Er det noen her som selv har kjørt, evt kjenner noen som har kjørt på ACR og har råd angående hjulvinkler? Må være bakhjulsdrevet bil med motor foran.
Mest nærliggende er vel BMW som brukes i STCC kanskje? Kanskje det er fornuftig å kjøre noe mer camber på høyre side på denne banen.
Hittill er iallefall camber planen slik:
VF: - 2
HF: -3
VB: -1.5
HB: -2.5
Toe har jeg ikke helt bestemt meg for.
Bilen er en Nissan 200SX med uniballs, justerbar sporvidde osv. Bilen skal gå på Yokohama slicks
Hjelp til hjulvinkler
Hjelp til hjulvinkler
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Det er ikke mulig å si akkurat hvordan du skal ha vinklene for din bil uten noe testing.
Dette kommer ann på din kjørestil, geometri i hjuloppheng, type dekk, dekk dimensjon, vekt +++
Men du kan starte med de vinklene du selv har foreslått og jobbe utifra det.
Den greieste måten og finne ut om du er på rett spor er å ta tempen inn/midt/ytter på dekket med en gang du kommer inn i depot etter noen runder på full fart. Dette blir mest riktig ved å kjøre fullt ta en sving innom depotet å få en til å ta temp mens du fortsatt sitter i bilen og kjøre ut på en kjøle runde/evt flere runder med full fart.
Dette fordi at tempen i dekket utgjevner seg ganske fort, og du vil vite om det er mye variasjon i tempereturen. Når alt er optimalt skal du ha jevn temperatur over hele dekket.
Her en noen linker til litt om emnet, men det er mye å sette seg inn i og mange timer testing som må til for å få det optimalt...
http://www.racelinecentral.com/RacingSetupGuide.html
http://www.circletrack.com/chassistech/ ... index.html
http://www.longacreracing.com/articles/ ... sp?CATID=2
Dette kommer ann på din kjørestil, geometri i hjuloppheng, type dekk, dekk dimensjon, vekt +++
Men du kan starte med de vinklene du selv har foreslått og jobbe utifra det.
Den greieste måten og finne ut om du er på rett spor er å ta tempen inn/midt/ytter på dekket med en gang du kommer inn i depot etter noen runder på full fart. Dette blir mest riktig ved å kjøre fullt ta en sving innom depotet å få en til å ta temp mens du fortsatt sitter i bilen og kjøre ut på en kjøle runde/evt flere runder med full fart.
Dette fordi at tempen i dekket utgjevner seg ganske fort, og du vil vite om det er mye variasjon i tempereturen. Når alt er optimalt skal du ha jevn temperatur over hele dekket.
Her en noen linker til litt om emnet, men det er mye å sette seg inn i og mange timer testing som må til for å få det optimalt...
http://www.racelinecentral.com/RacingSetupGuide.html
http://www.circletrack.com/chassistech/ ... index.html
http://www.longacreracing.com/articles/ ... sp?CATID=2
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
06 Impreza STi