk!
Bilen skal ha 306 hk i motor og 400nm.
Den har 412nm på 4156 rpm og 295 hk på 5465 rpm. Dette på hjula!
Men avikene i tallene du beskriver kan også stamme fra forskjellene mellom hvor du bremser.
Jeg kjører bilen min på rullende landevei ganske ofte for forskjellig testing, og med nøyaktig samme oppsett så bremset jeg 435 motorhester på ei rulle (SUN) og dette ga 430 hjulhester når jeg lånte et sett Dyna Packer og bremset i denne.
Så dette blir stort sett bare tall på et papir og gir lite sammenligningsgrunnlag hvis det ikke er bremset på samme rulla alle ganger.
Bilen er "helt" ny og den står oppgitt med 306 hk og 400nm i papirene. Han anslo at den hadde 325/330hk i motoren. Dreiemomentet er også høyere en oppgitt. Jeg ahr aldri kjørt den på rulle før, så sammenligning er bare fabrikktallene.