justerbart understell (lotus elise)

Tekniske spørsmål og diskusjoner

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
Lotus111s
Posts: 101
Joined: 18 Jun 2009 19:09
Location: Lier
Contact:

justerbart understell (lotus elise)

Post by Lotus111s »

Jeg har per dags dato 3veis Leda gas gold understell med egene oljereservoarer, men de trenger sårt en service, og jeg er på utkikk etter å kjøpe et annet sett i mens da det er sommer nå og de må av fort som mulig.. hvor burde jeg handle, noen som har noen gode sider men fornuftig priser? jeg hadde planer om å bruke rundt 5k på understell

kristoffer
Lotus 111s
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

Leda har generelt et dårlig rykte, så jeg ville nå heller kjøpt noe nytt og bra nå istedet for å kjøpe billig og dårlig + overhale noe dårlig i tillegg :wink:
Og skal du ha noe bra, så er det vel Nitron som gjelder. Selges både på eliseparts og eliseshop ser jeg. Et annet alternativ er jo å få montert originalt S2 Bilstein understell, men det blir vel kanskje like dyrt.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Henrik Persson i Norsk Chassis Teknikk kan mye om Lotus og om understell.
Holder like i nærheten av deg også:

Norsk Chassis Teknikk Henrik Persson
Stensmyrveien 7, 3050 Mjøndalen
478 26 111
'11 sDrive 35is
---------------------
Lotus111s
Posts: 101
Joined: 18 Jun 2009 19:09
Location: Lier
Contact:

Post by Lotus111s »

Det sitter et leda understell til 8000£ på, fått med kvittering. har også en i england som kan overhalle det for en rundt 2000,- NOK, skal sjekke litt rundt hva jeg gjør. litt usikker ennå... men understell må jeg ha
Lotus 111s
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

hmhaga wrote:Leda har generelt et dårlig rykte, så jeg ville nå heller kjøpt noe nytt og bra nå istedet for å kjøpe billig og dårlig + overhale noe dårlig i tillegg :wink:
Og skal du ha noe bra, så er det vel Nitron som gjelder. Selges både på eliseparts og eliseshop ser jeg. Et annet alternativ er jo å få montert originalt S2 Bilstein understell, men det blir vel kanskje like dyrt.
Trode Leda var supergromt, jeg?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Lotus111s
Posts: 101
Joined: 18 Jun 2009 19:09
Location: Lier
Contact:

Post by Lotus111s »

Leda er supergromt i mine øyne også.. gaz gold... leda er jo kjent for å lage bra asfalt stuff... så jeg går for å overhalle de jeg har og kjøpe meg et nytt gaz gold understell til en overkommelig penge. 599£ på ebay...
Lotus 111s
Post Reply